Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Понеділок, 16 вересня 2019 

min
max

Учителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 9-15 вересня 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній  школі»

                   Зарубіжна  література

     Кудра О. І. Образ Мазепи у світовій літературі [Текст] : 9-й клас / О. І. Кудра // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 13/14. - С. 7-9. - Бібліогр.: 3 назви.

         Вміщено конспект уроку літератури з елементами компаративного аналізу для 9-го класу. Мета навчального заходу: застосовуючи можливості компаративістики, порівняти образ І. Мазепи в поетичних творах «Мазепа» Дж. Ґ. Н. Байрона, В. Гюґо, В. Сосюри; розвивати творчі здібності, навички виразного читання, роботи в парах, вміння висловлювати й обстоювати власну думку; прищеплювати повагу до історичного минулого України. Випереджальним завданням до уроку є прочитання школярами вказаних поем про І. Мазепу. 

     Ляшенко, І. М. Методичні родзинки на уроках зарубіжної літератури [Текст] / І. М. Ляшенко // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 13/14. - С. 53-61. - Бібліогр.: 5 назв.

         У науковій статті вміщено матеріал про ігрові інноваційні заходи, що забезпечать створення сприятливих умов для ефективної взаємодії в групі, для самопізнання учасників гри. У розвідці висвітлюються розробки літературних квестів під назвами: «Таємниці Казкарії» (за темою «Казки народів світу»; для 5-го класу); «Пошук радості» (за романом Е. Портер «Полліанна»; для учнів 5-6-х класів). Також подано методичні відомості про таку асоціативну головоломку нового покоління як «кроссенс», у додатку ж наведено приклади 2-х кроссенсів - характеристики літературного героя й біографії письменника. 

     Стороженко, Т. А. Титани європейського Відродження [Текст] : 8-й клас / Т. А. Стороженко // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 13/14. - С. 10-12.

         На сторінках журналу висвітлюються матеріали розробки уроку (урок вивчення навчального матеріалу) зарубіжної літератури на тему: «Доба європейського Відродження (Ренесансу), її хронологічні межі. Ідейний рух гуманізму. Роль античності. Титани культури Ренесансу». Методи, форми і прийоми навчання, що застосовуються на уроці: словникова робота (запис до зошитів), виступи-презентації учнів, евристична бесіда, слово вчителя, складання опорного конспекту уроку, вікторина «Про кого йдеться?», інтерактивний прийом «Асоціативне ґроно» тощо.

Біологія

Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році: Біологія і екологія [Текст] // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 4. - С. 2-7.

Козленко Олександр. Моделювання в біології [Текст]: 10-11 кл. / О. Козленко // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 4. - С. 30 - 33.

         Курс за вибором «Моделювання в біології, 10-11 класи» призначений для організації позакласної роботи 10-11 класів закладів середньої освіти. Програма курсу містить  загальні питання щодо моделювання та його місця в науковому пізнанні, класифікацію моделей, приклади моделей, що належать до різних класів (об’ємні, графічні, математичні, вербальні, імітаційні, семіотичні). Мета: розвинути вміння учнів працювати з моделями різних типів і переносити набутий досвід на інші види діяльності (інші теми  курсу біології, інші предмети, використання в повсякденному житті), які є важливими складниками природничо-наукової компетентності учнів (та інших ключових компетентностей).

Коршевнюк Тетяна. Біологічні системи [Текст] //: 10-11 кл. / Т. Коршевнюк // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 4. - С. 26 - 29.

         Актуальність курсу зумовлена тим, що знання закономірностей структури і функціонування біологічних систем є інтегратором змісту шкільної біологічної освіти, виконують світоглядну функцію. Мета курсу - створення умов для само ідентифікації особистості та формування предметної біологічної і ключових компетентностей старшокласників, розвиток їхнього інтересу до біології, сучасних технологій і професій, пов’язаних з дослідженням і використанням біосистем. Зміст курсу не переобтяжено фактологічним матеріалом, що дає вчителеві змогу корегувати програму з урахуванням інтересів всієї групи або окремих учнів, які обрали курс за вибором «Біологічні системи».

Матяш Надія. Здоров’я і безпека життя людини [Текст]: 10-11 кл. / Н. Матяш // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 4. - С. 22 - 25.

         Метою курсу «Здоров’я і безпека життя людини» є формування в учнів здоров’язбережувальної компетенції, що включає відповідні знання, уміння їх застосовувати і ставлення. Основні змістові лінії курсу: здоров’язбережувальна, екологічна й регіональна. Програма курсу поділена на дві чітко визначальні частини: результативну й змістову. Результативна частина включає очікувані результати навчання, що виражаються у трьох компонентах предметної компетентності: знаннєвому, діяльнісному й ціннісному. Змістова частина включає теоретичні відомості, дослідницьку і просвітницьку роботу, навчальні проекти. Практична спрямованість змісту програми полягає у формуванні в учнів умінь застосовувати здобуті знання на практиці, у різних ситуаціях повсякденного життя.

Хімія

Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році: Хімія [Текст] // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 4. - С. 7-9.

Величко Людмила. Про курси за вибором з органічної хімії для профільної школи [Текст] / Л. Величко // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 4. - С. 10 - 12. - Бібліогр.: 5 назв.

         Обґрунтовано доцільність вивчення в профільній школі курсів за вибором «Органічні речовини» та «Біоорганічна хімія». Розкрито  основні дидактичні функції курсів, їхній зміст і структуру

Величко Людмила. Органічні речовини [Текст]: 11 кл. / Л. Величко // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 4. - С. 40 - 43.

         Мета курсу за вибором «Органічні речовини» полягає у задоволенні індивідуальних освітніх потреб учнів старшої школи щодо розвитку природничо-наукової та предметної хімічної компетентностей. Курс складається з чотирьох розділів: 1. Багатоманітність органічних речовин; 2. Електронна будова органічних речовин. 3. Реакції органічних речовин; 4. Методи синтезу органічних речовин. Методична реалізація курсу за вибором відбувається переважно завдяки організації самостійної роботи учнів, що потребує від них узагальнення відомостей про органічні речовини на основі зіставлення сполук різних класів, частково - поповнення знань з органічної хімії, а в підсумку - вироблення цілісного погляду на особливості органічних речовин і їхніх реакцій.

Вороненко Тетяна. Розв’язування задач з хімії [Текст]: 10-111 кл. / Т. Вороненко // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 4. - С. 34 - 37.

         Програма з курсу містить розрахункові задачі всіх типів, передбачені  для розв’язування  в 10-11 класах, що зазначено в навчальній програмі для рівня стандарту профільного навчання. Мета курсу - сформувати в учнів предметні та ключові компетентності засобами розв’язування задач з хімії. Зміст програми курсу ґрунтується на знаннях, набутих учнями в основній і старшій школі (відповідно до вивчених тем) і охоплює всі розділи шкільної програми в програми для здачі ЗНО. У курсі розглянуто задачі від простих до складних комбінованих, а також пізнавальні задачі компетентнісно орієнтованого змісту.

Нетрибійчук Олександр. Сучасні технології і матеріали [Текст]: 11 кл. О. Нетрибійчук // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 4. - С. 38 - 40.

         Метою курсу за вибором є формування ключових компетентностей учнів, необхідних ля соціалізації, творчої самореалізації, а також ознайомлення із новітніми матеріалами, сучасними технологіями та перспективними напрямами хімічної галузі. Даний курс сприятиме  професійній орієнтації й самовизначенню учнів, формуванню готовності до прийняття самостійних рішень, пов’язаних  із майбутньою професією.

Перешивана Лариса. Тема уроку: «Пластмаси, синтетичні каучуки, гума, штучні й синтетичні волокна» [Текст] / Л. Перешивана // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 4. - С. 17 - 21.

          Зміст цього уроку розкриває такі питання: що таке високомолекулярні сполуки (ВМС); приклади природних ВМС; які реакції лежать в основі синтезу ВМС, яка реакція називається реакцією полімеризації; що таке мономер;  що таке полімер;  що таке ступінь полімеризації;  умови перебігу реакції полімеризації; що таке процес поліконденсації; як відбуваються  реакції поліконденсації.

Трудове навчання

Борисенко Н. А. Використання лепбука для демонстрування результатів проектно-технологічної діяльності [Текст] / Н. А. Борисенко // Труд. навчання в шк. - 2019. - № 15-16. - С. 18-26.

         В умовах модернізації освіти вчителі технологій шукають такі нові методи й технології навчання, які допомагали б їм навчати і виховувати особистість з креативним мисленням. Застосування в трудовому навчанні лепбуків дає можливість підготувати саме таку особистість. У наведеній у статті таблиці запропоновано структуру проектно-технологічної діяльності учнів на уроках трудового навчання та варіанти елементів лепбука, які можна застосовувати для показування результатів того чи іншого етапу проектування.

Коцур Т. О. Технологія проектування власного стилю [Текст] / Т. О. Коцур // Труд. навчання в шк. - 2019. - № 15-16. - С. 57-60.

         У статті наведено хід уроку трудового навчання з розділу «Технологія побутової діяльності та самообслуговування». Автор розглядає основні стилі та види одягу, добір одягу відповідно до особливостей фігури, особливості поєднання видів одягу, краватки та спосіб їх зав’язування. .Під час уроку учні самостійно виконують завдання практичної роботи «Засвоєння способів зав’язування класичних краваток».

Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/20 навчальному році  трудове навчання  [Текст] // Труд. навчання в шк. - 2019. - № 15-16. - С. 4-9..

         У методичних рекомендаціях вказано, що кількість годин трудового навчання в усіх класах може збільшуватися за рахунок годин варіативної складової навчальних планів, передбачених на навчальні предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації. Формування змісту технологічної діяльності учнів на уроках трудового навчання здійснюється саме на основі об’єктів проектної діяльності, а не технологій. Це дає змогу одночасно проектувати та виготовляти один і той самий виріб за допомогою різних основних та додаткових технологій, що є особливо зручним у класах, які не поділяються на групи.

Підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4393 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4347 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook