Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Середа, 19 Червня 2019 

min
max

Учителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури (10- 17 черв. 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

         Українська мова та література

Грабар, В. О. Олександр Довженко. Оповідання "Ніч перед боєм" [Текст] : 8 клас / В. О. Грабар // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 13/14/15. - С. 32-34.

Опубліковано розробку уроку української літератури у 8-му класі за твором О. Довженка «Ніч перед боєм». Мета навчального заходу: ознайомити зі змістом та ідеями одного з оповідань видатного митця; розвивати вміння систематизувати досліджуваний матеріал, визначати головне; вдосконалювати зв’язне мовлення; розвивати вміння логічно мислити й робити ґрунтовні висновки; формувати світогляд школярів; виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до народу.   

Кордонська, А. В. Іван Котляревський "Наталка Полтавка" [Текст] : 9 клас / А. В. Кордонська // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 13/14/15. - С. 40-45.

Оприлюднено матеріали розробки навчального заходу з української літератури у 9-му класі за темою: Наталка як уособлення найкращих рис української жінки (за соціально-побутовою драмою Івана Котляревського «Наталка Полтавка»). Мета уроку: проаналізувати образ Наталки, визначити провідні риси її характеру; розкрити образи Микола та Петра; розвивати навички самостійної роботи, вміння робити висновки, узагальнення; виховувати шанобливе ставлення до батьків, почуття гордості за національну культуру. 

Кузьменко, В. М.  Диктант як засіб підвищення грамотності учнів [Текст] / В. М. Кузьменко // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 13/14/15. - С. 4-15. - Бібліогр.: 10 назв.

Розкривається зміст поняття диктант як важливого явища в навчальному процесі, подано визначення такого виду письмової роботи, розглянуто ціннісні орієнтири диктантів. З’ясовано вимоги до текстів диктантів, досліджено класифікацію таких письмових робіт (за метою проведення, за характером запису тексту, за сприйманням тексту, за характером пояснення орфограм). Охарактеризовано такі типи письмових робіт, як: словниковий диктант, вибірковий диктант, попереджувальні диктанти, коментований диктант, пояснювальний диктант, творчі диктанти, вільний диктант, перевірні диктанти, нестандартні диктанти тощо. 

Морозюк, О. А. Підсумковий урок з теми "Числівник" [Текст] : 6 клас / О. А. Морозюк // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 13/14/15. - С. 25-31.

Вміщено розробку навчального заходу (урок узагальнення  й систематизації знань; урок-подорож) з української мови за темою «Числівник». На уроці (підсумковий урок з теми) можуть застосовуватися такі форми, методи й прийоми навчання як робота з підручником, гра «Світлофор», «мозковий штурм», індивідуальна, парна («Морфологічний двобій»), групова («Фразеологічний лабіринт») робота, дослідження-моделювання, творчі завдання, робота біля дошки, прийом «Сфотографуй», інтерактивний метод «Мікрофон», мовленнєва зарядка, пошуково-дослідницька робота, психоемоційна релаксація, фізкультхвилинка.  

Фізика

Дмитренко С. Струм усередині нас [Текст]: інтегрований урок. 8-й клас / Світлана Дмитренко, Світлана Красновська // Фізика. - 2019. - № 5. - С. 52-64.

         До уваги вчителів пропонується інтегрований урок, на якому досліджено поняття «струму» з різних  сторін. Незвичне поєднання фізики, біології та хімії не залишать учнів осторонь і покаже, що уроки можуть бути насиченими цікавинками та різноманітною інформацією. На уроці учні оперують основними термінами та поняттями: електричний струм, провідність електричного струму, називають умови проведення електричного струму, пізнають будову атома. Також учні мають чіткі знання про організм людини як складну систему; визначають речовини за їхньою провідністю; визначають взаємозв’язок між будовою речовини та проведенням електричного струму тощо.

Кондратенко К. Електромагнітна індукція [Текст]: розробка уроку. 11-й клас / Катерина Кондратенко // Фізика. - 2019. - № 5. - С. 31-39.

         На уроці учні ознайомлюються з явищем електромагнітної індукції, вчитель демонструє роль експерименту як методу наукового пізнання, що лежить в основі цього відкриття; учні з’ясовують причини виникнення індукційного струму в нерухомих і рухомих провідниках; розкривають сутність явища електромагнітної індукції; формують розуміння фізичного змісту закону електромагнітної індукції; знайомляться з прикладами застосування електромагнітної індукції в побуті і техніці. Учні спостерігають демонстрацію досліду з індукційним струмом а  також розглядають малюнок з явищем електромагнітної індукції та пояснюють дослід, який на ньому зображений.  

Сугоняко О. Механічна робота  потужність [Текст]: 7-й клас / Оксана Сугоняко // Фізика. - 2019. - № 5. - С. 23-31.

         У статті пропонується урок, де  учні розв’язують задачі на визначення механічної роботи і потужності. Під час уроку учні узагальнюють і систематизують знання про механічну роботу і потужність, розвивають вміння розв’язувати задачі на цю тем; виявляти фізичні явища та процеси у творах мистецтва; створити ситуацію успіху для кожного учня; формувати вміння працювати в групах; розвивати логічне мислення та пізнавальний інтерес; виховувати повагу одне до одного; культуру запису і охайність. На уроці вчитель розповідає про кінську силу., яку для оцінки потужності парових двигунів вперше запропонував Джейн Ватт.  З метою зацікавлення учні слухають вірш Корнія Чуковського «Їхали ведмеді…» та розповідь вчителя про історію виникнення трамваю.

Історія

Бондар О. М. Цикл уроків «Культура України наприкінці ХУІІ - першої половини ХІХ ст. [Текст]: історія України: 9 кл. / О. М. Бондар // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 13/15. - С. 14 - 21.

Подається розробка уроку на тему: «Нова українська література кінця ХУІІІ - першої половини ХІХ ст.». Матеріали уроку характеризують особливості розвитку української літератури наприкінці ХУІІІ - першої половини ХІХ ст.; з’ясувують основні тенденції розвитку традиційно-побутової культури. Ставиться мета розвивати в учнів уміння працювати з документами, ілюстраціями, вміти  аналізувати історичний матеріал, виділяти в ньому головне й другорядне, робити висновки, складати порівняльну характеристику та зіставляти інформацію з різних історичних джерел, виховувати в учнів естетичні смаки й уподобання, вчити культури спілкування.

Геніч С. І. Цикл уроків «Еллінізм» [Текст]: всесвіт. історія: 6 кл. / С. І. Ганіч // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 13/15. - С. 24 - 32.

Пропонуються висвітлення теми «Еллінізм» розробкою уроків всесвітньої історії (6 клас) за такими темами: «Криза Грецької державності та піднесення Македонії», «Східний похід Олександра Македонського», «Еллінські держави в ІУ-ІІІ ст. до н. е.», «Елліністична культура», «Урок узагальнення «Еллінізм».

Змійок О. М. Культура України в повоєнний час [Текст]: історія України: 11 кл. / О. М. Змійок // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 13/15. - С. 12 - 13.

Стаття презентує розробку уроку з історії України для 11 класу. Його мета - охарактеризувати розвиток освіти, науки і культури у повоєнний час; показати здобутки українців; формувати інтерес до культурних надбань народу; розвивати вміння працювати з інформаційними джерелами, аналізувати, робити висновки; сприяти формуванню патріотичних почуттів, національної свідомості. Тип уроку: засвоєння нових знань.

Матвєєва Л. О., Власік Р. Б. Інтегрований урок - шлях до цілісного сприйняття учнями навколишнього світу [Текст] / Л. О. Матвєєва, Р. Б. Власік // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 13/15. - С. 33 - 72.

Важливою ознакою функціональної освіти є цілісність, яка спонукає розглядати навчальні дисципліни не як сукупність традиційних автономних курсів, а як єдині інтегровані цикли дисциплін, що пов’язані спільною цільовою функцією і міжпредметними зв’язками. Міжпредметна інтеграція стає засобом генералізації та інтеграції знань на основі фундаментальних ідей, законів і теорій. У статті дається визначення класичної інтеграції, описуються особливості методики проведення інтегрованого уроку, подається добірка прикладів інтегрованих уроків історії та інших навчальних предметів.

Географія

Висоцька Т. В. Дослідження впливу пластичної маси на живий організм [Текст]: / Т. В. Висоцька // Географія : наук.-метод. журн. - 2019. - № 9/10. - С. 38 - 42.

Стаття присвячена питанню формування екологічної компетентності учнів на уроках географії. Описується учнівське дослідження на актуальну тему сьогодення : пластик і пластмаса як найбільша частка твердих відходів. Метою учнівського дослідження є: встановлення впливу пластикової тари на воду, що зберігається  в ній тривалий час; виявлення впливу води з РЕТ-пляшок на життєдіяльність тест-об’єктів; порівняння впливу  різних умов зберігання води в РЕТ-пляшках на її токсичність. Методи: експериментальні, аналітичні, порівняльні.

Завгородня Т. І., Завгородній В. П. Тополя - цінне дерево та народний символ України [Текст]: пізнавальний калейдоскоп / Т. І. Завгородня, В. П. Завгородній // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 9/10. - С. 62 - 66. - Бібліогр.: 4 назви.

Позакласний захід з географії, що пропонується в цій публікації, має на меті формувати в учнів навички перенесення екологічних знань у реальне життя, сприяти формуванню екологічної свідомості та культури, розвивати  екологічне мислення як складову загальної культури, формувати національну свідомість; виховувати почуття патріотизму.

Кебал Н. В. Усний журнал «Людина світу» [Текст] / Н. В. Кебал // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 9/10. - С. 54-61.

Пропонується розробка позакласного заходу з географії. Його мета - ознайомити учнів з життям і діяльністю відомого вченого та дослідника М. М. Миклухо-Маклая; на прикладі  життєдіяльності вченого виховувати в дітей риси гуманізму, почуття поваги  до людей, людяність, силу волі, гордість за своїх співвітчизників.

Немає коментарів

Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook