У приміщенні Львівського обласного Будинку вчителя проходив семінар на тему: «Вплив сучасної мультимедії на розвиток свідомості майбутньої особистості» для вихователів дошкільних навчальних закладів Львівської області.
Семінар проводила педагог ЛОІППО Максимів О.М.
У житті кожної дитини присутні мультфільми. У буденній свідомості вони сприймаються як невід’ємний складник дитинства, засіб розважання та розвитку підростаючої особистості. З психолого-педагогічної точки зору це прийнятно, адже мультиплікація є особливим жанром екранних мистецтв, де аудіовізуальний ряд підлаштований саме для дитячого сприйняття: дитячі мультфільми яскраві, образні, емоційно збагачені.
Вказані стилістичні та змістові особливості мультфільмів тісно співвідносяться з властивостями дитячого сприйняття, що у свою чергу, дозволяє розглядати мультиплікацію як потужний засіб впливу на маленького глядача. Зокрема мова йде про інформаційний вплив: дитина черпає з перегляду мультфільмів значну кількість інформації художньо-естетичного, морально-етичного та пізнавального характеру. Мовою яскравих образів, посилених музичним супроводом, мультфільми можуть донести до дитячої свідомості значну кількість інформації. Звідси зрозуміло, що інформаційна наповненість мультфільму пов’язана з характерологічним, особистісним та соціальним становленням дитини. Саме завдяки наявності образної передачі сюжету мультиплікація слугує провідним засобом формування у дитини картини оточуючого світу, на основі чого будується орієнтована модель поведінки у соціумі.
Таким чином, якість та спрямованість інформаційного впливу безпосередньо залежить від того мультиплікаційного продукту, який «споживає» дитини. Ставлячи за мету цілісної гармонійної особистості, що має міцні світоглядні та моральні орієнтири, слід ретельно контролювати мультиплікаційні вподобання малюка, створюючи сприятливе середовище для становлення розвинутої особистості. Цілеспрямоване та організоване застосування засобів мультиплікації призводить до більш якісного засвоєння дитиною трансльованої інформації: орієнтирів, цінностей та норм, а також повноцінного особистісного та пізнавального розвитку малюка.
Отже можемо підсумувати, що мультфільми як «мистецтво для дітей» на певних вікових етапах можуть стати вагомим джерелом інформації, що впливає на морально-етичний, пізнавальний та соціальний розвиток дитини в інформаційному суспільстві.
Немає коментарів