Із матеріалів науково-методичного журналу «Математика в рідній школі» (№ 6, 2017 р.).
Пропонуємо ознайомитись із статтею Дарини Васильєвої та Наталії Василюк «Розвиток фінансової грамотності на уроках математики» [Текст] / Д. Васильєва, Н. Василюк // Математика в рідній школі. – 2017. - № 6. – С. 2-7.
Трансформація змісту програм основної школи передбачає нові показники якості освіти - компетентності, які ґрунтуються на уміннях учнів використовувати здобуті на уроках знання та їх готовності до вирішення складних проблем в життєвих ситуаціях. Однією з 10 ключових компетентностей Нової української школи є ініціативність і підприємливість - уміння генерувати нові ідей й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства держави.
Проблема низького рівня фінансової освіченості населення сьогодні є нагальною. Для підвищення рівня фінансової грамотності підростаючого покоління пропонуються такі нововведення для учнів різних вікових груп.
Діти молодшого шкільного віку - детальне ознайомлення з грошима (визначається їх призначення, функції, класифікація, переваги та недоліки різних форм грошей). Основне завдання освітньої програми вже в шкільному віці - пояснити переваги електронної форми грошей (економічність, контрольованість, зручність тощо).
Діти середнього шкільного віку - завдяки розробленим ігровим програмам ознайомлюються з банківською діяльністю, сферою бізнесу, формування та розпорядженням власного капіталу, місцем податків у сфері власної підприємницької діяльності. На даному етапі головне - пояснити учням сутність грошей як особливого товару, який може приносити дохід як від особистого його використання, так і від тимчасової його передачі іншому суб’єкту. У зв’язку з цим акцентується увага на понятті «втрачена вигода», яка з’являється від зберігання заощаджень готівкою поза грошовим оборотом країни.
Учні старшого шкільного віку, крім вищезазначеного, мають бути ознайомлені з фінансовими інститутами, вміти розраховувати дохідність за різними інвестиційними інструментами, орієнтуватися в рівнях ризику і невизначеності, якими супроводжуються розрахована дохідність. Бути обізнаними в системі загальнообов’язкових та місцевих податків та можливостями отримання податкових пільг. Крім того, вони повинні вміти користуватися електронними грошима, чітко уявляти їхні переваги перед готівкою. на даному етапрі головне навчити учнів самостійно складати бюджет сім’ї і можливі шляхи зменшення витрат та збільшення доходів, у тому числі і від трансформування заощаджень в інвестиції.
Існує кілька підходів до підвищення фінансової грамотності підростаючого покоління:
- соціальна реклама;
- реальні та віртуальні тренінги;
- одноразові бесіди чи курси;
- введення у навчальні заклади навчального предмета «Фінансова грамотність»;
- інгреграція питань із фінансової грамотності у різні навчальні предмети.
У статті також розглянуто формування фінансової грамотності учнів на уроках математики в процесі розв’язування задач. З’ясовано також, які саме задачі доцільно використовувати з цією метою в навчальному процесі.
Статтю підготувала: головний бібліограф ТУРКАЛО О. М.
Немає коментарів