Модернізація змісту професійної освіти передбачає використання нових підходів до розробки стандартів професійної освіти та навчальних програм.
11 липня 2017 року за підтримки Міністерства освіти і науки, Міністерства соціальної політики, Федерації роботодавців України і Європейського фонду освіти відбувся другий тематичний семінар, присвячений питанням розробки та використання професійних, освітніх стандартів і стандартів оцінювання за компетентнісним підходом. У семінарі взяли участь представники розробників політики в галузі професійної освіти, соціальної політики, системи освіти і ринку праці, громадських організацій, включаючи соціальних партнерів та представників приватного сектора.
Під час заходу були представлені робочі матеріали проектів Макетів і типових Методичних рекомендацій з розроблення професійних стандартів та стандартів професійної освіти на основі компетентнісного підходу.
Учасники відзначили, що новий підхід до розроблення стандартів професійної освіти повинен передбачати використання професійних стандартів, створення на їх основі модульних програм професійної освіти.
Впровадження професійних стандартів дозволить також провести перегляд існуючої системи кваліфікаційних розрядів. При цьому професійні стандарти охоплюють професійні кваліфікації всіх рівнів Національної рамки кваліфікацій.
Важливим аспектом присвоєння професійної кваліфікації є зовнішнє оцінювання професійної компетентності випускників навчальних закладів, в тому числі шляхом визнання результатів неформального навчання. Для цієї мети необхідні розробка і використання стандартів оцінювання (стандартів кваліфікації).
Учасники також досягли загального розуміння, що для розроблення стандартів і програм професійної освіти повинна дотримуватися єдина логіка: аналіз ринку праці - професійний стандарт - стандарт оцінювання (кваліфікаційний стандарт) - стандарт професійної освіти - навчальна програма.
За підсумками семінару учасники рекомендували:
Сформувати три робочі групи: зі створення методології розроблення професійних стандартів, стандартів професійної освіти та стандартів оцінювання.
Для кожного зі стандартів методологія повинна включати такі компоненти:
- Макет стандарту;
- Методика розроблення стандарту;
- Рекомендації для розробників стандартів.
Робочим групам з урахуванням представлених на семінарі робочих матеріалів надати:
до 1 вересня - проект макета і методики розроблення професійних стандартів для подальшої її апробації на пілотних професіях (токар, маляр, кухар);
до 15 жовтня - проект макета і методики розроблення стандартів професійної освіти;
до 15 грудня - провести апробацію використання методики розроблення професійних стандартів та стандартів професійної освіти.
Міжвідомчій робочій групі з питань розроблення та впровадження Національної рамки кваліфікацій прийняти відповідні рішення щодо створення та функціонування таких робочих груп.
Європейському фонду освіти (ЄФО) продовжити надання підтримки в процесі створення і пілотування відповідних методик.
Немає коментарів