Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Середа, 13 вересня 2017 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (4 - 10 вересня 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Іноземні мови

Мельник Наталія. Прийоми релаксації на уроках англійської мови [Текст] / Н. Мельник // Інозем. мови в шк. України: наук.-метод. журн. - 2017. - № 4. - С. 53- 55.

Сучасний урок іноземної мови характеризується великою інтенсивністю і потребує від учнів концентрації уваги, напруження сил. Швидка стомлюваність школяра на уроках іноземної мови викликана ще і специфікою предмета: необхідністю великої кількості тренувальнх вправ. У статті наводяться приклади деяких видів розрядки (з досвіду роботи вчителя), які варто використовувати на уроках англійської мови.

Мельник Наталія. Пошук роботи та працевлаштування [Текст]: англ.. мова: 11 кл. ! [Текст] / Н. Мельник // Інозем. мови в шк.. України: наук.-метод. журн. - 2017. - № 4. - С. 46 - 49.

Описується методика організації та проведення уроку англійської мови в 11-му класі. Його практична мета: формувати навички успішного проходження співбесіди при працевлаштуванні; навчити учнів вести короткий та адекватний діалог із роботодавцем; розвивати вміння вести бесіду-роздум; вдосконалити навички використання сталих виразів для опису та порівняння різноманітних речей та явищ. Ставляться освітні, розвивальні та виховні завдання: розширити знання учнів про світ професій; сформувати уявлення про працевлаштування та проходження співбесіди; розвивати культуру ділового спілкування в ситуації працевлаштування; розвивати вміння логічно мислити, послідовно викладати думки та аналізувати; виховувати почуття ввічливості та поваги до інших людей.

Редько Валерій Компетентнісно орієнтоване навчання іноземних мов у сучасних загальноосвітніх навчальних закладах: сутність, виклики і перспективи [Текст] / В. Редько // Інозем. мови в шк. України: наук.-метод. журн. - 2017. - № 4. - С. 37 - 40.

Визначальним пріоритетом змісту сучасної шкільної іншомовної освіти є її спрямування на крмпетентнісну, комунікативну, діяльні сну, особистісно орієнтовану, культурологічну парадигми навчання. Він забезпечується єдністю предметного, процесуального та емоційно-ціннісного компонентів і створюється на ідеях оволодіння іноземною мовою в контексті між культурної освіти, що передбачає взаємопов»Рязане засвоєння мови і культури народу, що нею спілкується. Такий підхід зумовлює формування в учнів готовності до між культурної комунікації в межах типових сфер, тем і ситуацій спілкування, окреслених чинною навчальною програмою. У статті визначаються домінувальні тенденції у професійній діяльності вчителя іноземних мов у 2017- 2018 навчальному році під час їхньої роботи в початковій, основній і старшій школі, розкриваються основні напрями трансформації змісту навчання іноземних мов відповідно до компетентнісної парадигми.

Географія

Шкільна географічна освіта у 2017/2018 навчальному році [Текст] // Географія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 15 - 16. - С. 6 - 19.

У 2017/2018 навчальному році у 6-9-х класах навчальний предмет «Географія» буде вивчатись за навчальною програмою, що укладена відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р.  № 1392. та оновлена відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.), завдань реформування школи у зв’язку із упровадженням компетентнісного підходу.

Бочко М. І., Бочко І. І. Уроки до теми «Національна економіка» [Текст]: 9 кл. / М. І. Бочко, І. І. бочко // Географія та економіка в рідній шк..: наук.-метод. журн. - 2017. - № 7 - 8. - С. 54 - 61.

На вивчення теми «Національна економіка» у розділі «Національна економіка та світове господарство» у курсі 9 класу відводиться 4 години. У статті пропонуються перші два уроки теми з нестандартними підходами до вивчення нового матеріалу, що їх пропонують автори - учителі географії з м. Хмельницька. Типи уроків: урок-практикум, ділова гра. Технології навчання: здоров’язбережувальні та діалогічно-комунікативні технології, технології розвивального і проблемного навчання, групова та самостійна робота, технологія критичного мислення, ігрова.

Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р. Особливості календарно-тематичного планування уроків географії у 9 класі за новою програмою [Текст] / С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко // Географія  та економіка в рідній шк.: наук.-метод. журн. - 2-17. - № 7 - 8. - С. 49 - 53.

У зв’язку з розвантаженням та оновленням навчальних програм з географії для загальноосвітніх навчальних закладів згідно з наказом Міністерства освіти і науки України з 2017/18 навчального року вчителі працюють за принципово новою програмою з географії у 9 класах. Вивчення географії у 9 класі (Україна і світове господарство) завершується географічна освіта учнів в основній школі на базовому рівні.. Провідною метою курсу є формування знань про тенденції розвитку національного та світового господарства й визначення місця України в сучасному світі.

Павлюк Н. І. Світове господарство (світова економіка), світовий ринок. Поняття «Спеціалізація території», «міжнародний поділ праці» [Текст]: 9-й кл. / Н. І. Павлюк // Географія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 15 - 16. - С. 45 -48.

Пропонується методична розробка уроку географії у 9-му класі. За типом уроку - це комбінований урок. Його навчальна мета: сформувати поняття «спеціалізація території», «міжнародний поділ праці», «світове господарство» («світова економіка»), «світовий ринок», ; ознайомити із структурними особливостями світового господарства; дати уявлення про деякі закони формування, існування та розвитку світового господарства, уявлення про форми участі держави у міжнародному поділі праці задля розуміння місця України в сучасному економічному світі; поглиблювати міжпредметні зв’язки з економікою, історією.

Савченко Г. В., Савченко О. Ю. Соціальна компетентність учнів [Текст]: майстер-клас розробки інструментарію моніторингу сформованості компетентності / Г. В. Савченко, О. Ю. Савченко // Географія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 15 - 16. - С. 68 - 79. - Бібліогр.: 5 назв.

Описаний майстер-клас має на меті - визначення ролі вчителів географії та історії у формуванні соціальної компетентності учнів; удосконалення професійно-педагогічних умінь учителів із упровадження сучасних технологій на формування соціальної компетентності школярів; опрацювання методів ф прийомів, які є ефективними інструментами моніторингу сформованості соціальної компетентності учнів на прикладі теми «Безробіття в Україні: причини та шляхи його подолання».

Предмети естетичного циклу

Баліцка І. Я. Рондо запрошує в коло [Текст]: («Муз. мистецтво»: 6-й кл.) / І. Я. Баліцка // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, худож. культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 7. - С. 15 - 18. - Бібліогр. в кінці ст.

Описується методика організації та проведення уроку музики в 6-му класі, який прсвячений жанровій музиці. Матеріали цього уроку ознайомлять учнів із камерно-інструментальними жанрами у творчості В. А. Моцар та, композиційною будовою (формою) та характерними ознаками жанру рондо у різних видах мистецтва, розвиватимуть навички активного сприймання музичного твору, музичну та слухову пам’ять учнів, вокально-хорові навички (робота над артикуляцією, звуковеденням), виховувати інтерес та любов до музики, виховувати естетичні смаки.

Духно Н. К. Джаз [Текст]: («Муз. мистецтво»: 7 кл.) Н. К. Духно // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, худож. культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 8. - С. 12 - 14. - Бібліогр. в кінці ст.

Урок музичного мистецтва, конспект якого описується у цій публікації, ознайомить учнів із поняттям «джаз» та його витоками. Його матеріали мають на меті розвивати вміння учнів глибоко аналізувати й характеризувати особливості музичного образув його інтонаційному становленні та розвитку як відображення почуттів людини, прищеплювати любов до музики. здатність співпереживати зміст розучених пісеньта почутих музичних творів.

Євдокимова О. М. Живопис Бароко [Текст]: («Мистецтво»: 8-й кл.) / О. М. Євдокимова // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, худож. культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 7. - С. 19 - 21.

Описується розробка уроку мистецтва у 8-му класі. Навчальна мета уроку: продовжити ознайомлювати учнів з бароковим мистецтвом; визначити особливості живопису бароко; надати знання про сюжети й композиції картин митців бароко; ознайомити з творчістю видатних живописців (Караваджіо, Рембрандта, Рубенса, Веласкеса та ін.) Розвивальна мета - розвивати вміння учнів розрізняти характерні риси живопису у бароко за ілюстраціями, характеризувати художній образ творів мистецтва; розвивати вміння створювати натюрморт з атрибутами мистецтва у стилі «малих голландців». Виховна мета - прищеплювати інтерес до живопису бароко; виховувати ціннісне ставлення до мистецьких надбань. За типом уроку - це комбінований урок.

Колісник Н. М. Усний журнал «Він живе у серцях мільйонів» [Текст]: (пам’яті Андрія Кузьменка) / Н. М. Колісник // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, худож. культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 7. - С. 22 - 23.

Виховний захід, який публікується у рубриці «Арт-клуб», ознайомить учнів із життєвим і творчим шляхом одного з найяскравіших представників сучасного українського мистецтва Андрія Кузьменка.

Кураксіна О. І. Історія музичного мистецтва у стародавніх легендах [Текст]: («Муз. мистецтво»: 5-й кл.)/ О. І. Кураксіна // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, худож. культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 8. - С. 9 - 11.

Описується розробка уроку з музичного мистецтва у 5-му класі. Матеріали уроку поглиблять знання учнів про історію музичного мистецтва, на прикладі давньогрецьких міфів дають уявлення про значення музичного мистецтва в минулому та сьогоденні, ознайомлять з музичними інструментами - поперечною флейтою та флейтою Пана, допоможуть на музичному матеріалі закріпити поняття «мелодія», «тембр». Урок має на меті розвивати вокально хорові навички, творчі здібності, уміння уважно слухати та аналізувати музичні твори, розвивати музичну пам’ять та слух, уміння вільно висловлювати власну думку, виконувати рухи під музику, прищеплювати естетичний смак, любов до музичного мистецтва. Тип уроку - урок заглиблення в тему.

Панасик Л. О. Екстер’єр - обличчя будинку [Текст]: («Образотворче мистецтво»: 7-й кл.) / Л. О. Панасик // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, худож. культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 8. - С. 6-8. - Бібліогр.: 6 назв.

Пропонується розробка уроку образотворчого мистецтва у 7-му класі. Навчальна мета уроку: ознайомити учнів із конструктивними та декоративними елементами будівель, поглибити знання про лінійну перспективу;  вчити зображувати будинок у кутовій перспективі. Тип уроку: комбінований урок.

Фізична культура

Корженко В. Н. Спорт, сміх і труд поруч ідуть! [Текст] : (для учнів 5-8 класів) / В. Н. Корженко, Н. М. Птушка // Фізичне виховання в шк. України. - 2017. - № 8. - С. 38-40.

Автор подає хід заходу, завданням якого вступають популяризація знань про Олімпійські ігри, історію виникнення видів спорту, пропаганда здорового способу життя, розвиток в учнів швидкості, спритності, координаційних здібностей. У ході аходу передбачено ряд естафет: 1) «Веселий біг»; 2) Баскетбол»; 3) «Футбол»; 4) «Шахова історія». 5) «Перегони на запряжках»; 6) «Гусячі бої»; 7) «Портрет чемпіона». Конкурсом виступає домашнє завдання, яке підготували учні середніх класів.

Лисенко В. О. Урок футболу [Текст] : 7-й клас / В. О. Лисенко // Фізичне виховання в шк. України. - 2017. - № 8. - С. 13-15.

Подано зміст та організаційно-методичні вказівки уроку футболу для учнів 7 класу. Методичні завдання даного уроку становлять: удосконалювати передачу м’яча внутрішнім боком стопи; 2) повторити ведення м’яча та зупинку підошвою; 3) розвивати спритність, швидкість, силу м’язів ніг, координаційні здібності; 4) виховувати любов до футболу як одного з найпоширеніших видів рухової діяльності; 5) популяризувати здоровий спосіб життя; 6) виховувати організованість та дисциплінованість. Основну частину уроку становлять спеціальні вправи футболіста з шинами, скелелаз (тримаючись за шину, по черзі підтягувати ліве коліно до правого ліктя, потім праве коліно - до лівого ліктя); гусениця (ноги - в середину покришки, руки по черзі переставляти вперед, підтягувати ноги до тулуба); присідання на шині та стрибки всередину шини та назовні.

Лущик І. В. Більярдний спорт  [Текст] / І. Лущик // Фізичне виховання в шк. України. - 2017. - № 8. - Популярна енциклопедія спорту. - С. 20-1-20-8.

У статті автор розповідає про історію виникнення цього виду спорту, методику підготовки, більярдний етикет та видатних спортсменів, які досягли значних успіхів у цьому виді спорту. Стаття містить також цікаві факти про більярд, зокрема роз’яснення терміну більярд, хто перший заговорив про математичний базис більярдної гри, з чого виготовлялися більярдні кулі за час існування більярду, а також те, що за всю історію снукера відомо всього 4 чемпіона світу, які мешкали за межами Великої Британії.

Яригіна В. І. Спортивно-ігровий метод навчання волейболу [Текст] / В. І. Яригіна // Фізичне виховання в шк. України. - 2017. - № 8. - С. 25-34.

Автор переконаний, що спортивно-ігровий метод збуджує інтерес учнів, сприяє кращому виконанню вправ, підвищенню їхніх результатів, дає змогу за короткий час значно збільшити фізіологічне навантаження на організм. Крім того, командні ігри сприяють вихованню в учнів почуття колективізму. Матеріал статті дібрано таким чином, що його можна використовувати не лише на уроках. але  у позакласній роботі. Майже всі види діяльності учнів диференційовано згідно з індивідуальними можливостями, а також із рівнем фізичної підготовленості та сформованості рухових навичок, наявністю певних інтересів.

Підготували бібліографи: Северин О. П., Туркало О. М.

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4506 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4445 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook