28-29 листопада на базі Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся Всеукраїнський семінар методистів обласних інститутів післядипломної освіти та членів авторського колективу програм курсів історії для 10-11 класів на тему«Виклики викладання та досвід апробації курсу «Історія: Україна і світ» (10–11 класи)».
На семінарі були присутні Раїса Євтушенко, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України; Петро Кендзьор, виконавчий директор Всеукраїнської асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба», доктор педагогічних наук;Мар’ян Мудрий, доцент кафедри новітньої історії України ім. М. Грушевського Львівського національного університету імені І. Франка, кандидат історичних наук; Руслан Сіромський доцент кафедри нової та новітньої історії зарубіжних країн Львівського національного університету імені І. Франка, кандидат історичних наук; Ігор Щупак, директор Українського інституту вивчення Голокосту "Ткума", директор Музею "Пам'ять єврейського народу та Голокост в Україні" (м. Дніпро), докторант Запорізького національного університету, кандидат історичних наук, автор підручників всесвітньої історії для закладів середньої освіти; Тетяна Ладиченко, завідувач кафедри методики викладання історії та суспільних дисциплін Національного педагогічного університету імені М.Драгоманова, кандидат історичних наук, професор, автор підручників всесвітньої історії для закладів середньої освіти; методисти обласних інститутів післядипломної освіти.
Петро Кендзьор, доцент кафедри суспільствознавчої освіти Львівського інституту післядипломної педагогічної освіти, доктор педагогічних наук презентував інтерактивний онлайн-посібник до теми «Друга світова війна» як один із методичних підходів до інтеграції змісту курсів Історії України та всесвітньої історії.
Виступ Олександра Мокрогуза, доцента кафедри суспільних дисциплін Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д.Ушинського, кандидата педагогічних наук стосувався питання організації, проведення та оцінювання навчальних проектів, практичних робіт, есе. Показав роль медіаосвіти як фактора формування інформаційної компетентності учнів.
З методикою викладання історії в п’ятому класі поділилися члени авторського колективу програм курсів історії, автори навчально-методичного посібника «Вступ до історії. 5 клас» Ксьондзик Тетяна Миколаївна, учителька історії ЗОШ І–ІІІ ступенів № 5 м. Житомира і Хлипавка Леся Миколаївна, учителька історії та правознавства Черкаського навчально-виховного об’єднання «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 36» імені Героїв-прикордонників.
Головна мета семінару полягала «Як викладати єдиний курс «Історія: Україна і світ(10-11 класи)»?». Своїм досвідом щодо викладання цього курсу засобами інформаційних технологій поділилася Олена Бурлака, учителька історії Городищенського економічного ліцею Черкаської області, заслужений вчитель України.
Жвавий інтерес в учасників семінару викликали майстер-класи, які провели учителі міста та області, члени творчої групи з пілотування єдиного курсу «Історія: Україна і світ. 10-11 класи»:
- «Україна в геополітичних планах Центральних держав і Антанти» (Людмила Шишка, учителька історії ЗОШ І-ІІІ ст. № 5 м. Новий Розділ)
Немає коментарів