На базі Старявської ЗОШ І-ІІ ст. Мостиського району 12.12. 2017 р відбулося методоб'єднання вчителів історії Чернівського локального освітнього округу .Заняття було проведено у формі семінару-практикуму на тему « Ефективний урок історії – дзеркало загальної та педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його кругозору та ерудиції». У семінарі-практикумі взяли участь вчителі Гостинцівської ЗОШ І-ІІ ст, Малнівського НВК, Малнівськоволянської ЗОШ І-ІІ ст. та Соколянського НВК. В рамках семінару Чопко Марія Семенівна провела у 8 класі відкритий урок «Козацько-селянські повстання 20—30-х рр. XVII ст.» Дозуючи великий обсяг нового матеріалу уроку та використовуючи елементи інноваційних технологій : технологію критичного мислення, дискусію, постановку проблемних питань, роботу в групах ,а також роботу з документами, випереджувальними завданнями, прийоми коментованого читання підручника, роботу з текстами підручників та посібників, історичними документами, малюнками, дидактичними вправами, вчитель доступно, вміло донесла до учнів виучуваний матеріал. Марія Семенівна, хоч молодий спеціаліст, але продемонструвала високий професіоналізм вчителя-практика. Далі вчителі історії та правознавства творчо працювали над проблемою семінару, пам’ятаючи, що урок – основна ділянка навчально-виховного процесу, де вчитель щоденно здійснює освіту, виховання і всебічний розвиток учнів.
В процесі практичної діяльності вчителями історії та правознавства були вироблені методичні рекомендації , зокрема :
1. Урок повинен проходити на високому науковому та ідейно-теоретичному рівні. Основні питання програми мають висвітлюватися на рівні вимог сучасної історичної науки, без будь-якого перевантаження навчального матеріалу.
2. Важливою вимогою до уроку є ясність навчальної мети, нерозривний зв'язок освітніх і виховних завдань, які учитель повинен визначити й послідовно здійснювати.
3. Учитель має право добирати матеріал уроку й застосувати найдоцільніші в кожному конкретному випадку методи і прийоми викладання, враховуючи вікові особливості учнів, рівень їх знань, умінь і навичок.
4. Урок передбачає поєднання обов'язкової колективної роботи класу з індивідуальною відповідальністю й самостійністю кожного учня, трудову дисципліну, цілеспрямованість у роботі, активну пізнавальну діяльність школярів протягом уроку.
5. Урок має відзначатися цілісністю і організаційною чіткістю, тематичною і структурною завершеністю. Для цього вчитель повинен підпорядкувати добір матеріалу й методів викладання основним освітньо-виховним завданням уроку, забезпечувати творчу навчальну обстановку в класі, зацікавити учнівський колектив роботою, яка проводиться на уроці.
6. Якщо вчителеві вдається забезпечити всі ці вимоги, він зможе добитися виконання однієї з найголовніших вимог: щоб урок був в основному засвоєний учнями і були створенні необхідні передумови для успішного виконання ними самостійної домашньої роботи.
Семінар пройшов конструктивно і сприяв підвищенню фахового рівня вчителів історії
Немає коментарів