Новий Закон Ураїни «Про освіту» особливу увагу приділяє удосконаленню впровадження інклюзії. 01 лютого 2018 року відбувся міжнародний навчально - практичний семінар для директорів, логопедів, практичних психологів, соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти та закладів дошкільної освіти Мостиської міської ради Львівської області на тему: «Інклюзивна освіта. Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в контексті Нової української школи».
Мета - вивчення європейського досвіду включення дітей з особливими освітніми потребами в заклади загальної середньої освіти та обговорення ключових пунктів законодавства щодо проблем інклюзії.
Семінар відбувся за участі працівників ЛОІППО, польських спеціалістів з цього питання та методистів відділу освіти, культури і туризму, молоді та спорту Мостиської міської ради.
Усіх присутніх привітала директор Твіржанського НВК Книшик С.І., яка зазначила, що тематика семінару є актуальною, адже забезпечення доступності для кожного громадянина, в тому числі для осіб з особливими освітніми потребами, усіх форм і типів освітніх послуг є важливим завданням Нової української школи.
Корнієнко Ігор Олексійович, завідувач кафедри практичної психології ЛОІППО, кандидат психологічних наук, розкрив суть психологічного супроводу процесу інклюзивної освіти в контексті Нової української школи та ознайомив присутніх із детальним змістом роботи працівників психологічної служби у цьому напрямку. Ігор Олексійович поставив акцент на головних завданнях практичного психолога щодо вивчення особливостей розвитку дитини з особливими освітніми потребами, проведення відповідної корекційної роботи, а також налагодження сприятливого психологічного клімату колективу, в якому навчається така дитина.
Приведа Олександра Миколаївна, завідувач кабінету практичної психології та соціальної роботи ЛОІППО, ознайомила зі змістом психолого-соціального супроводу дітей з особливими освітніми потребами та з тим, як він повинен бути реалізований, надала практичні рекомендації щодо роботи з особливими дітьми.
Солтис Олександра Іванівна, методист кабінету практичної психології та соціальної роботи ЛОІППО, представила презентацію на тему: «Інклюзивна освіта - рівний доступ до якісної освіти», ознайомила зі змістом нормативно-правової бази щодо зазначеного питання, факторами функціонування моделі інклюзивного навчання, етапами реалізації інклюзивного навчання, організацією та змістом освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання, індивідуальною програмою розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Базовим компонентом для створення інклюзивної освіти в Україні є концепція «Нової української школи», яка прописує реформування освіти до 2029 року.
Божена Баран, директор психолого – педагогічної порадні Перемишльського повіту РП, виступила на тему: «Навчання учнів з особливими освітніми потребами. Інклюзивне навчання». Ознайомила присутніх із польським досвідом впровадження інклюзивного навчання, підкресливши спільні з Україною пріоритети у цьому напрямку роботи, та наголосила, що важливим завданням школи є забезпечити різні потреби особливої дитини (емоційні, пізнавальні, творчі, фізичні, моральні) для того, аби в майбутньому така дитина знайшла своє місце у суспільстві. Перед школою стоїть відповідальне завдання, адже саме цей інститут соціалізації має зруйнувати бар’єри щодо ставлення до дитини з особливими потребами та знайти правильний підхід до кожної з них.
В обговоренні взяв участь Петро Піпка - директор загальноосвітнього комплексу імені Маркіяна Шашкевича у Перемишлі, який розкрив своє бачення щодо цієї проблеми та ознайомив із напрацюваннями закладу, який очолює.
Методист відділу освіти, культури і туризму, молоді та спорту Мостиської міської ради Марія Андріївна Бішко ознайомила з процесом розвитку інклюзії в Мостиській ОТГ і роботою Раденицького НВК, в якому функціонує інклюзивний клас.
Розкриті питання на цьому семінарі сприятимуть організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладів загальної середньої освіти Мостиської ОТГ.
Немає коментарів