Музейний відділ Львівського обласного Будинку вчителя провів чергове засідання обласного постійного семінару з обговорення пріоритетних напрямків реалізації концепції «Нової української школи» та «Закону про освіту».
На семінар запрошено заступників директора з навчально-виховної роботи у початковій школі, керівників та вчителів початкових класів пілотних шкіл м.Львова та області.
Віра Романчак, завідувач музейним відділом Будинку вчителя у вступному слові розповіла про пілотний проект «Нового державного стандарту початкової загальної освіти», на який відібрано 100 шкіл по всій Україні, зокрема, на Львівщині – 9. Ознайомила учасників з програмою семінарського заняття.
Омелян Вишневський, професор, академік АН Вищої освіти України, висвітлив тему: «Цінності виховання, розвитку та їх засвоєння молодшими школярами». Доповідач зазначив, що процес виховання формує цінності: християнські (абсолютні, вічні цінності); національні; громадянські; родинні; валеоекологічні та інші.
Досвідом роботи в пілотному класі «Нової української школи» поділилася тренер Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» старший вчитель Львівського навчально-виховного комплексу «Малюк» - Ольга Розпутня.
Тематичне навчання передбачає об'єднання різних занять з учбового плану певною цікавою загальною ідеєю, темою. Цю тему продовжують вивчати під час різних занять, завдяки чому діти починають бачити зв'язки між різними учбовими дисциплінами, а також реальним життям. Тематичне навчання вимагає від вчителя правильного планування роботи.
Слухачі ознайомились:
- з головними елементами тематичного навчання.
-процесом розгляду тематичних одиниць у першому класі.
-Навчально-методичним супроводом пілотування НУШ
Перевагами тематичного навчання є:
-Краще розуміння учнями матеріалу.
-Розуміння дітьми зв'язків між учбовими дисциплінами.
-Посилена позитивна мотивація учнів до навчання.
-Більш приємна робота для вчителя.
-Можливість глибокого вивчення питань відповідного рівня складності.
Учасники семінару-практикуму ознайомилися із складовими ранкових зустрічей про які розповіла старший вчитель НВК «Малюк» - Наталія Будзінська.
Тренери продемонстрували різноманітні веселі та приємні форми привітання, які поважають та підтримують дітей: вітання різними мовами, грайливі вигуки з використанням описових прикметників, офіційні знайомства, використання вербальних і невербальних засобів, кодів, пісень і мелодій. Використання кожного конкретного вітання має плануватися з урахуванням навчальної програми та навичок дітей.
-Навчалися створювати сприятливі умови для формування учнівського колективу. Цього можна досягти, збираючись разом і обмінюючись думками та інформацією у колі.
-Навчалися проводити заняття так, щоб кожна дитина відчувала себе важливою частинкою групи.
-Обговорили моделі правильної поведінки та спілкування з дітьми.
Ранкова зустріч з дітьми дає педагогам можливість навчити дітей взаємній повазі та позитивному ставленню один до одного, сприяти формуванню цілісного колективу. Під час ранкової зустрічі вчителі моделюють поведінку, яку вони очікують від дітей: як слід розмовляти з людьми, як слухати їх, як дивитись один одному в очі, як читати повідомлення, як обмінюватись думками, правильно відповідати тощо. Ранкові зустрічі дають можливість показати дітям, що вони є колективом і водночас часткою більшої спільноти
Немає коментарів