Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Понеділок, 16 квітня 2018 

min
max

Учителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 9 - 16 квіт. 2018 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у школі»

Фізика

Онищенко Т. С. Експеримент як невід’ємний компонент навчального процесу [Текст] / Т. С. Онищенко // Фізика в шк. України. - 2018. - № 5-6. - С. 31-34.

         Сучасний освітній процес вимагає від учителя інноваційного підходу до свого предмета, впровадження таких методів і форм роботи, які викликають в учнів інтерес до вивчення фізики. Працюючи вчителем протягом 35 років, автор  ставив собі за мету знаходити такі шляхи, форми й методи підвищення пізнавальної активності учнів, їхньої мотивації, щоб сучасні учні систематично готувалися до уроків, захоплювались і цікавились предметом. У поданій доробці автор пропонує кілька власних аспектів підвищення ефективності формування фізичних знань в учнів, які систематично використовує у своїй практиці.

Припіяло А. М. Умови формування мотивації навчальної діяльності учнів на уроках фізики [Текст] / А. М. Припіяло // Фізика в шк. України. - 2018. - № 5-6. - С. 34-39.

                Автор пропонує статтю, в якій вказує про важливість мотивації навчальної діяльності, яка є обов’язковим компонентом уроку. Мотиваційні технології покликані сприяти швидкому включенню учнів у навчальну діяльність і підтримувати цю діяльність на високому рівні. У статті називаються помилки, які найчастіше робить вчитель у ході планування і проведення уроку, а також стаття розкриває теорію мотивації, засоби її формування, наведено приклади методів та прийомів, які застосовує автор під час проведення уроків фізики.

Шутяк В. С. Спарені уроки [Текст]: опорно-проектна система викладання фізики в 0-11 класах / В. С. Шутяк // Фізика в шк. України. - 2018. - № 5-6. - С. 12-15.

         Одним із найголовніших завдань сучасної шкільної освіти є розвиток особистості учнів, створення умов, що забезпечують формування їхніх творчих здібностей, у результаті яких вони будуть підготовлені до активного самостійного життя. Для того, щоб жити і працювати в сучасному суспільстві, учні мають навчитися аналізувати інформацію та приймати осмислені рішення щодо її використання. Автор зі свого досвіду переконаний, що лабораторні роботи без обчислень кількох змінних, похибок… краще давати на першому (теоретичному) етапі. Хоча для повторення навчального матеріалу можна опрацьовувати і в другому етапі. Це все залежить від учителя та учнів. Ідея переплітати навчальний матеріал із використанням проектів цікава і корисна, адже учень повинен не лише вивчати теоретичні знання, а й застосовувати їх на практиці.

Біологія

Гаєва Наталія. Контроль знань [Текст]: завдання для тематик. контролю: 8-й кл. / Н. Гаєва // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - № 5, берез. - С. 29-33.

Про важливість об’єктивного своєчасного контролю та корекції знань, які є фундаментом для засвоєння нової інформації, знає кожен учень. У статті пропонуються матеріали для тематичного контролю та оцінювання знань учнів із теми «Сенсорні системи». Завдання відповідають програмі з біології для 8-го класу. Тестові завдання чотирьох рівнів складності дають змогу вчителеві об’єктивно оцінити індивідуальні знання кожного учня.

Гаєва Наталя. Вища нервова діяльність [Текст]: тематик. контроль знань / Н. Гаєва // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - № 5, берез. - С. 14-16.

Поведінка людини - це складний комплекс пристосувань, спрямованих на задоволення потреб організму. Вона складається із закріплених спадково рефлекторних реакцій і звичок, навичок, набутих за допомогою навчання. Безумовно- та умовнорелекторна діяльність людини взаємопов’язані й разом становлять вищу нервову діяльність. Знання закономірностей вищої нервової діяльності має велике значення для навчання, виховання, трудової діяльності, збереження здоров’я людини, адже ефективність навчання істотно залежить від функціонального стану організму, під яким розуміють рівень активності структур мозку. Ці структури відповідають за сприйняття, збереження та відтворення інформації. Пропонуються завдання для контролю знань учнів із теми «Поняття про вищу нервову діяльність. Природжені механізми поведінки людини».

Пруцакова Ольга. Сучасні екологічні проблеми [Текст]: навч. програма для уч. 8 (9)-х кл. / О. Пруцакова // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - № 6, берез. - С. 17-27.

Програму створено з урахуванням запитів освіти в інтересах збалансованого (сталого) розвитку суспільства, Декаду якої проголосила ООН у 2005-2014 роках. Зміст програми закцентовано на ролі людської діяльності в освоєнні довкілля, її причинах і наслідках, впливі зміненого довкілля на людське суспільство. Програму побудовано відповідно до принципу реалізації глобально-краєзнавчого та компетентнісного підходу в екологічній освіті та урахуванням «зони відповідальності школярів». Програму схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з біології, екології та природознавства, Науково-методичною радою з питань освіти і науки, молоді та спорту України (Протокол № 2 від 95.03.2013).

Хімія

Запісочна Людмила. Готуємос до ЗНО [Текст]: завдання ЗНО +  розв’язки до них / Л.Запісочна // Хімія6 газ. для вчителів хімії. - 2018. - № 3, берез. - С. 39 - 65.

Матеріал містить завдання зовнішнього незалежного оцінювання для випускників 2009, 2010 років та розв’язки до них . Наведено приклади мисленнєвих операцій у чіткій логічній послідовності для досягнення кращого навчального, розвивального результатів та наближення до життєвого успіху під час виконання тестів ЗНО. Матеріал розраховано на старшокласників, абітурієнтів, молодих учителів хімії загальноосвітніх шкіл та схвалено рішенням ради районного методичного кабінету (Протокол № 1 від 01.02.2011).

Ключенкова Зінаїда. Твердість води [Текст]: методи усунення (зменшення) твердості / З. Ключенкова // Хімія: газ. для вчителів. - 2018. - № 3, берез. - С. 11 - 14.

Твердість води визначають за кількістю розчинених у ній солей вугільної, сірчаної, хлор-водневої, фосфорної та азотної кислот переважно кальцію і магнію. У деяких випадках твердість води зумовлено наявністю солей калію, натрію, заліза (ІІ), марганцю (ІІ), алюмінію . Ці елементи в природних умовах потрапляють у воду внаслідок впливу вуглекислого газу на карбонатні мінерали або в результаті біохімічних процесів, що проходять у зволожених шарах грунту. Розробка уроку, описаного в цій статті, має на меті дати відомості про твердість води (постійну, тимчасову), її види та методи усунення (зменшення), розвивати уміння проводити шкільний експеримент, виховувати бережливе ставлення до природи. За типом уроку - це комбінований урок.

Козлова Лілія. Вода - джерело життя [Текст]: план навчального проекту / Л. Козлова // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2018. - № 3 (807), берез. - С. 29-38.

Всесвітній (міжнародний) день водних ресурсів - міжнародний день ООН, запроваджений Генеральною Асамблеєю в 1993 році. Резолюцією відзначено, що для забезпечення широкого усвідомлення важливості водних ресурсів у розвитку економічної діяльності і соціального благополуччя людини, 22 березня кожного року оголошується Міжнародним днем води, який відзначають з 1993 року. Також резолюцією рекомендовано державам цього дня проводити заходи, присвячені підвищенню інформованості громадськості стосовно важливості збереження та освоєння водних ресурсів. Щороку ці заходи здійснюються через публікацію і поширення агітаційної інформації, організацію конференцій, круглих столів, семінарів і виставок. Саме тому пропонуємо матеріали проекту, присвяченого життєдайній воді.

Підготували бібліографи Оксана Северин, Оксана Туркало.

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4476 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4425 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook