Період публікації:

від

до

Категорія:

Інформаційна сторінка - педагогам-дошкільникам

Опубліковано: Вівторок, 17 квітня 2018 

min
max

Пропонуємо ознайомитись з оглядом статті Наталії Гавриш та Олени Пометун «Сталий розвиток: стосується кожного! (Гавриш Н., Пометун О. Сталий розвиток: стосується кожного! [Текст] / Наталія Гавриш, Олена Пометун // Дошкільне виховання. – 2018. - № 3 – С. 2 – 5).

Не так давно українське дошкілля приєдналося до міжнародного руху за сталий розвиток суспільства, тож у педагогів виникає чимало питань щодо нового напряму роботи. Освіта для сталого розвитку, передбачає насамперед формування в дітей ціннісного ставлення до довкілля - природного та соціального, відповідальної громадянської позиції, вміння жити в гармонії зі світом.

Що таке емпауермент?

Програма з освіти для сталого розвитку для дошкільнят, як і відповідні курси, реалізує освітню технологіюна засадах одного з напрямів гуманістичної педагогіки - педагогіки емпауерменту (з англ. empowerment - надання людині мотивації й наснаги до дії. Застосування емпаурмент-педагогіки дає такі результати:

  • зростання впевненості дітей у власних силах і можливостях та відповідальності за результати навчання;
  •  сформованість у них готовності до прийняття рішень щодо власного стилю життя та їх виконання; можливість вибору кожною дитиною тих кроків, які вона хоче і може здійснити; виникнення у дітей ентузіазму і почуття задоволення від результатів групової та індивідуальної роботи, виконання дій і вироблення поведінкових звичок, орієнтованих на сталий розвиток, що досягається насамперед завдяки постійному позитивному  (як за формою, так і за змістом) зворотному зв’язку.

У чому особливості педагогічної моделі?

На практиці дієвим виявляється радикально інший підхід, важливими складовими якого є самопізнання, самонавчання дітей у діяльності, націлення їх на прийняття самостійних рішень у повсякденному житті, виконання дій у напрямі сталого розвитку.

Яка роль педагога?

У процесі такого навчання роль педагога змінюється. Він стає організатором дій дітей, надихає їх, підбадьорює і скеровує їхні зусилля, спонукає до вибору способу діяльності, самостійного виконання обраних дій, обговорення їх. Педагог створює умови для безпечного й ефективного навчання, запрошує взяти в ньому участь.

Важливий чинник - демонстрація педагогом моделей поведінки, орієнтованої на сталий розвиток. Також треба розвивати у дітей навички критичного мислення, спонукаючи їх до пошуку відповідей на проблемні питання спільно з дорослими й однолітками. Особливого значення надається також способу залучення дітей до діяльності як самоперевірка, або аудит - спеціальне завдання з самостійного дослідження дитиною власного стилю життя, аналізу наявного досвіду за допомогою запитань або дій, запропонованих у посібнику. Інформація, отримана в ході аудиту, ініціює дискусію, обговорення, є способом входження дітей у тему. Головне запитання, на яке відповідають діти  в результаті такого самовиявлення: «Який мій власний вплив на найближче оточення і навколишнє середовище?»

Висновок. Багаторічний досвід упровадження освіти для сталого розвитку в розвинених країнах, а протягом останнього десятиріччя і в Україні переконливо доводить ефективність педагогіки емпауерменту (надихання на дію) як прогресивної філософсько-педагогічної платформи для організації та здійснення освітнього процесу загалом і для реалізації завдань освіти для сталого розвитку.

Сторінку підготувала Оксана Северин.

Немає коментарів

Схожі статті:

Інформаційна сторінка  - педагогам-дошкільникам Інформаційна сторінка - педагогам-дошкільникам Опубліковано: Понеділок, 08 жовтня 2018 Пропонуємо ознайомитись з оглядом статті Коченгіної Маріанни«Педагогіка Реджіо Емілія» (Коченгіна Маріанна. Педагогіка Реджіо Емілія / М. Коченгіна // Дошкільне виховання. – 2018. - № 9. - С. 22 - 24). Одним із шляхів реформування освіти - інтеграція кращих світових практик розвитку дітей в освітній...

Переглядів: 457 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

Інформаційна сторінка «На допомогу вчителю математики» Інформаційна сторінка «На допомогу вчителю математики» Опубліковано: П`ятниця, 13 липня 2018 Із матеріалів науково-методичного журналу для вчителів математики «Математика в шк. України»  (№16-18, 2018  р.) Пропонуємо ознайомитись із статтею заслуженого учителя України, кандидата педагогічних наук О. П. Зеленяк «Розв’язування планіметричних задач: координатний метод» / О. П. Зеленяк //Математика...

Переглядів: 935 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook