У Львівському обласному Будинку вчителя відбувся педагогічний семінар на тему: «Ефективне педагогічне спілкування» для педагогів початкових класів та вихователів ДНЗ Львова та області.
Семінар проводила асистент кафедри суспільствознавчої освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Чуквінська О.М.
Повноцінний розвиток людини, передусім психологічний і соціальний, залежить від її спілкування із собі подібними. Люди які оточують особистість, є невичерпним джерелом її соціального становища. Головним інструментом, що забезпечує зв’язок особистості з іншими людьми, є спілкування. Без спілкування мав би зупинитися розвиток людини як особистість.
Педагогічне спілкування – це система органічної соціально-психологічної дії учителя-вихователя і виховання в усіх сферах діяльності, що має певні педагогічні функції, спрямоване на створення оптимальних соціально-психологічних умов активної та результативної життєдіяльності особистості.
Оптимальним треба вважати таке спілкування педагога з вихованцями у процесі навчально-виховної роботи, яке створює найбільш сприятливі умови для розвитку позитивної мотивації у навчальній діяльності для соціально-психологічного розвитку дитини, забезпечує сприятливий емоційний клімат у всіх сферах діяльності, ефективне керівництво соціально-психологічними процесами в учнівському колективі та дає змогу максимально використовувати особистісні якості вихованців.
Професійне педагогічне спілкування – це взаємообумовлений процес рольових ігор учителя – вихователя і вихованців. Якщо для педагога спілкування є передусім видом професійної діяльності, то для учня – це вид повсякденної діяльності. Тому, спілкуючись з учнями, педагог не тільки взаємодіє з вихованцем, він повинен залишатися одночасно поза ним, бо йому треба спостерігати, аналізувати, коригувати, приймати рішення.
Під час педагогічного семінару було представлено функції, властиві педагогічному спілкуванню на конкретних прикладах з досвіду роботи педагогів.
Немає коментарів