Уже другий тиждень 7 вчителів-тренерів з м. Торонто (Канада) перебувають у Львові на волонтерських засадах і проводять навчання для українських директорів шкіл та вчителів.
Організаторами Літнього інституту 2018 виступають Світовий конгрес українців (СКУ), Департамент освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації та Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Цьогоріч у Літньому інституті беруть участь 20 команд педагогів із 10 шкіл міста Львова, 8 шкіл Львівської області та 2 з Донеччини. До складу команди входять: директор, заступник директора з виховної роботи, заступник директора з початкового навчання, учитель природничих дисциплін, учитель української мови, учитель іноземної мови та шкільний психолог.
Про співпрацю між канадським та українськими вчителями ми поспілкувалися з директором Інституту професійного розвитку вчителів м. Торонто Надією Луців та працівником освіти Богданом Колосом.
- Ще 25 років тому розпочалася наша співпраця з українськими вчителями щодо інновацій в освіті. Називається така модель інтегрованого особистісно-орієнтованого навчання. І тепер, коли Нова українська школа починає стартувати в Україні, ми вирішили продовжити цей проект і цього року відновили роботу Літнього інституту, - розповіла п. Надія.
- Скажіть, будь ласка, які завдання поставлено перед учасниками інституту?
П.Надія: - Напрацювати та розробити матеріали щодо Плану розвитку школи, зорієнтованої на інтеграцію навчання в 5-9 класах.
- Які теми порушуються під час занять?
П.Богдан: - Відносини до дітей – це є одна з ключових тем, на якій ми акцентуємо увагу слухачів. Також дискутуємо про відносини директорів, вчителів із батьками, говоримо про шляхи, які необхідно обрати директору, щоб уникнути труднощів або розв’язати певні проблеми – з батьками, фінансові та ін. Тут директори знайомляться між собою, і в майбутньому матимуть можливість контактувати та радитися. Я вважаю, що таке спілкування дуже важливе – це своєрідний нетворкінг.
- Які форми навчання використовуються під час тренінгів?
П.Надія: - Ми використовуємо різні методики викладання предметів в сучасній інтерпретації. Це є проектне навчання, інтегроване навчання, перевернуте навчання тощо.
- Які Ваші очікування від проведення літньої школи?
П.Надія: - Стараємося цьогоріч піддержувати ті інновації, які Міністерство освіти поставляє перед вчителями 5 класу. Адже педагоги впроваджуватимуть концепцію Нової української школи у своєму навчальному закладі. Тому ми хочемо передати їм якнайбільше вмінь та знань, які вони зможуть використати при реалізації концепції НУШ.
- На вашу думку, чи готові українські вчителі до змін?
П.Богдан: - В Україні є багато вчителів, які уже практикують інновації тої дитини, яка є найважніша в освіті та їхньому покликанні. Проводячи курси, ми лише поглиблюємо те, що деякі люди вже роблять.
П.Надія: - Учасники Літнього інституту працюють з посвятою та відданістю, мають об’ємний багаж знань. Їм лише необхідно додати певні додаткові стратегії та додаткові вміння, заохотити до практикування.
Власне, концепція літньої школи полягає у командній роботі. Адже після завершення курсів у школу повертається група, члени якої підтримуватимуть один одного та поширюватимуть цей досвід серед своїх колег.
Знаєте, завершуючи курси, я завжди говорю, що кожен – це свічка, яка дає дуже мало світла. Але якщо згрупуватися, то світло стає дуже ясним.
- Після завершення навчання вчителі отримають сертифікат, що засвідчуватиме підвищення їхньої кваліфікації у Літньому інституті?
П.Надія: - Так, звісно. Один сертифікат вручаємо ми – Інститут професійного розвитку вчителів м. Тороното, а інший – Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
- Розкажіть про плани та перспективи на майбутнє.
П.Надія: - В Україні ми маємо співвикладачів, які продовжують роботу під час навчального року. І ми віримо, що теперішні студенти Літнього інституту – це ще одна команда співвикладачів, які також впроваджуватимуть такі курси у своїх школах, або будуть консультантами.
Ми свідомі того, яку роль освіта відіграє у суспільстві. Тому готові поділися досвідом із колегами не тільки Львівщини, а й інших регіонів України. Якщо нас запросять – ми обов’язково приїдемо.
- Які побажання чи настанови Ви можете дати українським колегам?
П.Надія: - Командам шкіл ми дали завдання – вибрати один проект, який вони могли б зреалізувати у своєму навчальному закладі. Це буде не легко, але згуртованому колективу – усе під силу. Тож хочу побажати їм успіхів.
П.Богдан: - Українські вчителі є дуже здібними. Вони заслуговують на пошану від громади!
Немає коментарів