Учителеві-предметнику
(тижнева оглядова інформація літератури 8-15 липня 2018 р.)
«З питань методики викладання навчальних предметів у школі»
Українська мова та література
Демешко, Т. В. Дієприкметник та дієприслівник як форми дієслова [Текст] : 7 клас: урок з використанням ІКТ / Т. В. Демешко // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2018. - № 16/17/18. - С. 32-35.
Опубліковано розробку уроку української мови на тему «Дієприкметник та дієприслівник як форми дієслова» (7-й клас). Типологічно навчальний захід є уроком узагальнення і систематизації знань. Використання протягом уроку інформаційно-комунікаційних засобів навчання (планшети, комп’ютери, мультимедійна презентація, інтерактивні вправи тощо) сприятиме підвищенню ефективності засвоєння навчального матеріалу та вихованню любові до рідного краю.
Маслянчук, Т. І. Євген Гуцало. Оповідання "Лось" [Текст] : 5 клас / Т. І. Маслянчук // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2018. - № 16/17/18. - С. 12-17.
Вміщено конспект уроку української літератури (5-й клас) на тему: «Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла як наскрізна тема світового мистецтва. Оповідання «Лось». В результаті роботи над навчальним матеріалом школярі знатимуть основні відомості про письменника, вмітимуть переказувати оповідання, визначатимуть тему й жанрові особливості твору, мають усвідомлювати важливість охорони природи, турботи про тварин, про світ людей. Упродовж навчального заходу застосовуються такі форми і методи роботи як «Рольова гра», «Літературний пошук», «Творча лабораторія», «Відкритий мікрофон», бесіда-діалог, асоціація «Вікна», словникова робота, прийом «Доміно» тощо.
Романовська, А. Просте речення. Звертання, вставні слова. Урок-мандрівка "Стежками бабусиної скрині" [Текст] : 6 клас / А. Романовська // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2018. - № 16/17/18. - С. 28-31. - Бібліогр.: 5 назв.
Подано конспект уроку української мови у 6-му класі. Цільове підґрунтя навчального заходу: повторити поняття про звертання та вставні слова, їхню роль у реченні; удосконалювати комунікативні вміння та пунктуаційні навички; розвивати навички роботи з джерелами інформації; ідеться й про інші вміння й навички, що розвиватимуться в рамках як предметних, так і ключових компетентностей. Прийоми і методи, що можуть застосовуватись на уроці: робота з текстом, поетична хвилинка, бесіда за питаннями, робота з підручником, вправа «Так чи ні», та ін.
Турчик, С. М. Ліна Костенко "Кольорові миші". Зіткнення неповторності і стандарту [Текст] : 7 клас / С. М. Турчик // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2018. - N 16/17/18. - С. 36-42. - Бібліогр.: 3 назви.
На шпальтах науково-методичного журналу представлено розробку уроку української літератури (у 7-му класі) за творчістю видатної поетеси Ліни Костенко. Упродовж навчального заходу можуть бути застосовані такі форми роботи як «Кольоровий настрій», робота в групах, методи й прийоми «Шість капелюхів мислення», «Асоціативний кущ», «Плюс-мінус-цікаво», випереджальне завдання, аналіз поезії, валеохвилинка «Сад моєї душі», лексична робота тощо. Міжпредметні зв’язки уроку: біологія, музика, живопис.
Фізика
Барчук В. С. Педагогічні прийоми з використанням програми MS POWERPOINT [Текст] / В. С. Барчук // Фізика в шк. України. - 2018. - № 9-10. - Метод. банк № 93. - С. 32-1-32-4.
Автор переконаний, що необхідні дієві та оперативні заходи щодо створення єдиного інформаційного простору уроку. Перш за все в інтелектуальну розминку слід включити ті навчальні завдання, які допоможуть надалі легше засвоїти новий навчальний матеріал, дозволять учням провести надалі певні порівняння, аналіз минулої й нової інформації. Корисною буде скористуватися мультимедійною підтримкою. Це дозволить збільшити не тільки теми, але й насиченість інтелектуальної розминки.
Вишневецька О. О. Використання цифрової лабораторії на уроках фізики [Текст] / О. О. Вишневецька // Фізика в шк. України. - 2018. - № 9-10. - С. 42-44.
Цифрові технології все частіше входять у наше життя. На сучасному етапі навчальні заняття проходять із використанням ІКТ. Так, цифрова лабораторія «Еinstеin» передбачає використання різних цифрових датчиків, за допомогою яких можна проводити широкий спектр досліджень, демонстраційних і лабораторних робіт, а також здійснювати науково-дослідницькі проекти, що сприяють вирішенню міжпредметних завдань. Така лабораторія надає можливість проводити різного роду природничо-наукові експерименти як у приміщенні навчального закладу, так і за його межами. Програмне забезпечення для аналізу експериментальних даних є простим, зручним, інтуїтивно зрозумілим школярам інтерфейс.
Просяник І. А. SMART-технології як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів [Текст] / І. А. Просяник // Фізика в шк. України. - 2018. - № 9-10. - С. 40-41.
Важливим компонентом освітніх інновацій є інноваційні технології. Особливо інтенсивно сьогодні змінюється навчальний простір, у якому використовують новий тип освітнього інструменту - інтерактивні дошки SMART Board. Одним із найголовніших принципів навчання, який досягають за використання SMART Board, є наочність. Електронна дошка, взаємодіючи з комп’ютером і медіапроектором, утворює єдиний комплекс, завдяки якому з’являється можливість забезпечити інтерактивної та інформаційно-комунікаційної взаємодії у відповідному середовищі, а також застосування як традиційних так й інноваційних педагогічних методів навчання.
Немає коментарів