10 та 12 жовтня на базі Навчально-реабілітаційного центру «Джерело» проводяться тренінги за участю ізраїльських фахівців для працівників інклюзивно-ресурсних центрів та педагогічних працівників інклюзивних класів закладів загальної середньої освіти Львівської, Волинської, Рівненської та Хмельницької областей.
Захід організований Міністерством освіти і науки України спільно з Посольством Держави Ізраїль та у партнерстві з Ізраїльським центром міжнародного співробітництва MASHAV.
Спікерами тренінгів є психолог психологічної служби при муніципалітеті м. Єрусалиму Наталія Стуканова та педагогічний психолог Психологічної служби мерії Єрусалиму Ольга Цин.
Учасникам заходу будуть проведені: семінари – «Філософія інклюзії та система освіти як частина процесу інтеграції людей з обмеженими можливостями. Система переходу на інклюзивну/спеціальну освіту», «Моделі інклюзії, діагностика та умови успішної інклюзії. Диференційований підхід в системі освіти дітей з особливими потребами», лекції – «Алгоритм взаємодії психолого-педагогічних служб та школи і моніторинг розвитку дитини з ООП», «Модель освіти дітей з особливостями психофізичного розвитку в Ізраїлі», а також тренінги зі складання індивідуального плану дитини.
«Зараз в Україні інклюзивна освіта динамічно розвивається – збільшується кількість дітей, які навчаються на інклюзії, активно створюються інклюзивно-ресурсні центри. Зокрема, на Львівщині прийнято рішення щодо створення 25-ти ІРЦ, на черзі – рішення щодо ще одного у Мостиському районі. Ми ставимо собі за мету забезпечити дітей з особливими освітніми потребами якісною освітою та створити умови для їх соціальної інтеграції», - наголосила директор департаменту освіти і науки Львівської облдержадміністрації Любомира Мандзій.
Зазначимо, що системі інклюзивної освіти Ізраїлю притаманна низка низку цікавих системних речей. До прикладу, там діє механізм зворотної інклюзії – коли до спеціальних класів на деякі уроки приходять діти зі звичайних. Усе проходить у межах одного навчального закладу. Ізраїльські педагоги наголошують, що такий підхід до інклюзії допомагає запобігати булінгу ще на ранніх етапах.
Школярі з різними порушеннями розвитку можуть навчатися в інклюзивному класі на доступних для них уроках. Якщо ж якийсь предмет є складним для дитини, то вона має індивідуальні заняття з асистентом вчителя.
В Ізраїлі діють різноманітні центри для дітей від 0 до 21 року, вони організовані недержавними організаціями. У закладі, окрім персоналу, працюють також волонтери, і тільки на 40 % такі центри фінансуються державою – це хороший приклад державно-приватного партнерства, налаштованого на спільне вирішення соціальних проблем суспільства.
Немає коментарів