Нещодавно учні групи № 101 за професією «Живописець, вітражник» (класний керівник Сторожук Н.Б., майстри в/н Семанів Х.І., Дюг М.А.) відвідали майстерню флористики (зав. майстернею Зеліско О.В. – майстер в/н), яка об’єднує основні напрями флористичного мистецтва та демонструє нові досягнення і творчий доробок майбутніх флористів.
Проведення екскурсії під назвою «Флористична феєрія» ініціювала заступник директора ДНЗ «Львівське вище професійне художнє училище» з НВР Обнявка Н.М. з метою кращого ознайомлення учнів училища з професією «Флорист» та її популяризацією, згідно плану профорієнтаційної роботи.
З привітальним словом до присутніх звернулась Обнявка Н.М., яка акцентувала увагу на тому, що професія «Флорист», як і сама флористика, існує дуже давно. Присутні з захопленням розглядали квіткові композиції, що їх оточували в майстерні, які нікого не залишили байдужим. «Справді, краса врятує світ, - продовжувала далі Надія Михайлівна. У ДНЗ «Львівське вище професійне художнє училище» створені всі умови для розвитку творчої особистості та молодих талантів. Саме такою креативною особистістю і є майстер виробничого навчання Ольга Володимирівна Зеліско, яка своєю творчістю, особистим прикладом веде учнів до нових здобутків.
Уявіть, як зміниться інтер’єр, якщо його прикрасити хоча б однією із наявних у цій майстерні флористичних композицій, - з захопленням звернулась до присутніх Надія Михайлівна, - які додаткові фарби, яскраві нотки вноситимуть вони в інтер’єр, пом’якшуючи та збагачуючи його. Створені квіткові композиції та проекти, які нас оточують, відображають зміни і новітні тенденції, що відбуваються в культурі і житті суспільства».
«Відомо, що сьогодні інновації створюються в колективах, а це – вміння співпрацювати», - сказала Любов Степанівна Сокіл, голова методкомісії класних керівників. «Ольга Володимирівна застосовує в роботі технологію партнерства, а саме: вміє слухати і чути сама, вчить цього учнів, надійна в роботі, з нею легко працювати. Зеліско О.В. – цілеспрямована особистість, а характер має такий, що коли доля кидає їй виклик, Ольга Володимирівна не може його не прийняти. Майстриня в роботі поставила високу планку і дотримується цього рівня багато років поспіль, про що свідчать наявні творчі роботи», - сказала Сокіл Л.С.
Вслухайтесь у поезію одних лише назв створених флористичних композицій: «Exotic garden», «Феєрія», «В трьох перлинах», «Чарівний острів», «Квіткова рапсодія», «Момент зустрічі», а про володіння художнім смаком та відчуттям, нестримною фантазією свідчать наступні назви: «Романтичний Прованс», «Захоплююча пристрасть», «Загадкове почуття», «Ранковий затишок»...
Квіти можуть яскраво передавати найрізноманітніші емоції, які звучать у наступних назвах: «Візит», «Вишуканість», «Трояндовий флірт», «Впевнений бриз», «Серце насолоди», «У ритмі танго»... – звернулась до присутніх Любов Степанівна.
«Ідея композиції «Exotic garden» бере свої витоки з глибини історії, із семи чудес світу – Садів Семираміди. Як і самі сади, композиція створює ефект руху та зростання елементів. Колористика «Exotic garden» в яскравих теплих тонах, як промінь сонця, надає відчуття комфорту та затишку інтер’єру, в якому вона розташована, - продовжила далі Ольга Володимирівна, демонструючи присутнім композицію. - Флористична композиція «Феєрія», виконана у формі віяла, відомого та улюбленого аксесуару французьких придворних дам – вражає своєю таємничістю. Віяло феєрія захоплює глядача своєю ніжністю та неповторністю. Адже будь-який інтер’єр, в якому буде ця прикраса, наповнюється вишуканістю і гармонією», - замріяно сказала Ольга Володимирівна, поринувши думками у прекрасне минуле далекої Франції.
Учениця групи № 4 Гайвась Анастасія (куратор Ковальчук Ю.А.) розповіла присутнім про сучасні тенденції, які зобов’язують підпорядковуватись своїм канонам всі відомі сфери життєдіяльності суспільства. На приклад, флористична композиція «Fantastic flower» – і є сама сучасність з елементами історії та футуризму. Використання принципу «золотого перетину» надає композиції гармонійності й витонченості. Грамотний та ефектний підхід до принципу побудови та підбору колористики спонукає глядача до вивчення історії та розвитку людства...
А робота «В трьох перлинах» – це алегорія, це поєднання непоєднуваного, легкості й міцності, скла і металу, суворості та чарівності, яка інтригує, створює ефект неповторності й різноплановості.
А про сучасні інноваційні тенденції та етнічні мотиви, які поєднані у флористичній композиції «Вишиванка», розповіла учениця групи № 4 Миколів Катерина. Етномотиви завжди присутні в нашому житті. Ми підсвідомо тягнемося до кореневих витоків свого роду, стараючись не забувати традиції, культуру і того, «...чого вчила нас мати». Перлиною композиції «Вишиванка» є ваза, виконана сином відомого українського скульптора Михайла Дзиндри – її конструкція підтримує і, водночас, гармонійно поєднується з флористичними елементами.
А якою цікавою є робота «Чарівний острів», безкінечною і завершеною водночас, непідпорядкованою плинності часу... Її побудова дозволяє з кожним обертом розглянути щось нове і неповторне, захоплює своєю самобутністю. Прозора скляна ємність надає завершеності та повноцінності запропонованому образу.
А про флористичні композиції – букети, фотозони, оформлені арки тощо, які створюють позитивний настрій на весільних церемоніях, розповіла присутнім Стадник С. (група № 4).
А от інформацією про модні тенденції у флористичній справі поділилась з присутніми Сапа А. (група № 4). Флористична справа відрізняється власною модою і сьогодні, і на гребені цієї самої модної хвилі, поза всякими сумнівами, перебувають саме квіткові композиції в коробках. Зробити презент по-справжньому оригінальним і незабутнім допоможе саморобна коробка, зібрана своїми руками, яка завжди є неповторною і безцінною. Таким подарунком легко здивувати, оскільки від закритої коробки можна очікувати будь-чого, але тільки не квітів.
«А що ви уявляєте, коли до ваших вух доноситься чарівна мелодія?» - запитала у присутніх учениця групи № 4 Богуш С. Багато хто уявляє собі сад з неповторної краси квітами, співом птахів і шелестом листя. «Квіткова рапсодія» в змозі перенести нашу уяву в незвичайне місце, сповнене незабутніми почуттями. Каркасні композиції завжди були важливою частиною флористики та цінуються майстрами в усіх країнах світу. Каркаси з картону та дроту можна підлаштувати під різноманітні течії моди та часу.
Проведення такої екскурсії – один із основних напрямів профорієнтаційної роботи, яка охоплює декілька тематичних спрямувань. Отримана інформація дала змогу учням першого курсу училища ознайомитися з творчими здобутками та досягненнями в сфері флористичного мистецтва. Такі заходи є потрібні як учням, так і педагогічним працівникам навчального закладу. Адже горіння педагогічної душі є запорукою того, щоб життя тривало і щоб у ньому не згасали високі ідеали Краси та Добра, - сказала Надія Михайлівна, підсумовуючи захід, та подякувала організаторам за проведену екскурсію.
Матеріал підготувала викладач ДНЗ «Львівське вище професійне художнє училище» Сокіл Л.С.
Немає коментарів