05.11.2018 р. слухачі тематичного спецкурсу «Особливості використання текстів «нової природи» на уроках української мови та літератури» опановували основи ОДГ/ ОПЛ. Через відеоролики, презентації ознайомилися з швейцарсько-українським проектом «Розвиток громадянських компетентностей в Україні», посібниками DOCCU, освітньою платформою «Живемо в демократії». Завдяки тренінговим вправам, іграм, руханкам, дискусіям, роботам в групах, обміну досвідом заняття було цікавим, пізнавальним та ефективним. Обговорювали також ідеї В.Сухомлинського про виховання справжнього громадянина та їх актуальність.
Педагоги глибоко і творчо висловили своє бачення демократичної школи та ролі вчителя у розвитку демократії в освіті:
«Демократична школа повинна дати можливість учителю почувати себе вільним, відкритим до своїх учнів, колег. Демократія має сприяти відсутності булінгу не лише серед учнів, але й серед учителів. Демократична школа перш за все не повинна вбити бажання дитини відвідувати навчальний заклад, а навпаки, сприяти заохоченню та зацікавленню туди йти. Вчитель має залишити в серцях своїх учнів те найдорожче, що зветься добром…» (Сидор Марія).
«Демократична школа – це школа Добра, Любові, Розуміння, Радості. Це Школа Мрій і їх здійснення. Це Школа-Веселка. Тут є різні кольори – предмети, і кожна дитина обирає той, який їй подобається. А Вчитель – це Сонце. Усі Промінці – Знання, Вміння, Досвід, Любов і Тепло ідуть від Учителя» (Недовіз Ірина).
«Демократична школа має бути ДЕМОКРАТИЧНОЮ. Не потрібно забувати про вчителя – не зводити його роль лише до виконавця норм, досягнення рейтингів, проведення показових уроків… Саме від учителя залежить, яким буде суспільство» (Боднар Іванна).
«Демократична школа повинна базуватися на доброчесних, толерантних, високоідейних стосунках вчителя, родини і дитини. Школа повинна виховати особистість, яка може легко впоратися з різними ситуаціями у житті. Вчитель повинен бути агентом змін, який власним прикладом може навчити учнів толерантності, добра, гідності і братерства» (Потятинська Надія).
«У демократичній школі не має бути місця кар’єризму, невігластву, формалізму, примусу вчителів до заходів, які відволікають їх від основної діяльності» (Кисельова С.).
«Сучасна демократична школа – це: а) повага один до одного (директор, учитель, учень); б) прагнення вчителя і учня до самовдосконалення; в) виховання в собі та інших «високого» громадянина» (Лисюк Наталія).
«У демократичній школі поважають права як учнів, так і вчителів. Батьківські збори не для збору коштів, а для обміну досвідом у вихованні дітей. Це школа, не перевантажена навчанням; де діти розкривають з допомогою вчителя свої здібності і таланти. Це школа, де поважають учителя як батьки, так і громада. Де все створено, щоб учитель міг із задоволенням іти на роботу. Учитель – генератор ідей, міняє стиль роботи, методи навчання. Учитель, як і Сухомлинський, «серце віддає дітям». Учитель - агент змін: сам змінюється і стимулює до цього колег, батьків, учнів. Відповідально ставиться до своїх обов’язків» (Бакалець Ірина).
«Демократична школа – це заклад, де пріоритетними цінностями є: довіра, толерантність, креатив. Дитина – це те, ради кого і чого варто жити і працювати. Зміни треба починати із вчителя, бо тільки толерантний, креативний, совісний, розумний учитель виховає таких же учнів – дітей з почуттям власної гідності, не рабів, а справжніх громадян своєї держави» (Коваль Галина).
Немає коментарів