Період публікації:

від

до

Категорія:

Розвиток громадянських компетентностей із вчителями української мови та літератури

Опубліковано: Понеділок, 19 листопада 2018 

min
max

05.11.2018 р. слухачі тематичного спецкурсу «Особливості використання текстів «нової природи» на уроках української мови та літератури»  опановували основи ОДГ/ ОПЛ. Через відеоролики, презентації ознайомилися з швейцарсько-українським проектом «Розвиток громадянських компетентностей в Україні», посібниками DOCCU,  освітньою платформою «Живемо в демократії».  Завдяки тренінговим вправам, іграм, руханкам, дискусіям, роботам в групах, обміну досвідом заняття було цікавим, пізнавальним та ефективним. Обговорювали також ідеї В.Сухомлинського про виховання справжнього громадянина та їх актуальність.

Педагоги глибоко і творчо висловили своє бачення демократичної школи та ролі вчителя у розвитку демократії в освіті:

«Демократична школа повинна дати можливість учителю почувати себе вільним, відкритим до своїх учнів, колег. Демократія має сприяти відсутності булінгу не лише серед учнів, але й серед учителів. Демократична школа перш за все не повинна вбити бажання дитини відвідувати навчальний заклад, а навпаки, сприяти заохоченню та зацікавленню туди йти. Вчитель має залишити в серцях своїх учнів те найдорожче, що зветься добром…» (Сидор Марія).

«Демократична школа – це школа Добра, Любові, Розуміння, Радості. Це Школа Мрій і їх здійснення. Це Школа-Веселка. Тут є різні кольори – предмети, і кожна дитина обирає той, який їй подобається. А Вчитель – це Сонце. Усі Промінці – Знання, Вміння, Досвід, Любов і Тепло ідуть від Учителя» (Недовіз Ірина).

«Демократична школа має бути ДЕМОКРАТИЧНОЮ. Не потрібно забувати про вчителя – не зводити його роль лише до виконавця норм, досягнення рейтингів, проведення показових уроків… Саме від учителя залежить, яким буде суспільство» (Боднар Іванна).

«Демократична школа повинна базуватися на доброчесних, толерантних, високоідейних стосунках вчителя, родини і дитини. Школа повинна виховати особистість, яка може легко впоратися з різними ситуаціями у житті. Вчитель повинен бути агентом змін, який власним прикладом може навчити учнів толерантності, добра, гідності і братерства» (Потятинська Надія).

«У демократичній школі не має бути місця карєризму, невігластву, формалізму, примусу вчителів до заходів, які відволікають їх від основної діяльності» (Кисельова С.).

«Сучасна демократична школа – це: а) повага один до одного (директор, учитель, учень); б) прагнення вчителя і учня до самовдосконалення; в) виховання в собі та інших «високого» громадянина» (Лисюк Наталія).

«У демократичній школі поважають права як учнів, так і вчителів. Батьківські збори не для збору коштів, а для обміну досвідом у вихованні дітей. Це школа, не перевантажена навчанням; де діти розкривають з допомогою вчителя свої здібності і таланти. Це школа, де поважають учителя як батьки, так і громада. Де все створено, щоб учитель міг із задоволенням іти на роботу. Учитель – генератор ідей, міняє стиль роботи, методи навчання. Учитель, як і Сухомлинський, «серце віддає дітям». Учитель - агент змін: сам змінюється і стимулює до цього колег, батьків, учнів. Відповідально ставиться до своїх обов’язків» (Бакалець Ірина).

«Демократична школа – це заклад, де пріоритетними цінностями є: довіра, толерантність, креатив. Дитина – це те, ради кого і чого варто жити і працювати. Зміни треба починати із вчителя, бо тільки толерантний, креативний, совісний, розумний учитель виховає таких же учнів – дітей з почуттям власної гідності, не рабів, а справжніх громадян своєї держави» (Коваль Галина).

Немає коментарів

Схожі статті:

Демократичні пріоритети освіти Демократичні пріоритети освіти Опубліковано: Субота, 24 березня 2018 Протягом 12-16 березня 2018 р. вчителі правознавства м. Львова та області в рамках курсів підвищення кваліфікації мали змогу розглянути ключові аспекти розвитку громадянських компетентностей в Україні. Центральними темами обговорення, що відбувалося крізь призму  лекцій, практичних занять, семінарів...

Переглядів: 477 Коментарів: 0

Заклади обласного підпорядкування

В рамках швейцарсько-українського проекту «DOCCU – Розвиток громадянських компетентностей в Україні» презентували українську версію освітньої платформи «Живемо в демократії» В рамках швейцарсько-українського проекту «DOCCU – Розвиток громадянських компетентностей в Україні» презентували українську версію освітньої платформи «Живемо в демократії» Опубліковано: Четвер, 15 лютого 2018 13 лютого у Міністерстві освіти і науки України презентували українську версію освітньої платформи «Живемо в демократії» (Living-Democracy.com.ua). Платформа з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини «Живемо в демократії» – це освітній ресурс, який має на меті сприяти поширенню...

Переглядів: 591 Коментарів: 0

Заклади обласного підпорядкування
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook