Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Понеділок, 19 листопада 2018 

min
max

Учителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 12 листоп. - 18 листоп.  2018 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній  школі»

Зарубіжна література

Гуріна В. В. Чарівний світ казок Г. К. Андерсена [Текст] : 5-й клас / В. В. Гуріна // Зарубіжна література в школі. - 2018. - N 19-20. - С. 68-69. 

На сторінках періодичного видання для педагогів вміщено конспект уроку зарубіжної літератури у 5-му класі за творами всесвітньо відомого датського прозаїка і поета Г. К. Андерсена. Метою навчального заходу (урок позакласного читання) є: розширення кола читацьких інтересів учнів, демонстрація школярам великого світу казок письменника: розвиток зв’язного мовлення, навичок аналізу літературного твору учнів; формування естетичного смаку дітей, прищеплення любові до художнього слова. Окрім інших форм і методів роботи, п’ятикласникам пропонується цікава літературна вікторина, що складається з п’яти етапів - турів.  

Ісаєва Л. А. Два уроки за творчістю Дж. Джойса [Текст] : 5-й клас / Л. А. Ісаєва // Зарубіжна література в школі. - 2018. - N 19-20. - С. 56-67. - Бібліогр.: 10 назв.  

Опубліковано розробки двох уроків зарубіжної літератури в 11-му класі за творчістю видатного ірландського письменника Джеймса Джойса. У межах пропонованих уроків досліджується зокрема психолого-автобіографічне есе письменника, що було створене 1914 р. (опубліковано 1968 р.) і є одним з найкращих зразків малої модерністської прози. Урок ілюстровано репродукціями творів художників-імпресіоністів П’єра Огюста Ренуара, Густава Клімта та Поля Елльо. 

Карпенко Л. Г. Інтерактивні методи навчання як засіб підвищення ефективності уроку зарубіжної літератури [Текст]: / Л. Г. Карпенко // Зарубіжна література в школі. - 2018. - N 19-20. - С. 39-48. - Бібліогр.: 6 назв.

На сторінках спеціалізованого науково-методичного журналу опубліковано ґрунтовну наукову розвідку щодо підвищення ефективності уроків засобами інтерактивного навчання. Стаття має вступ, два великі розділи та висновкову частину. В матеріалах окреслено суть інтерактивного навчання, розкрито інтерактивні технології кооперативного навчання (робота в парах, ротаційні трійки, робота в малих групах та ін.), технології колективно-групового навчання (мозковий штурм, мікрофон, незавершені речення, дерево рішень тощо), технології ситуативного моделювання (громадське слухання, стимуляційні, або імітаційні ігри), технології опрацювання дискусійних питань (зміни позицію, дискусія, дебати, метод ПРЕС та ін.). Звернув увагу автор і на практичне застосування інтерактивних методів навчання на уроках зарубіжної літератури, ілюструючи конкретними прикладами досліджувані й представлені методи.

Біологія. Природознавство

Братошевська Світлана, Клименко Людмила. Тіла навколо нас: речовини, їх фізичні властивості [Текст]: урок-практикум у 5-му кл. / С. Братошевська, Л. Клименко // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - № 20, жовт. - С. 4 - 10.

Експериментальна робота є одним із найкращих засобів формування інтересу дитини до навчального предмета. У публікації пропонується розробка уроку-практикуму з природознавства, під час якого кожен учень матиме змогу вирушити в подорож за власним маршрутом, відчути себе справжнім ученим-дослідником і власними зусиллями здійснити дивовижні перетворення, змоделювати природні процеси.

Гаєва Наталія. Обмін речовин. Травна система [Текст]: тематич. атестації: 8-1 кл. / Н. Гаєва // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - № 19, жовт. - С. 29 - 33.

Лише своєчасний об’єктивний контроль дає змогу оцінити якість засвоєння знань кожним учнем та ефективність освітнього процесу загалом. Пропонуються різнорівневі завдання до тематичних атестацій учнів 8-го класу в чотирьох варіантах із теми «Організм людини як біологічна система».

Євсєєв Р. С. Репродукція і розвиток [Текст] / Р. С. Євсеєв // Біологія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 30. - С. С. 14 - 29.

Тема «Репродукція і розвиток» шкільного курсу біології пропонується розробкою уроків засвоєння нових знань за такими темами: «Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів», «Особливості процесів регенерації організму людини. Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики», «Ріст та розвиток клітин і фактори, які на них впливають, старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки», «Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань», «Статеві клітини», «Особливості гаметогенезу в людини»

 

Павлюк Лариса. Клас Комах: зовнішня та внутрішня будова комах [Текст] / Л. Павлюк // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - ; 20, жовт. - С. 11 - 18.

Комахи - найчисленніший клас тварин, різноманітних за зовнішнім виглядом і формою. Розробка уроку засвоєння нових знань, подана в цій статті, має мету: розкрити й поглибити знання учнів про тип Членистоногі, з’ясувати спільні ознаки комах й особливості зовнішньої будови у зв’язку зі способом живлення й умовами існування, схожості комах з іншими представниками членистоногих. Зміст уроку побудований на таких міжпредметних зв’язках: сільське господарство, ботаніка, гігієна.

 

Саніна Ольга. Тестографіка [Текст]: використання графічних відповідей у тестових завданнях із біології / О. Саніна // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - № 19, жовт. - С. 6 - 8.

Пропонуються методичні матеріали із застосуванням авторської інтерактивної технології тестографіки. Вона сприяє формуванню інтересу до вивчення предмета, розвитку логічного мислення, просторового уявлення, навичок роботи  із системою координат та просто є досить цікавою формою проведення уроку.

 

Тарасенко  М. П. Використання міжпредметних зв’язків на уроках для покращення пізнавальної діяльності учнів та інтеграції навчального матеріалу біології з математикою [Текст] / М. П. Тарасенко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 30. - С. 3 - 7.

У процесі реформування сучасної освіти долається ізольованість викладання різних предметів, створюються нові навчальні програми, що орієнтуються на розвивально-продуктивний інтегративний підхід. Проблема інтеграції важлива, її актуальність продиктована новими соціальними запитами, які ставляться до сучасної школи. Під час вивчення біології між предметні зв’язки виконують декілька функцій: освітню, розвивальну, методологічну, конструктивну, світоглядну. Стаття ознайомлює з прийомами використання між предметних зв’язків біології та математики.

 

Математика

Булинко Галина Математичні диктанти [Текст]:: алгебра, 8-й клас / Г. Булинко // Математика. - 2018. - № 20. - Вклад.

У статті автор представляє збірку математичних диктантів з алгебри і геометрії для учнів 8-х класів. Математичні диктанти є однією з форм контролю навчальних досягнень учнів. Вони сприяють розвитку самостійного мислення, формують швидкість, глибину й точність думки, розвивають пам'ять, уяву, сприяють закріпленню, повторенню і систематизації раніше вивченого матеріалу. Використання математичних диктантів допомагає усвідомленому засвоєнню програмового матеріалу та надає змогу за короткий проміжок часу перевірити рівень знань учнів.

Рубльов Богдан Математичний занзібар [Текст]:: для учнів 7-11-х класів // Математика. - 2018. - № 20. - С. 4-10.

У статті наведено правила Математичного занзібару, умови та розв’язки всіх завдань цьогорічного заходу. 16 вересня 2018 р. розпочався черговий турнір математичних бої імені Лесі Рубльової. Як завжди, він розпочався з цікавого математичного змагання - «Математичний занзібар». Цей захід проведено у 4 вікових лігах: наймолодші - учні, що навчаються в класі не старше 7-го; молодші - учні, які навчаються у 8-му класі; середні - учні, які навчаються в 9-му класі; старші - учні, які навчаються в 10-11-х класах.

Цісар Наталія Друга ознака рівності трикутників [Текст]:: урок геометрії в 7-му класі / Н. Цісар // Математика. - 2018. - № 20. - С. 10-16.

Автор статті пропонує розробку уроку, на якому реалізує одразу кілька навчальних цілей: ознайомлює з другою ознакою рівності трикутників, поглиблює знання про методи доведення, вчить виконувати геометричні рисунки. Урок містить доречні і лаконічні дані з історії математики та задачі практичного змісту.

Цісар Наталія Кути та їх вимірювання [Текст]:: урок геометрії в 7-му класі / Н. Цісар // Математика. - 2018. - № 20. - С. 16-21.

         Автор статті пропонує розробку першого уроку ознайомлення з поняттями кута, бісектриси кута та вивчення властивостей кутів, на які його розбиває промінь, що проходить між його сторонами. Для мотивації навчальної діяльності обрано сторітеллінг з історії математики. Важливим аспектом формування навичок графічної культури є практичне значення поняття кута.

 

Історія

Буланов Ю. І. Тестові завдання. Литовський період [Текст]: історія України: 7 кл. / Ю. І. Буланов // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2018. - № 28/29. - С. 41 - 50.

В історії України багато особистостей, які вплинули на її розвиток. Запропоновані тести дадуть можливість учителю перевірити знання учнів про історичних діячів 14-15 століть. Кожний тест містить сім завдань: шість завдань на вибір лише однієї правильної відповіді та одне завдання на встановлення правильної послідовності або з вибором трьох правильних відповідей із кількох запропонованих варіантів. Бали нараховуються як у ЗНО.

Зигало Людмила. Самостійна робота учнів на уроках історії [Текст]: метод. рек. / Л. Зигало // Історія україни: всеукр. газ. для вчителів історії та правознавства. - 2018. - № 19, жовт. - С. 21 -25.

У сучасній школі потрібно організувати освітній процес так, щоб учні не тільки пасивно запам’ятовували факти, а й самостійно орієнтувалися в потоці історичної інформації, виокремлювали суттєве від другорядного. Тут важливе місце має самостійна робота учня. У статті описуються методичні рекомендації для самостійної роботи учня: ступені готовності до самостійної роботи; умови, що сприяють ефективній самостійній роботі учнів; алгоритм самостійної роботи; самостійна робота з підручником; види конспектів. «Пам’ятка», що подається в «Додатку» дає відповіді на такі питання: «Як працювати з підручником параграфа», «Як скласти опорний конспект», «Як готувати доповідь», «Як скласти портрет історичного діяча», «Як написати есе».

Качуровська Лариса. Здобутки Української революції 1917 - 1921 рр. [Текст]: історія України: 10-й кл. / Л. Качуровська // Історія України: всеукр. газ. для вчителів історії та правознавства. - 2018. -№ 19, жовт. - С. 9 - 16.

Інтегровані заняття впевнено ввійшли до педагогічної практики вчителів України. Їхнє проведення дає змогу мотивувати навчальну діяльність школярів, створює умови для застосування на практиці знань, набутих під час вивчення теми. Інтеграція історії та літератури вже стає класикою. Пропонується форма уроку - інтегроване заняття з елементами вистави. Його мета: узагальнити знання  з теми «Українська революція 1917-1921 рр.»; розвивати вміння  й навички творчо застосовувати набуті знання в практичній діяльності, інтерпретувати історичні події, виявляти тенденції й суперечності державотворчих процесів, використовувати літературні твори як історичне джерело. Тип уроку - урок узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок.

Смоляр І. В., Котелянець І. І. Козаки та козачки [Текст]: бінарний вих.. захід з історії України та географії / І. В. Смоляр, І. І. Котелянець // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2018. - № 28/29. - С. 19 - 22.

Пропонується розробки виховного заходу, присвяченого до Дня українського козацтва. Його мета - активізувати знання учнів з історії України та географії; розвивати вміння застосовувати здобуті знання у практичній діяльності; виховувати інтерес до історичного минулого України й патріотичні почуття; спонукати до наслідування кращих рис характеру українського козацтва.

Підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М. 

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4465 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4413 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook