Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Понеділок, 18 березня 2019 

min
max

Учителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури (11 -17 берез. 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі

Іноземні мови

Гусєва Анна. The time machine [Текст] / А. Гусєва // ENGLISH. - 2019. - № 2(746). - С. 51 - 57.

Пропонується методична розробка комбінованого та узагальню вального уроку Його мета - навчати спілкуватися англійською мовою; повторити та активізувати вивчені лексичні одиниці з теми «Мій робочий день»; активізувати вживання Past Simple, правильних та неправильних дієслів; розширювати кругозір та підвищувати загальну культуру учнів; формувати навички письма, говоріння, аудіювання; розвивати вміння вести бесіду на цю тему; розвивати  пізнавальний інтерес; розвивати інтелектуальну, емоційну, мотиваційну сфери особистості учня.

Казачінер О. С. Уроки Мері Поппінс [Текст] / О. С. Казачінер // Англ. мова та літ: наук.-метод. журн. - 2019. - № 6. - С. 8 - 17.

Пропонується авторська розробка «Уроки Мері Поппінс». Її створено  на основі повісті П. л, Треверс «Мері Поппінс» та окремих фрагментів  кінофільму «Мері Поппінс повертається» (2018). Кожну розробку можна використовувати як безпосередньо план уроку, а також як матеріал для різноманітних позакласних заходів з англійської мови. Матеріал  можна адаптувати та модифікувати залежно від віку, класу та рівня мовної та мовленнєвої підготови школярів 9-12 років. Учитель може використовувати  окремі фрагменти  або повністю всю розробку уроку. Для проведення можна використовувати  декорації, мультимедійні презентації, а також окремі  заздалегідь підготовлені  матеріали  для завдань у парах або групах.

Лісічкіна С. М., Мар’юк Т. В. Два капітани «The» та «Zero» [Текст]: 6-й кл.; інтегров. урок: англ.. мова та географія / С. М. Лісічкіна, Т. В. Мар’юк // Англ. мова та літ.: наук.метод. журн. - 2019. - № 6. - С. 18 - 22.

Проведення цього уроку ставить мету створити умови мотивованого практичного застосування знань, навичок та вмінь, закріпити граматичний матеріал щодо вживання артиклів з географічними назвами у різних ситуаціях спілкування, зацікавити дітей вивченням предметів. Учитель

використовує такі методи та прийоми роботи на уроці - бесіда, розповідь, демонстрування, практичний, інтерактивний, лінгвістичний пеленг. nota bene, практичність теорії, підказка. Цільова група - учні 6 класу. Тип уроку - інтегрований урок повторення і узагальнення з англійської мови та географії.

Зарубіжна література

Жебровська Г. Ю. Застосування методів креативного навчання на уроках зарубіжної літератури [Текст] / Г. Ю. Жебровська // Зарубіжна література в шк. - 2019. - № 3 - 4. - С. 2 - 9. - Бібліогр.: 10 назв.

Стаття присвячена дослідженню нагальної теми - застосування креативного навчання на уроках зарубіжної літератури. Авторка формулює доцільність використання методів креативного навчання на уроках зарубіжної літератури, розглядає їхній вплив на формування особистості учня. Розглядається процес навчання, під час якого застосовуються методи креативного навчання. Розкриваються технології формування критичного мислення на уроках зарубіжної літератури (технологія креативної літературної освіти). У практичній частині статті подається план-конспект уроку зарубіжної літератури у 7-му класі з елементами критичного мислення.

Карпенко Л. Г. Ш. Бодлер «Квіти зла» [Текст]: 10-й кл. / Л. Г. Карпенко // Зарубіжна література в шк. - 2019. - № 3 - 4. - С. 51 - 54.

Описується методична розробка уроку вивчення нового матеріалу, присвяченого видатному французькому поету Шарлю Бодлеру. Матеріали уроку ознайомлюють учнів із життям і творчістю Ш. Бодлера як одного з фундаторів символізму, розглядають світоглядні й естетичні погляди письменника, аналізують збірку «Квіти зла» та поезії, які її складають. У процесі уроку використовуються такі сучасні методи та методичні прийоми: повідомлення учнів (за випереджальним домашнім завданням); творчо-аналітична робота, інтерактивний прийом «Гранування»; «Чарівний кошик» (робота в групах); роздавальний матеріал «Беремо із собою в життя»; інтерактивний прийом «Мікрофон» (оцінювання роботи учнів на уроці). У додатку подається поезія «До читача» (із книги «Квіти зла») в українському перекладі.

Кузнєцова О. В. П. Зюскінд «Запахи, або історія одного вбивці (Парфуми)» [Текст]: 11-й кл. / О. В. Кузнєцова // Зарубіжна література в шк.. - 2019. - № 3 - 4. - С. 65 - 69.

Пропонується методична розробка уроку на тему: «Гренуй - геній чи лиходій?». Навчальна мета уроку - дослідити з учнями образ Гренуя за романом П. Зюскінда «Запахи, або історія одного вбивці (Парфуми)»; визначити сенс та ідею, вкладені письменником в образ головного героя; поріняти літературний та екранні образи Гренуя; удосконалювати навички компаративного аналізу, уміння характеризувати й аналізувати образ героя  літературного твору, формулювати  й обстоювати власну думку. Описаний урок є уроком здобуття нових знань і формування на цій основі вмінь та навичок.  Форма проведення уроку - інтегрований урок зарубіжної літератури та художньої культури.

Історія

Артеменко І. О. Тренінг «Навчально-методичні аспекти підготовки до ЗНО та ДПА з історії України [Текст] / І. О. Артеменко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 6. - С. 7 - 12. - Бібліогр.: 4 назви.

Презентується розробка тренінгу для вчителів історії. Його мета: оволодіння вчителями історії методиками діагностики та корекції соціально-психологічного портрету випускників, налаштування учнів на успішне проходження ДПА/ЗНО. Учасники тренінгу працюють над тим, як спираючись на психодіагностику щодо здатності випускників 11-х класів, долати стресові ситуації, організовувати їх психолого-педагогічну підтримку задовго  та напередодні іспиту з історії.

Мартинов Андрій. «Пан’Європа» Ріхарда Куденхова-Калергі та започаткування процесу європейської інтеграції [Текст] / А. Мартинов // Історія України: всеукр. газ. … - 2019. - № 3(931). - Вкладка. - С. 1 - 3.

На міжвоєнний період припадає політична активність Ріхарда Куденхова-Калергі, яка була спрямована на чітке формування, популяризацію та перші спроби втілення в наднаціональних політичних союзах ідеї й концепції європейського єднання.

Подобєд Олена. Відома й чута в усіх кінцях землі: фестиваль з історії України [Текст]: 7-9-ті кл. / О. Подобєд // Історія України: всеукр. газ. … - 2019. № 3(931). - С. 35 - 40.

Матеріал статті запрошує на фестиваль, присвячений історії та культурі однієї з наймогутніших європейських держав середньовіччя - Русі-України. Фестиваль - чудова нагода повторити, закріпити й узагальнити знання, навчитися застосовувати їх на практиці, реалізувати свої творчі здібності.

Математика

Тішкова Г. А. Алгебра та початки аналізу [Текст]: контрольні роботи. 11 клас / Г. А. Тішкова // Математика в шк. України. - 2019. - № 5-6. - С. 9-19.

Контрольні роботи з алгебри та початків аналізу для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів (профільний рівень) розроблено за програмою «Навчальна програма з математики для учнів 10-11 класів ЗНЗ. Профільний рівень. 2018 р». До кожної контрольної роботи додаються відповіді, Рекомендована шкала оцінювання та таблиця співвідношення отриманих балів за рівнями навчальних досягнень і балами за 12-бальною шкалою. Кожна контрольна робота складається з 4 варіантів, що містять тестові завдання та завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю.

Травинська І. І. Алгебра та початки аналізу [Текст]: 10 клас Рівень стандарту / І. І. Травинська // Математика в шк. України. - 2019. - № 5-6. - С. 2-9.

Завдання для тематичного оцінювання знань з алгебри та початків аналізу призначені для учнів старших класів і студентів 1-го курсу коледжів і передбачають ефективний контроль якості засвоєння знань, умінь та навичок. Завдання розроблено відповідно до Навчальної програми з математики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів у формі ЗНО.

Тронза І. О. Обробка інформації, отриманої під час розв’язання нерівностей методом інтервалів, у програмі ЕXСEL [Текст]: алгебра, інформатика та основи здоров’я. 9 клас / І. О. Тронза // Математика в шк. України. - 2019. - № 5-6. - С. 26-30.

Представлено інтегрований урок повторення вивченого матеріалу та узагальнення знань. Мета уроку: створити умови для вдосконалення та узагальнення знань та вмінь розв’язувати нерівності методом інтервалів, будувати діаграми у програмі ЕXСEL, сприяти формуванню в учнів мотивації до вивчення математики, інформатики; створити умови для формування вмінь аналізувати, узагальнювати для розвитку математичного мислення, навичок самоконтролю, самооцінки, уміння працювати в колективі; стимулювати мотивацію та зацікавленість до вивчення теми.

Підготували Оксана Северин, Оксана Туркало, відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи

Немає коментарів

Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook