Початок систематичного навчання у школі є стресовою ситуацією в житті дитини, оскільки пов'язаний із необхідністю адаптуватися до нових мікросоціальних умов. Цей процес супроводжується різноманітними зрушеннями у функціональному стані і значною мірою позначається на психоемоційній сфері. Від благополуччя адаптаційного періоду під час вступу до школи значною мірою залежить успішність подальшої соціальної діяльності дитини.
Актуальність питання переходу дошкільника до шкільного життя визначається сучасними вимогами Нової української школи, метою якою є внесення корективів у систему навчання в початковій школі, тому що інтенсифікація навчальної діяльності останніми роками збільшила психологічне навантаження на дітей, шкільна дезадаптація призвела до зниження навчальної мотивації, деформації міжособових відносин, розвитку невротичних станів, формування девіантних форм поведінки у дітей.
Успішна адаптація дитини-дошкільника до шкільного життя в умовах НУШ залежить від рівня сформованості у нього навичок для навчальної діяльності. Чим краще готова дитина до всіх змін, пов’язаних із початком навчання в школі, подоланні труднощів в соціалізації, тим успішнішою почуватиметься вона в школі. Концепцією Нової української школи одним із державних пріоритетів в освіті визначено особистісно-орієнтоване навчання і виховання, що вимагає психологізації освітнього процесу шляхом підвищення психологічної компетентності адміністрації, педагогів, батьків, учнів.
У Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти 03.04.2019 року проведено навчально-практичний семінар для психологів закладів дошкільної освіти з питань адаптації дошкільників до навчання у школі. Перед учасниками семінару виступила О.М.Приведа, завідувач навчально-методичного центру практичної психології, яка акцентувала увагу присутніх, що в умовах реформування української освіти, актуальним є питання адаптації дітей до шкільного навчання та створення сприятливих соціально-психологічних умов для майбутнього школяра, що забезпечить його успішне навчання. Методист Л.В.Зеленко наголосила, що актуальним є питання психологічного супроводу наступності в роботі дошкільної та початкової освіти з підготовки дітей до навчання. Важливо практичним психологам школи та закладу дошкільної освіти спільно співпрацювати, з метою успішного забезпечення періоду адаптації у дітей.
На семінар було запрошено Петринко Л.В., практичного психолога Підкамінської ЗОШ І-ІІІ ст. Бродівського району, переможницю Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі», яка познайомила присутніх із своєю авторською програмою «Перший раз у перший клас», у якій розглядаються питання теоретичних основ дитячої адаптації та дезадаптації, розроблено систему практичних занять підготовки дітей до навчання у школі, заходи для роботи з батьками.
Учасники семінару ділилися своїм досвідом роботи із питання адаптації.
Немає коментарів