Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Понеділок, 06 травня 2019 

min
max

Учителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури (29 квіт.- 5 трав. 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

      Українська мова та література

Веремійчик, Т. В. Сторінками життя і творчості Тараса Григоровича Шевченка. Урок-гра "Щасливий випадок" [Текст] : 9 клас / Т. В. Веремійчик // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 10/11/12. - С. 38-42.

На сторінках науково-методичного журналу опубліковано розробку навчального заходу з української літератури для 9 класу. Мета заходу: поглибити й узагальнити знання школярів про життя і творчість Т. Г. Шевченка; формувати в учнів уміння висловлюватися, зіставляти погляди та робити висновки; розвивати образне мислення, творчі здібності; виховувати любов до художнього слова. Презентований навчальний захід є уроком систематизації та узагальнення у формі уроку-гри «Щасливий випадок».

Витрикуш, І. В. Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова [Текст] : 8 клас / І. В. Витрикуш // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 10/11/12. - С. 17-19.

Висвітлюються матеріали конспекту уроку української мови для 8 класу на тему, пов’язану з вивченням словосполучень, їхньої будови та видової характеритики. Міжпредметні зв’язки уроку (урок вивчення нового матеріалу): мова, література, історія України. Внутрішньопредметні зв’язки навчального заходу: лексикологія, пунктуація, орфографія, морфологія, синтаксис. Обладнання до уроку: підручник, критерії оцінювання, робочі зошити, таблиця «Види словосполучень».  

Крикунова, Л. І. Лінгвістичні ігри на уроках української мови [Текст] / Л. І Крикунова // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 10/11/12. - С. 51-58. - Бібліогр.: 8 назв.

Вміщено зразки лігвістичних ігор, що можуть використовуватись на уроках української мови. Зокрема, це ігри «Хто швидше?»,  «Слова навпаки», «Сховані слова», «Зайве слово», «Хто уважніший», «Знайди пару», «Добери синонім», «Так чи ні», а також «Найрозумніший» - гра у межах трьох турів (у третьому турі треба протягом хвилини дати максимум відповідей із запропонованих категорій, якимим будуть розділи про мову: «Лексикологія», «Графіка», «Морфологія», «Словотвір», «Фразеологія», «Пунктуація», «Фонетика» тощо). З інших методичних елементів для проведення уроків пропоновано запитання-жарти, шаради слів, а також гру-змагання «Хто більше».

Сікора, Н. В. Поема "Енеїда" Івана Котляревського - літературний меседж національно свідомим українцям [Текст] : 9 клас / Н. В. Сікора // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 10/11/12. - С. 27-37. - Бібліогр.: 5 назв.

Подано розробку комбінованого уроку (за формою - уроку-захисту проекту) української літератури у 9 класі за відомим твором Івана Котляревського «Енеїда». Упродовж навчального заходу застосовуються такі методи, прийоми та форми роботи як «Незакінчене речення», офтальмологічна хвилинка, читання, аналіз і переказ пропонованих частин тексту поеми, перегляд відео, складання сенкану, робота над проектом (робота в групах), фізкультхвилинка, робота з ключовими питаннями; також передбачено опрацювання операційних карт з розроблення таких тематичних питань: «Вірність і обов’язок», «Людина та її оточення», «Жертовність», «Національно свідома особистість» та ін.

Математика

Біська Катерина Прикладне застосування рівнянь з параметром [Текст] : фрагмент навчального дослідження / К. Біська, І. Кирей // Математика. - 2019. - № 6. - С. 25-33.

Автори статті пропонують фрагмент учнівського навчального дослідження, у якому розглядають, як на прикладі рівняння другого степеня з параметром можна прогнозувати оптимальну ціну для вершкового морозива популярної марки місцевого молокозаводу. Рівняння з параметрами, які описують економічні процеси та явища, - це наслідок практичних досліджень. Тому розв’язування таких рівнянь дає змогу зрозуміти суть багатьох базових економічних явищ, долучитись до питання співвідношення попиту й пропозиції на предмети і послуги.

Гармаш Ірина Домашня контрольна робота [Текст] : задачі на складання системи лінійних рівнянь (7-й клас) та систем раціональних рівнянь (8-й клас) / І. Гармаш // Математика. - 2019. - № 6. - Вклад. № 3. - С. 1-19.

         Метою домашньої контрольної роботи є з’ясування в письмовій формі ступеня опанування школярами знань із вивчення теми, а також оцінка вмінь і навичок застосовувати набуті знання під час розв’язування задач. Перевагою цієї форми роботи є те, що саме учень вирішує, скільки часу йому потрібно на виконання того чи іншого завдання. Для вчителя цінним є те, що за короткий час вдається скласти уявлення про знання всіх учнів класу. Результати перевірки зберігають, і є змога з’ясувати деталі й неточності у відповідях. Проте цей вид роботи має і свої недоліки: школярі можуть списувати одне в одного, просити допомоги в батьків тощо.

Приймак Світлана Десяткові дроби [Текст]: розробка уроку. 5-й клас / С. Приймак // Математика. - 2019. - № 6.- С. 21-24.

         Чинна програма передбачає ознайомлення з основними відомостями про десяткові дроби в 5-му класі. Основною метою вивчення десяткових дробів у 5-му класі є формування вміння читати, записувати, порівнювати й округлювати десяткові дроби та виконувати арифметичні дії над ними. Учень повинен розуміти роль десяткового дробу як форми запису числа, мати чітке уявлення про його розряди, десяткові знаки, знати правила порівняння, округлення та виконання арифметичних дій над дробами. На поданому уроці учні виробляють практичні навички та уміння на читання, порівняння й округлення десяткових дробів, що сприяє удосконаленню обчислювальних навичок, розвиває комунікативні здібності, формує вміння правильно висловлювати свої думки в усному і письмовому вигляді.

Іноземні мови

Єфіменко Т. В. Ukraine is our Motherland [Текст]: (5 кл., за підручником А. М. Не світ) / Т. В. Єфименко // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 42 - 45.

Цей матеріал - авторська методична розробка уроку за підручником А. М. Не світ для 5 класу. Це - урок розвитку мовленнєвих навичок учнів та узагальнення матеріалу з цієї теми. Це підсумковий урок з теми, який включає в себе активізацію вживання граматичних структур Present Simple шляхом  виконання різноманітних вправ та організацію усного мовлення учнів із використанням активної лексики з теми. Протягом уроку учні відпрацьовують навички роботи з інтерактивною дошкою.

Куран О. .Р, Бойко О. О. Together play S співаємо English вивчаємо! [Текст] / О. Р. Куран, О. О. Бойко // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. № 10/12. - С. 37 - 40.

Подається структура проекту, мета якого - формувати в учнів бажання вивчати англійську мову за допомогою музичного мистецтва; розвивати інтерес до читання творів англійською мовою; підвищувати мотивацію до вивчення англійської мови; активізувати розмовну лексику; формувати почуття задоволення від здобутих знань; розвивати мовні та інтелектуальні здібності учнів; виховувати інтерес до вивчення англійської мови та музичного мистецтва. Спрямування: інтегроване навчання з учнями 1 - 9 класів.

Мар’янчук Т. В. Професії рідних [Текст]: (5 кл.) / Т. В. Мар’янчук // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 51 - 55.

Пропонується конспект уроку, навчальна мета якого повторити назви Тип уроку: урок удосконалення знань та навичок. членів родини, розвивати уміння розповідати про свою сім’ю, повторити, активізувати та закріпити в мові ЛО теми «Професії рідних», практикувати учнів  у вживанні ЛО на письмі та в усному мовленні, закріпити граматичний матеріал «Простий тривалий час» («Present Continuous tense»), удосконалити навички аудіювання автентичних текстів, з метою отримання детальної інформації, навчати учнів висловлюватися за темою. На уроці використовуються такі методи і прийоми роботи: робота з підручником, індивідуальна робота в парах та групах, застосування ІКТ, взаємоперевірка, випереджальне домашнє завдання, метод проектів гра «Hot chair».

Олійник К. О. У світі мистецтва [Текст] / К. О. Олійник // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 40 - 42.

Публікація презентує заняття (майстер-клас), мета якого - поглибити знання учнів про види мистецтва; вдосконалювати навички аудіювання, читання та говоріння; розвивати увагу та пам’ять; виховувати любов до живопису, до навчання та читання книг; розвивати творчість учнів, сприяти їх самоорганізації, самодисципліні та самореалізації. Форма проведення - засідання гуртка з елементом майстер-класу.

Предмети художньо-естетичного циклу

Апросянко Олена. Українське поетичне кіно [Текст]: урок мистецтва у 9-му кл. (за підручником Л. М. Масол «Мистецтво. 9 клас») / О. Апросянко // Шкільний світ. - 2019. - № 6 (806), - Вкладка «Образотворче мистецтво». - С. 6 - 12.

Пропонується матеріал про історію становлення й розвитку та визначні здобутки вітчизняних кіномитців. Мета описаної розробки уроку - ознайомити учнів з українським кіномистецтвом, його історією, з життям і творчістю видатних українських акторів та режисерів кіно; формувати ключові компетентності: культурну, інформаційно-комунікативну тощо;  учитися характеризувати художньо-образний зміст мистецьких творів, формулювати  власні враження, отримувані під час спілкування з мистецтвом, використовувати спеціальну мистецьку термінологію; розвивати естетичний смак, здатність естетично оцінювати  художні твори; виховувати інтерес  і необхідність спілкуватися з мистецтвом.

Бацай Людмила. Водограй таланту Володимира Івасюка [Текст]: інформаційно-бібліографічні матеріали до уроків / Л. Бацай // Шкільний світ. 2019. - № 4. - Вкладка «Музика». - С. 1 - 16.

Матеріали про життєвий і творчий шлях Володимира Івасюка подаються за такими розділами: «Муз  ика - шляхетна пристрасть життя Володимира Івасюка», «Пісні-перлини в музичному намисті України (творчість композитора)», «Бринить в душі навік «Червона рута» (ушанування пам’яті Володимира Івасюка), «Грішний первородним гріхом таланту (власні вислови митця)», «Орфей синіх гір (кросворд про життя і творчість В. Івасюка)».

Бондар Є. Г. Малюнок клоуна. Портрет [Текст]: (заняття гуртка) / Є. Г. Бондар // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура. - 2019. - № 3. - С. 3 - 6.

Проропується конспект заняття гуртка образотворчого мистецтва. Йоно навчальна мета - учити дітей створювати виразний портрет клоуна; закріплювати вміння правильно передавати будову обличчя людини, основні пропорції, міміку і т. ін.; учити передавати на малюнку образ клоуна через атрибути професії, грим, деталі костюма; продовжувати  вчити планувати зображення малюнка на аркуші паперу та грамотно заповнювати його площину.

Малашенко М. П. Таємниці українського натюрморту [Текст] / М. П. Малашенко // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура. - 2019. - № 3. - С. 10 - 14.

Інтерпретація творів образотворчого мистецтва шляхом складання історій та казок дає змогу учням не тільки відчувати естетичну насолоду, розвивати свій творчий потенціал, але й розуміти взаємозв’язок  різних видів мистецтва, зокрема образотворчого мистецтва й літератури. У такий спосіб також формуються між предметні компетентності, спрямовані на застосування у різноманітній творчій діяльності в особистому та соціокультурному середовищі. Пропоновані автором сюжетні історії у прозі та віршах є своєрідними коментарями до сприймання натюрмортів Юлії Перепьолкіної, що допоможуть педагогові відкрити учням чарівний світ натюрморту та надихнуть школярів на власне створення таких коментарів. Наведений матеріал цієї публікації стане у пригоді не тільки під час викладання предметів художньо-естетичного циклу, але й у позакласній роботі з дітьми середнього та старшого шкільного віку.

Підготували Вадим Ковпак, Оксана Северин, Оксана Туркало (відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи)

 

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4506 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4446 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook