Із матеріалів науково-методичного журналу для вчителів математики «Математика в рідній школі» (№ 3, 2019 р.).
Пропонуємо ознайомитись із статтею учителя математики філії Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Світлани Опари Урок математики в інклюзивному класі [Текст] / С. Опара // Математика в рідній школі. - 2019. - № 3. - С. 34-38
Суттєві зміни, що відбуваються останнім часом у сфері освіти в Україні, пов’язані з новим ставленням до дітей з обмеженими можливостями. Інклюзивна освіта - процес включення дітей з особливими освітніми потребами в загальне освітнє середовище.
Роль математики полягає у засвоєнні освітньої програми середньої школи, тому основні завдання математики полягають:
- у максимальному використанні математичних знань для підвищення рівня загального розвитку дітей із затримкою психічного розвитку (ЗПР);
- на уроках математики здійснювати корекцію недоліків пізнавальної сфери;
- розвивати і виховувати низку особистісних якостей;
- розвивати вміння планувати роботу;
- прогнозувати результат своєї діяльності і доводити почату справу до завершення.
Роль математики полягає у засвоєнні освітньої програми середньої школи, тому основні завдання навчання математики полягають у тому, щоб максимально використовувати математичні знання для підвищення рівня загального розвитку дітей із затримкою психічного розвитку.
На уроках математики діти з особливими потребами вчаться спостерігати за предметами та відношеннями, порівнювати та співставляти їх між собою. Процес розв’язування задач відіграє значну роль у формуванні уявлень школярів. Працюючи над їхнім змістом, діти уявляють відображену предметно-дійову ситуацію в залежності від заданих параметрів і шуканих. Надалі співвідносять умову з запитанням, прогнозуючи шляхи розв’язання поставленої проблеми, план послідовного виконання дій. Таким чином розв’язок задачі виступає результатом спільної діяльності уявлення та мислення. Слід зазначити, що така робота над задачею сприяє розвитку мислення з одного боку, так і творчої уяви, творчих здібностей - з іншого.
Уроки математики покликані реалізувати зв'язок навчання з життям. На них учні вчаться вирішувати життєво практичні завдання, що будуть постійно траплятися після закінчення школи. Тому школа в цілому і уроки математики зокрема повинні дати якомога більше практичних знань, умінь та навичок, які сприятимуть розв’язуванню певних проблемних ситуацій у процесі входження до соціального середовища.
Сторінку підготувала: головний бібліограф О. М. ТУРКАЛО
Немає коментарів