Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Понеділок, 13 травня 2019 

min
max

Учителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 6-12травня 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

Зарубіжна  література

Клименко, Жанна. Дива візуалізації, або як зробити знання видимими, а уроки літератури - незабутніми [Текст] / Ж. Клименко // Всесвітня література в школах України. - 2019. - N 3. - С. 2-11. - Бібліогр.: 22 назви.

На шпальтах методичного журналу оприлюднено матеріали ґрунтовної наукової статті про можливості, принципи і засоби «візуальної освіти», зокрема про особливості, основну мету, функції візуалізації та перспективи її інтеграції у навчальний процес на уроках зарубіжної літератури. Розкриваються важливі поняття в контексті проблематики статті - «візуалізація» (окремо наголошується на відмінності між категоріями «візуалізація» та «унаочнення»), «візуальне мислення», «візуальна комунікація», «візуальна освіта», аргументуються тези про необхідність застосування візуалізації у навчанні, розглядаються типи візуалізації (концептуальна, метафорична, комбінована та ін.). Розлого та фахово викладено матеріал про основні засоби візуалізації та прийоми візуалізаційної освіти, зокрема характеризується ціла низка таких засобів, що застосовуються у процесі викладання літератури (метафоричні схеми, інфографіка, інтерактивний плакат, кроссенси, хмари слів, відеопоезія та ін.).

Мосійчук, Ірина. "Хто-небудь у цьому світі обов'язково створений для тебе..." Урок за сонетами Ф. Петрарки [Текст] : 8 клас / І. Мосійчук // Всесвітня література в школах України. - 2019. - N 3. - С. 27-33. - Бібліогр.: 6 назв.

Опубліковано конспект уроку зарубіжної літератури для 8-го класу за творами італійського поета і літописця, одного з засновників гуманізму Франческо Петрарки (1304-1374). Цільові засади навчального заходу: викликати в учнів інтерес до творчості видатного поета; розвивати зв’язне мовлення та творче сприймання школярами поезії; передати учням красу почуттів і переживань автора; виховувати почуття прекрасного та розуміння краси слова. Типологічно презентований навчальний захід визначається як урок-подорож у світ поезії Петрарки.

Пішук, Ольга. Казковий мюзикл "Країна чудес" Сценарій позакласного заходу за мотивами творів Льюїса Керрола [Текст] / О. Пішук, В. Шерстюк // Всесвітня література в школах України. - 2019. - N 3. - С. 35-37.

На сторінках журналу вміщено матеріали сценарію позакласного заходу із зарубіжної літератури за мотивами творів всесвітньо відомого англійського письменника, філософа, математика, логіка і фотографа Льюїса Керрола (1832-1898). Найвідоміші літературні твори митця: «Аліса у Дивокраї» і продовження «Аліса в задзеркаллі», а також поема «Полювання на Снарка». Мета навчального заходу: читати й досліджувати найкращі взірці британської літератури; розвивати навички виразного читання, артистизм, уяву; виховувати повагу до світової культури; формувати етнокультурну компетентність школярів.

Математика

Ковальчук А. Математичний пінг-понг [Текст] : позаурочний захід, 5-й клас / А. Ковальчук // Математика. - 2019. - № 7. - С. 24-29.

Метою поданого у статті заходу є узагальнення й систематизація знань та навичок учнів, отриманих впродовж І семестру, формувати вміння свідомо й осмислено використовувати відповідну термінологію, будувати логічні ланцюжки висновків тощо. Використання позаурочних форм роботи сприяє розвитку творчих здібностей учнів.

Сліпченко В. Покажи клас! [Текст]: позаурочний захід, 7-й клас / В. Сліпченко // Математика. - 2019. - № 7. - С. 18-23.

Автор пропонує провести позаурочний захід, у якому відібрані різноманітні та цікаві конкурси. А якщо ще хтось виграє приз, тоді учні братимуть участь з ще більшим задоволенням. Під час наведенх змагань, конкурсів, ігор у школярів підвищується вмотивованість, виявляється бажання перемагати, що змушує їх активніше долучатися до роботи. Також позаурочні заходи позитивно впливають на розвиток логічного мислення і виховують уміння працювати в парі, в групі, колективі. Таку форму роботи доцільно використовувати під час повторення вивченого раніше матеріалу з теми як підсумок наприкінці семестру або навчального року.

Стадник К. Теорема Стюарта [Текст]: наслідки, узагальнення та застосування / К. Стадник, О. Мельченко // Математика. - 2019. - № 7. - С. 8-18.

У цій статті наведено декілька спосбів доведення теорети Стюарта як можливі підходи до її впровадження під час вивчення відповідних тем шкільного курсу геометрії. Теорема Стюарта є класичним твердженням геометрії трикутника і в певному розумінні повно представлена в навчальній літературі з елементарної геометрії. Найбільш відомими наслідками теореми Стюарта є формули для обчислення довжини медіан і бісектрис трикутника за його сторонами. Варто визнати, що формулювання цієї теореми є дещо складним, і саме тому це твердження майже не висвітлено в шкільнму курсі геометрії.

Хімія

Гавриленко К. О. Тестові завдання. 11 клас [Текст] / К. О. Гавриленко // Хімія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 7/8. - С. 65 - 68.

Розроблені тести призначені для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання. Вони можуть бути використані як вчителями, так і учнями у процесі підготовки до ЗНО, адже виконання  тестів різної складності у процесі підготовки - це перший крок до успіху на ЗНО.

Киянець З. О., Манжос О. Ю. «Sherlok. Справа містера Х» [Текст]: кейс-урок хімії та англ. мови: 7 кл. / З. О. Киянець, О. Ю. Манжос // Хімія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 7/8. - С. 42 - 52. - Бібліогр.: 2 назви.

Пропонується методична розробка інтегрованого уроку (хімія та англійська мова). Його цілі: узагальнити та систематизувати знання про фізико-хімічні властивості кисню, процеси окиснення та засоби одержання кисню, формувати навички використання здобутих знань для вирішення пошукових практичних завдань; активізувати лексичні одиниці з теми «Oxygen», формувати комунікативну компетентність , навички спілкування англійською мовою в процесі виконання експериментів та інтерпретації результатів дослідження; формувати соціальну компетентність учнів; розвивати здатність до рефлексії як важливої складової навчання. Тип уроку - урок-практикум. Форма уроку - урок-інсценізація.

Овчарук А. П. Природні джерела вуглеводнів [Текст]: семінарське заняття / А. П. Овчарук // Хімія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 7/8. - С. 17 - 27. - Бібліогр.: 6 назв.

Дана тема є завершальною при вивченні вуглеводнів. На занятті завершується формування знань про цей клас органічних сполук, розглядається матеріал про джерела і народногосподарське значення вуглеводнів. У процесі вивчення цієї теми учні (студенти) знайомляться з новими процесами і поняттями: фракційна перегонка, ректифікаційна колона, термічний крекінг, каталітичний крекінг, ароматизація вуглеводнів, риформінг бензинів, коксування, октанове число, детонаційна стійкість бензину. При вивченні цієї теми поглиблюються знання учнів про фізико-хімічні властивості вуглеводнів, гомологічні ряди, методи одержання, генетичні зв’язки. Дидактичний матеріал, який пропонує автор, можна використовувати  при підготовці до уроків, проведенні занять у профільних класах, під час позакласних заходів.

Осіпчук В. А. Використання інтелект-карт для формування хімічної компетеності учнів [Текст] / В. А. Осіпчук // Хімія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 7/9. - С. 33 - 41. - Бібліогр.: 4 назви.

Перспективним методом засвоєння навчального на уроках є інтелект-карти. Технологія інтелект-карт на уроках хімії дозволяє: формувати предметі компетентності при вивченні хімії; розвивати хімічне мислення як розуміння взаємозв’язку матеріальних об’єктів реальної дійсності; діагностувати сформованість предметних компетентностей; організовувати активну навчально-пізнавальну діяльність на уроках; коригувати навчально-пізнавальну діяльність учня; систематизувати й узагальнювати матеріали теми, що вивчаються; проводити підготовку до ДПА чи ЗНО.

Біологія

Кириленко Н. І. Проведення інтерактивних уроків у 7 класі [Текст] / В. І. Кириленко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 17 - 58.

Пропонується методична розробка інтерактивних уроків (7 клас) на такі теми: «Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині»; «Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її функції»; «Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин»; «Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи»; «Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин»; «Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції» ( між предметні зв’язки - хімія, фізика, основи здоров’я; типи уроків - комбінований).

Коваленко Т. І. Формування полі культурної компетентності на уроках біології засобами народознавства [Текст] / Т. І. Коваленко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 8 - 12. - Бібліогр.: 9 назв.

Мета навчання в сучасній школі - формування і розвиток особистості учня, його здібностей і талантів. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності. Серед життєвих компетентностей важливе місце належить полі культурним компетентностям, які полягають в оволодінні досягненнями культури, розумінні інших людей, їхньої індивідуальності, їхніх відмінностей за національними, культурними, релігійними ознаками. У статті подається народознавчий матеріал та методика його використання на уроках біології, який доповнюючи матеріал підручника, сприятиме активізації пізнавальної діяльності учнів.

Луценко Т. Л. Організація дослідницької діяльності учнів в умовах сучасної сільської школи [Текст] / Т. Л. Луценко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 13 - 16. - Бібліогр. в кінці ст.

У статті розкрито значення дослідницької діяльності учнів в освітньому процесі сучасної сільської школи. Дослідницький метод навчання  є дієвим засобом виховання активності учнів, ініціативи, допитливості, розвитку мислення, спонукання їх до самостійного пошуку знань.  та розвитку творчих здібностей учнів. Вчителю необхідно мати відповідну напрацьовану методику організації дослідницької діяльності учнів в освітньому процесі, що враховує індивідуальні особливості школярів, регіону, специфіку навчального предмета. Мета статті - розкрити особливості організації та постановки дослідницької роботи в умовах сільської школи.

Мунтян С. В., Рой Д. В. Інтелектуально-розважальна гра з хімії та біології для учнів 9-11 класів [Текст] / С. В. Мунтян, Д. В. Рой // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 89 - 94. - Бібліогр. в кінці ст..

Мета описаного позакласного заходу - закріпити та поглибити знання учнів з хімії та біології; викликати інтерес до вивчення природничих наук; прищеплювати любов до навчання, викликати бажання розкривати таємниці хімії та біології; пов’язувати свої знання з практикою; виховувати комунікабельність, навчати мисленню та робити логічні висновки.

Підготували Вадим Ковпак, Оксана Северин, Оксана Туркало (відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи 

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4510 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4447 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook