Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Понеділок, 11 листопада 2019 

min
max

Учителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 4-10 листопада  2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній  школі»

                   Зарубіжна  література

Методичні рекомендації про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році [Текст] : 10-й клас // Зарубіжна література. - 2019. - N 10 (806). - С. 6-9.

Методичні рекомендації містять вступ із докладними даними про формування ключових компетентностей, цільові орієнтири таких наскрізних ліній як «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Підприємливість і фінансова грамотність», «Здоров’я і безпека». Окрім того, розкриваються відомості про зміст і особливості навчання і викладання зарубіжної літератури в основній і старшій школі із таблицями з даними про обов’язкову кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 5-9-х та 10-11-х класах, та про орієнтовний обсяг письмового твору, складеного школярами: відомості стосуються різних класів та рівнів (рівень стандарту; профільний рівень).

Сутула, Ольга. Вільний той, хто може не брехати. Урок за творчістю Альбера Камю [Текст] / О. Сутула // Всесвітня література в школах України. - 2019. - N 9. - С. 18-22.

Опубліковано розробку навчального заходу із зарубіжної літератури на тему: «Життєвий і творчий шлях Альбера Камю, французького письменника, лауреата Нобелівської премії. Його філософські й естетичні погляди. Камю і екзистенціалізм». Упродовж уроку використовуються такі методи і прийоми як робота з епіграфом, робота з афоризмами французького письменника, презентація роботи груп, колективне створення мапи пам’яті «Альбер Камю», словникова робота, бесіда, написання п’ятихвилинного есе за планом. Протягом навчального заходу розглядаються три етапи у творчості видатного письменника, які А. Камю називав «колами»: «Коло Абсурду», «Коло бунту» та «Коло Самотності». За типом вказаний навчальний захід є уроком засвоєння нових знань. 

Могільовцева, Людмила. Модернізм й основні течії європейської поезії ХХ століття [Текст] : 11-й клас / Л. Могільовцева // Зарубіжна література. - 2019. - N 10 (806). - С. 20-71. - Бібліогр.: 22 назви.

У черговому числі газети для вчителів та методистів зарубіжної літератури вміщено цілу низку тематично пов’язаних із європейським модернізмом змістовних та фахових розробок навчальних заходів із вказаної шкільної дисципліни. Назви і навчальний контент уроків пов’язані із явищем модернізму ХХ ст. й з творчістю відомих митців, серед яких: Райнер Марія Рільке, Гійом Апполінер, Томас Стернз Еліот, Гарсіа Лорка. Окрім того, подано розробки навчальних заходів (урок-концерт, ліричне есе, комбінований урок, контрольна робота, та ін.) з вивчення російської поезії та її представників відповідної літературно-історичної епохи.  

Математика

Лобода О. М. Додавання й віднімання дробів з однаковими знаменниками [Текст] : 5 клас / О. М. Лобода // Математика в шк. України. - 2019. - № 28-30. - С.37-40.

Дидактичною метою представленого уроку є узагальнити поняття дробу; удосконалити вміння виділення цілої частини з неправильного дробу; перетворення неправильного дробу в мішаний; додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками; закріпити навички розв’язування задач і вправ; розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, узагальнювати; виховувати інтерес до предмета. Під час уроку учні виконують усні та письмові вправи, розв’язують задачу та практичні завдання.

Нагорна Л. І. Формування навичок математичного моделювання [Текст] / Л. І. Нагорна // Математика в шк. України. - 2019. - № 28-30. - С. 5-11.

У статті зазначно, шо при викладанні математики в 5-6-х класах необхідно враховувати, що мислення учнів цієї вікової категорії в основному наочно-образне з елементпми логічного. Отже, формування навичок моднлювання здійснюєтся в процесі розв’язування тексових задач. Моделлю в таких задачах може бути: графічна ілюстрація; скорочений запис; рівняння; переклад мови задачі на мову геометричних фігур; використання відсотків, масштабу, середнього арифметичного, діаграм.

Свєтлова Т. В. Готуємося до олімпіади з математики [Текст] / Т. В. Свєтлова Математика в шк. України. - 2019. - № 28-30. - С. 16-20.

Підготовка школярів до Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики рекомендується здійснювати, використовуючи продуктивні методи навчання.: когнітивні методи навчального пізнання, креативні методи, зорієнтовані на створення учнями власних освітніх продуктів, організаційно-діяльнісні, повязані з конструюванням власноої освітньої діяльності.

Історія

Горбачова Г. Г. Українське козацтво [Текст]: історія України: 8-й кл.: ділова гра для повторювально-узагальнювального уроку / Г. Г. Горбачова // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 28/30. - С. 42 - 57.

Запитання до ділової гри  підібрвнозгідно з навчальною програмою та курсом вивчення історії України у 8-му класі. Ділова гра проводиться у вигляді фронтальної роботи або по варіантах та группах, де результати підраховуються при командній та індивідуальній діяльності учнів. Запитання можуть бути використані вчителем різноманітними прийомами та методами, а також дозволяють вчителю здійснювати контроль навчальних досягнень учнів та дають змогу якісної аідготовки до ЗНО.

Ігнатенко Наталія. Структурно-функціональний пналіз підручника та методика організації робот из його текстовим компонентом при вивченні історії в закладі загальної середньої освіти (ЗЗСО) [Текст] / Н. Ігнатенко // Історія в рідній шк. - 2019. - № 9. - С. 34 - 38. - Бібліогр.: 7 назв.

Під час вивчення шкільного курсу історії основним джерелом знань для учня є текст підручника. Саме він є основним джерелом знань і засобом навчання для учнів. У статті подається структурно-функціональний аналіз підручника, тобто сукупність його елементів та характер їх взаємодії при проектуванні навчального процессу. Розкривається методика організації робот из текстовим компонентом підручника при вивченні історії в школі. Акцентується на осучасненні традиційних методичних прийомів робот з текстами, наддавши їм новітньї (інноваційної) форми.

Киридан Алла. Європейська ідентичність у форматі концепції «космополітичної Європи» Ульріха Бека [Текст] / А. Киридан // Історія в рідній шк. - 2019. - № 9. - С. 26 - 231. - Бібліогр.: 12 назв.

Сучасні інтеграційні процеси  в Європі поставили на порядок денний питання про формування європейської ідентичності. Воно поділило наукову спільноту  на єврооптимістів (висловлюються на користь  існування європейської ідентичності) та євроскептиків (заперечують її існування). Ульріх Бек як один із можливих варіантів процессу творення спільного європейського соціокультурного простору запропонував концепцію «космополітичної  Європи». Описаний матеріал може стати у нагоді вчителям історії у підготовці уроків всесвітньої історі.ї.

Федорук Олесь. Пантелеймон Куліш - 200 років: неювілейні думки з приводу ювілею [Текст] / О. Федорук // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 28/30. - С. 30 - 41.

Сьмого серпня виповнилося 200 років від дня народження Пантелеймона Куліша.  В історію він увійшов, поряд з Тарасом Шевченком і Миколою Костомаровим, як діяч «Наддніпрянської Трійці», яка заклала підвалини  розвитку модерної української культури. У статті розкривається історична постать Пантелеймона Куліша за такими підрозділами: «Людина ренесансного типу»; «Куліш залишається «архівним письменником»; «10 фактів про роман Пантелеймона Куліша «Чорна Рада». Матеріали стануть у нагоді вчителям історії у підготовці уроків історії України.

Матеріали підготували бібліографи В. О. Ковпак, О. П. Северин, О. М. Туркало.

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4518 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4450 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook