Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Вівторок, 11 лютого 2020 

min
max

Учителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація навчальної літератури 3-9 лютого 2020 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

                 Українська мова та  література

Гордійчук О. Ю. Галина Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії" [Текст] : 5 клас / О. Ю. Гордійчук // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 1/2/3. - С. 14-19. - Бібліогр.: 3 назви.

 Опубліковано конспект навчального заходу з української літератури для 5-го класу на тему: «Галина Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії". Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети». Серед пропонованих до використання на уроці методів, прийомів і форм роботи відзначимо такі: інтерв’ю з Галиною Малик (рольова гра), прийоми «Так чи ні?», «Казкове доміно» евристична бесіда за твором, анкета повісті-казки, гра «Хто я?», фізкультхвилинка, складання символічної таблиці тощо.  Типологічно поданий навчальний захід є уроком засвоєння нових знань. 

Діброва Т. В. Узагальнення й систематизація вивченого про іменник як частину мови [Текст] : 6 клас / Т. В. Діброва, О. О. Циба // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 1/2/3. - С. 23-27.

Опубліковано конспект уроку української мови для 6-го класу. Автор розробки пропонує широкий спектр методичних прийомів та форм роботи: інсценізація (назва: «Пепсі й Нільсон»), робота з підручником, «зоровий диктант», фізкультхвилинка, «Незакінчене речення», аутотренінг, «лепбук», «мікрофон», «асоціативний кущ» тощо. обладнання до уроку: презентація, роздруковані завдання, дидактичний матеріал. Типологічно представлений навчальний захід є уроком узагальнення й систематизаці вивченого матеріалу.

 Кацалап С. М. Педагогічні інновації в шкільній мовно-літературній освіті [Текст] / С. М. Кацалап // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 1/2/3. - С. 4-13. - Бібліогр.: 13 назв.

У статті детально характеризуються різного роду педагогічні технології, що можуть бути застосовані під час вивчення мови та літератури. Розглядаються поняття «технологія», «інновація», «педагогічна технологія», досліджуються специфічні ознаки педагогічних технологій та ознаки педагогічної технології, розкриваються суть, визначення та окремі аспекти різних технологій - розвитку критичного мислення, інтерактивного навчання, особистісно орієнтованого навчання, проєктної технології, ігрових технологій навчання, технології проблемного навчання, інформаційно-комп’ютерних технологій тощо.

Сас А. М. Узагальнення й систематизація вивченого про дієприкметник [Текст] : 7 клас / А. М. Сас // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 1/2/3. - С. 28-30. 

Вміщено розробку уроку української мови для 7-го класу. Мета навчального заходу: узагальнити й систематизувати вивчене про дієприкметник; розвивати логічне мислення, культуру усного та писемного мовлення, пошукові якості; визовувати в учнів шанобливе ставлення до рідної мови. За формою презентований навчальний захід є уроком-дослідженням, за типом - уроком узагальнення й систематизації знань. Серенд методів і приоймів, застосованих на уроці: творче дослідження, лексична хвилинка, розподільний диктант, хвилинка релаксу, ігри «Хто більше?», «Знайди третє зайве», орфографічна вікторина, та ін. 

Іноземні мови

Адамовська І. Д. Навчати фонетиці цікаво. Джазові римівки [Текст] / І. Д. Адамовська // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 23 - 27. - Бібліогр.: 6 назв.

Однією із складових іншомовної компетенції є мовна компетентнція, яка, насамперед,  передбачає формування фонетичної компетенції як необхідного її компонента. Основи формування  фонетичної компетенції учнів закладаються на початковому  ступені навчання у загальноосвітній школі з подальшим удосконаленням на середньому та старшому ступенях. У статті розглядаються сучасні технології навчання фонетики на основі використання джазових римівок за методикою Керолін Грецем.

Бабенко Н. А. Навчання фонетики англійської мови у початковій школі [Текст] / Н. А. Бабенко // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 27 - 37.

Пропонований посібник містить практичні вправи з фонетики англійської мови для відпрацювання звуків та вироблення навичок правильного читання у дітей, що навчаються у початковій школі. Тренувальні вправи для читання дібрано згідно зі шкільною програмою та урахуванням вікових особливостей дітей молодшого шкільного віку. Самостійне виконання мовленнєвих вправ учнями вдома або під наглядом учителя у класі значно полегшує сприйняття навчального матеріалу, його запам’ятовування та відтворення. У посібнику представлено  вправи різного ступеня складності, вдало дібрано прислів’я, приказки та тематичні вірші.

Богачова Т. В. Використання арт-технології в освітній діяльності при вивченні іноземних мов [Текст] / Т. В. Богачова // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 23 - 27. - Бібліогр.: 5 назв.

Однією зі складових є формування комунікативної компетенції, тобто здатності і готовності здійснювати як безпосереднє спілкування (говоріння, розуміння на слух), так і опосередковане спілкування (читання із розумінням іншомовних текстів, письмо); тобто, саме комунікативна компетенція є основною метою навчання при оволодінні іноземною мовою. У статті описується досвід активного використання на уроках англійської мови метод арт-технології як найбільш цікавий, емоційно комфортний, та такий, що максимально знаходить відгук у дітей.

Котова Н. В. Ігрові елементи в навчальному процесі [Текст] / Н. В. Котова // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 60 - 67.

Розкриваються завдання, функції, основні напрями та вимоги до використання гри та ігрових елементів в організації уроку іноземної мови. Описується педагогічний досвід використання гри на уроках англійської мови. Окремо представлено приклади такої класифікації ігор: лексичні ігри; фонетичні ігри; граматичні ігри; письмові ігри; рухливі ігри як засіб розвитку інтересу до вивчення іноземної мови; комунікативні ігри

Кудрявцева О. В. Упровадження методики CLIL в освітній процес з метою підвищення мотивації учнів до навчання [Текст] / О. В. Кудрявцева // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 54 - 57.

 Сучасному вчителеві англійської мови необхідно бути в постійному пошуку нових методів та методик щоб підвищити мотивацію учнів до навчання. Останнім часом надзвичайно популярною стає методика предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL). У статті описуються 5 компонентів, так званих «5С», які необхідно враховувати при плануванні уроків CLIL. Виділяються принципи CLIL та даються відповіді на питання - «Як упроваджувати уроки CLIL в освітній процес?». Подаються типи завдань на розвиток навичок аудіювання та говоріння.

Трудове навчання

Білевич Ігор Особливості проектування та виготовлення дерев’яних іграшок  в етнічному стилі [Текст] / І. Білевич, С. Білевич // Трудова підготовка в рід. шк. - 2019. - № 4. - С. 8-26.

Автори у статті акцентують увагу на тому, що іграшка в етнічному стилі не має точно копіювати традиційні зразки, адже етнодизайн передбачає використання елементів народного мистецтва в сучасних виробах. Варіативність об’єктів праці дає змогу враховувати регіональні особливості цього виду народної творчості. Дерев’яна рухома іграшка в етнічному стилі є і надзвичайно цікавим об’єктом проектування, адже поєднання різноманітних форм, технік та мотивів оздоблення породжують сотні варіацій.

Крицька Валентина Інноваційні технології трудового навчання  [Текст] / В. Крицька // Трудова підготовка в рід. шк. - 2019. - № 4. - С.26-30.

У статті розкрито теоретичні засади інноваційних методів на уроках трудового навчання. Сформульовано нові вимоги до специфіки і якості праці людини. Передусім це пов’язано  з технологічною революцією, зокрема, з досягненнями науково-технічного прогресу, що якісно змінюють середовище життєдіяльності сучасної людини. Активна розумова діяльність - найважливіша риса сучасної людини, критичність мислення, пошук нового, бажання і вміння здобувати знання самостійно розкриваються у статті.

Рогачова Вікторія Техніки декоративного розпису в проєктно-технологічній діяльності учнів на уроках трудового навчання // Трудова підготовка в рід. шк. - 2019. - № 4. - С. 30-38.

Розпис скла - ефективна форма залучення учнів до декоративного мистецтва, що сприяє розвитку їх творчих здібностей, образного мислення, естетичного смаку. Техніка розпису скла привертає увагу своєю філігранністю, яскравістю кольорів, незвичністю виконання. У статті розглянуто, які фарби доцільно використовувати для розпису на склі. Найлегшим у виконанні для учнів є розпис по склу в техніці «point to point». За цією технікою можна не тільки створювати візерунки, а й справжні шедеври образотворчого мистецтва.

Матеріали підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4394 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4349 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook