Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: П`ятниця, 21 лютого 2020 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури (10 - 16 лютого 2020 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

                   Зарубіжна література

Говорунець З. В. О. Уайльд "Хлопчик-Зірка" [Текст] : 5-й клас / З. В. Говорунець // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 1-2. - С. 23-28. - Бібліогр.: 4 назви. 

Вміщено конспект уроку зарубіжної літератури для 5-го класу. Мета уроку: продовжити роботу над змістом досліджуваної казки, розкрити авторське ставлення до краси зовнішньої і внутрішньої, розкрити значення материнської любові для кожної людини; розвивати вміння характеризувати персонаж, узагальнювати прочитане, розв’язувати проблемні питання; формувати ціннісне ставлення до людей (милосердя, щирість, та ін.). Типологічно представлений навчальний захід є уроком формування нових знань, закріплення умінь та навичок.

 

     Колісник С. І. Р. Д. Бах «Чайка Джонатан Лівінґстон» [Текст] : 8-й клас / С. І. Колісник // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 1-2. - С. 61-64. - Бібліогр.: 6 назв. 

     Увазі вчителів-словесників представлено конспект навчального заходу із зарубіжної літератури на таку тему: «Ричард Бах «Чайка Джонатан Лівінґстон». Сюжет твору Р. Д. Баха як філософська метафора людського буття». Ознаки притчі у творі. Алегоричні образи твору. Упродовж уроку проводиться робота з епіграфом словникова робота, застосовуються інтерактивні прийоми «Мікрофон» та «Прес-конференція з письменником» (за випереджальним домашнім завданням), аналізується текст літературного твору, переглядається дотичний відеозапис, здійснюється творчо-аналітична робота (у групах), складається сенкан тощо. Типологічно презентований навчальний захід є уроком вивчення нового навчального матеріалу.

 

     Шепета А. В. А. Конан-Дойл «Пістрява стрічка» [Текст] : 7-й клас / А. В. Шепета // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 1-2. - С. 29-36. - Бібліогр.: 6 назв. 

     Опубліковано розробку уроку зарубіжної літератури для 7-го класу на тему: Артур Конан-Дойл. Оповідання «Пістрява стрічка». Майстерність головного героя у застосуванні дедуктивного методу. Упродовж уроку застосовуються такі методи, прийоми та форми роботи як розгадування кроссенса, аналізування образів героїв літературного твору, рольова гра, евристична бесіда, пошуково-дослідницьке завдання, творче завдання, інтерактивний прийом «Одне слово», сприйняття творів інших видів мистецтв тощо. 

 

 

Фізика

Арсенян А. Л. Електричні явища. Закон Ома [Текст]: 8 клас / А. Л. Арсенян // Фізика в шк. України. - 2020. - № 1-2. - С. 47-50.

Автор пропонує розробка уроку, метою якого є систематизувати, узагальнити знання, уміння, навички про закон Ома, фізичні величини, які він пов’язує; розвивати логічне мислення, вміти встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між фізичними величинами I, U, R ; виховувати самостійну творчу особистість здобувача освіти, потребу в саморозвитку й самоосвіті. В ході уроку учні виконують практичне завдання, заслуховують розповідь про Г. Ома, слухають доповідь про фізичні електричні величини.

Попович Н. І. Контрольні роботи [Текст]: 7-9 класи / Н. І. Попович // Фізика в шк. України. - 2020. - № 1-2. - С. 2-14.

До уваги читачів пропонуються контрольні роботи для 7-9 класів. Кожна контрольна представлена у 2-х варіантах. Бланки з текстами контрольних робіт розміщено на сторінках журналу таким чином, щоб їх було зручно копіювати. Контрольні роботи містять завдання із вибором відповіді, на встановлення відповідності, якісні та розрахункові задачі.

Цегельник Ю. Г. Сили в природі [Текст]: цикл уроків. 7 клас / Ю. Г. Цегельник // Фізика в шк. України. - 2020. - № 1-2. - С. 25-32.

Подано цикл уроків із теми «Сили в природі», метою яких є сформувати знання учнів про гравітаційну взаємодію тіл, про силу тяжіння як прояв цього виду взаємодії, розвивати логічне мислення, уміння спостерігати та аналізувати явища природи, робити висновки, виховувати інтерес до фізичної науки. Під час уроків проводиться перевірка домашнього завдання, виконується експериментальна задача, проводяться досліди, учні виконують вправу «Фізичне доміно. «Закінчи фрази». Під час виконання вправи учням пропонують фрази, які не мають закінчення. Самі закінчення є, але в інших стовпчиках. Учням необхідно підібрати правильні закінчення до цих фраз.

Біологія

Голованець О. М. Репродуктивне здоров’я - складова статевого виховання підлітків / О. М. Голованець // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 11 - 13. - Бібліогр.: 5 назв.

У статті розглядається питання формування статевого виховання підлітків як складової загальної культури особистості, зумовленої прискореним статевим розвитком школярів, недостатнім рівнем їх обізнаності в даній сфері.

Іванова Л. М. Формування екологічної компетентності учнів на уроках біології та в позаурочний час [Текст] / Л. М. Іванова // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 2 - 5. - Бібліогр.: 6 назв.

У статті проаналізовано погляди науковців  щодо змісту поняття «екологічна компетентність», шляхи її формування на уроках біології та в позаурочний час. Висвітлено досвід з проведення уроків та позакласних заходів, метою яких є формування екологічної компетентності.

Іванова Л. М. Цикл уроків за темою «Транспорт речовин в організмі людини» [Текст]: 8 кл. / Л. М. Іванова // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 19 - 22.

Розкриття теми «Транспорт речовин в організмі» у шкільному курсу біології пропонується методичною розробкою уроків на такі теми: «Внутрішнє середовище організму. Кров і лімфа» Тип уроку - формування компетентностей); «Еритроцити. Групи крові» (тип уроку - комбінований); «Лейкоцити. Імунітет. Тромбоцити» (тип уроку - формування компетентностей).

Рудченко Н. І. Використання сучасних інформаційних технологій у викладанні біології [Текст] / Н. І. Тудченко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 6 - 10. - Бібліогр.: 10 назв.

У статті проаналізовано методичні аспекти використання сучасних інформаційних технологій у процесі викладання біології. Розкрито особливості застосування інформаційних технологій на уроках біології, наведено приклади комп’ютерних програм  для ефективного засвоєння навчальної інформації. З’ясовано, що інформаційні технології є потужним засобом активізації пізнавальної активності учнів, інтелектуального та особистісного розвитку.

Трегуб В. Ю. Як «наблизити» біологію? [Текст] / В. Ю. Трегуб // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 14 - 18.

Вивчення загальної біології становить певні труднощі через вік учнів - 9 клас, а також недостатні знання окремих розділів біології через спрощення нової програми. Це викликає психологічний дискомфорт і, як наслідок, небажання розбиратися зі складними темами. У статті робиться спроба «наблизити» складні теми до учнів, зробити їх вивчення приємними через гумор і нестандартні порівняння.

Хімія

Авдєєва О. Г. Хімічні речовини навколо нас [Текст] / Н. Г. Авдєєва // // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/2. - С. 28 - 31.

Пропонується розробка уроку хімії, який має таку мету: закріпити знання про правила поводження з хімічними речовинами та маркування небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів); дослідити різноманітні ситуації, коли хімічні речовини впливають на довкілля та людське здоров’я; навчитися безпечного зберігання та поводження з побутовими хімікатами; сформувати вміння знаходити натуральні замінники побутових хімікатів; розвивати навички комунікації, вміння співпрацювати у команді. Тип уроку - урок-захист навчальних предметів. Застосовуються такі форми і методи роботи: групова робота, «мозковий штурм», розповідь, обговорення, демонстрація.

Мартинчук Н. В. та ін. Формування ключових та предметних компетентностей учнів . 9 клас [Текст]: зб. задач / Н. В. Мартинчук, С. О. Куцак, І. Н. Рачинська, Р. А. Москалик, Т. А. Козловська, Ж. В. Кравчук // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/2. - С. 32 - 64.

Стаття містить рівнорівневі завдання та задачі для формування та перевірки компетентностей з хімії. Запропоновано власні напрацювання щодо формування ключових компетентностей учнів на уроках хімії через використання сучасних педагогічних технологій, прийомів та методів. Завдання сприятимуть реалізації компетентнісного підходу при навчанні хімії в 9 класі. Завдання різної форми складено відповідно до чинної програми з хімії для загальноосвітніх навчальних закладів.

Ткач В. В. Цікаві задачі і «бразилійському стилі» на тему «Спирти» [Текст] / В. В. Ткач // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/2. - С. 315- 17.

Пропонована збірка задач є оригінальною методичною розробкою, в якій задачі побудовані за прикладом завдань вступних іспитів з хімії федеральних університетів Бразилії. В них формулювання умови задачі здійснюється через прикладне застосування знань з теми «Одно- та двохатомні спирти», опис цікавих фактів та активізацію між предметних зв’язків. Для учнів 10-11 класів дані завдання можуть використовуватися: для підсумкового контролю з теми «Спирти»; для навчально-виховної, позакласної, гурткової та факультативної роботи з учнями, що цікавляться хімією.

Ткач В. В., Кушнір М. В., Сторощук Н. М. Феноли. Контрольна робота у бразильському мтилі 10-11 класи / В. В. Ткач, М. В. Кушнір, Н. М. Сторощук // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/2. - С. 18 - 22.

         Пропонована контрольна робота є оригінальною методичною розробкою. При її підготовці автори орієнтувалися на завдання вступних іспитів з хімії федеральних університетів Бразилії, однак завдання були складені відповідно до українських місцевих реалій. Формулювання умови здійснюється через прикладне застосування знань з теми «Феноли», опис цікавих фактів та активізацію між предметних зв’язків. Дані завдання можуть використовуватися: для підсумкового контролю з теми «Феноли»; для навчально-виховної, позакласної, гурткової та факультативної роботи з учнями, що цікавляться хімією.

Матеріали підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4500 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4443 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook