Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: П`ятниця, 27 березня 2020 

min
max

Учителеві-предметнику

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»:

тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури ( 16 -22 березня 2020р.)

Фізика

Єфременко Т. А. Квантові генератори [Текст]: науково-практична конференція. 11 клас / Т. А.Єфременко // Фізика в шк. України. - 2020. - № 5-6. - С. 40-50.

У статті наводиться хід науково-практичної конференції для учнів 11 класу. На початку конференції учнів ознайомлюють з правилами ділової гри та очікуваних результатів, пояснюють ролі та значення колективної співпраці, репрезентують учасників кожної групи. Звіти-презентації наукових співробітників проводяться за методом інтерактивного навчання «Броунівський рух», який дозволяє кожному учневі виступити у «рої вчителя», передаючи свої знання присутнім слухачам. У процесі обговорення «кореспонденти» задають питання щодо проблем та перспектив використання лазерів на практиці.

Камбуров О. В. Електричний струм у рідинах [Текст]: 8 клас / О. В. Камбуров // Фізика в шк. України. - 2020. - № 5-6. - С. 13-16.

Стаття презентує хід уроку, мета якого: визначити природу електричного струму в електродах, ввести поняття електролізу, сформулювати закон електролізу Фарадея, коротко викласти цікаві факти з життя Фарадея. У ході уроку пояснюється явище електролізу та закон електролізу - закон Фарадея. Малюнок із зображенням кита ( Читаємо « kIt», який демонструє вчитель, допоможе учням швидко запам’ятати формулу.

Ковтун Н. М. Електричний струм у газах [Текст]: 8 клас / Н. М. Ковтун // Фізика в шк. України. - 2020. - № 5-6. - С. 16-20.

Автор демонструє хід уроку, на якому учні формують поняття про електричний стум у газах, знайомляться з проявами цього явища в природі, розвивають мислення, увагу й уміння виділяти головне; розвивають навички спілкування й самоорганізації. Для засвоєння знань учні виконують досліди, розглядають різні типи самостійних розрядів, умови їхнього виникнення 9Тлінний, дуговий, коронний, іскровий розряди).

Біологія

 

Курникова Г. І. Формування предметних компетентностей на уроках юіології. Методичні рекомендації [Текст] / Г. І. КУрникова // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 7/9. - С. 4 - 33. - Бібліогр.: 26 назв.

У статті розкриваються підходи до формування предметних компетентностей з біології. Висвітлюється питання інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні учнів як засіб формування їх предметних компетентностей з біології. Розглядається класифікація засобів інформаційно-комунікаційні технологій залежно від їх методичного призначення. Показується практичне застосування  інформаційно-комунікаційних технологій на уроках біології. Додатки подають приклади розробки уроків біології із застосуванням ІКТ, наприклад, цикл уроків «Формені елементи крові».

Ковбань В. Г. Амфібії: особливості будови, спосіб життя, різноманітність та значення [Текст]: 7 кл. / В. Г. Ковбань // Бірологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 7/9. - С. 34 - 41.

Подається розробка сучасного уроку біології. Його мета: сформувати поняття про різноманітність земноводних, пов’язану  з пристосуванням їх до умов існування в різних середовищах; показати значення земноводних у природі та житті людини й необхідність їх охорони; розвивати пізнавальний інтерес до вивчення курсу біології; сприяти вихованню дбайливого ставлення до природного світу. Тип уроку: засвоєння нових знань. Форма уроку: урок-подорож. Форми роботи на уроці: колективна, індивідуальна, робота в парах, робота в групах. Методи роботи на уроці - самостійна робота, презентація робіт, дослідження.

Лящук Н. І. Травлення в шлунку [Текст: 8 кл. / Н. І. Лящук // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - №7/9. - С. 42 - 45.

Подається розробка сучасного уроку біології. Проведення такого уроку має таку ціль: з’ясувати особливості будови та функції шлунка, визначити умови дії ферментів шлункового соку на їжу, характер регуляції роботи шлунка, ознайомити із правилами гігієни харчування; розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів; удосконалювати вміння встановлювати взаємозв’язки; здійснювати гігієнічне виховання учнів. Тип уроку: комбінований.

Розробки уроків до курсу за вибором «Основи біохімічних знань» [Текст]: 10 кл. / Виноградова Л. М., Галета І. В., Ігнатенко В. Д. та ін. // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 4/6. - С. 3 - 142.

 Посібник містить розробки уроків до курсу за вибором «основи біохімічних знань» за програмою Яковлєвої Є. В.. На основі власного  педагогічного досвіду автори пропонують систему різних типів уроків з використанням активних форм роботи та впровадження наскрізних ліній. Матеріали рекомендовані для вчителів, які будуть викладати біологію у 10 класі.

Хімія

Качмар І. STEM-проект «Листок - енергетичне паливо [Текст] / І. Качмар // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 5/6. - С. 22 - 33.

У статті подається: алгоритм виконання проекту; опис проекту, текстовий опис проекту; форма представлення (презентація) результатів проекту; завдання. Актуальність проекту: екологічний метод утилізації опалого листя; добування цінних продуктів з листя; екологічно вигідна  альтернатива для населення. Визначаються завдання для учнів: задача творчого характеру; класи і теми  уроків з хімії, на яких можна застосовувати проведення STEM-проекту.

Куцак С. О., Сусь Н. Б. Хімічний практикум [Текст]: 7-11 кл. / С. О. Куцак, Н. Б. Сусь // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 5/6. - С. 52 - 65.

Практичні роботи складено відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і навчальної програми з хімії для загальноосвітніх навчальних закладів і містить інструктивний матеріал індивідуального характеру для проведення практичних робіт з хімії  для учнів 7-11 класів за оновленою програмою. Підібрані  різнорівневі завдання з використанням доступних реактивів, додаткові та творчі завдання для формування та перевірки компетентностей з хімії, сприятимуть реалізації компетентнісного та особисто зорієнтованого підходу, а також підвищенню рівня і якості знань учнів з хімії. Дані матеріали можуть використовувати вчителі закладів загальної середньої освіти при проведенні практичних робіт з учнями 7-11 класів.

Мирончик О. П., Трофімук М. Б. Бінарні уроки як форма STEM-орієнтованої організації освітнього процесу [Текст] / О. П. Мирончик, М. Б. Трофімук // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 5/6. - С. 14 - 21.

Особливою формою  наскрізного STEM-навчання є інтегровані та бінарні уроки, які спрямовані на встановлення між предметних зв’язків, що сприяють формуванню у здобувачів освіти цілісного, системного світогляду, актуалізаціїо особистісного ставлення до питань, що розглядаються на уроці. У статті зазначається головна мета бінарних уроків, наводяться переваги бінарних уроків, їх педагогічні можливості. Пропонується методична розробка бінарного уроку алгебри та хімії на тему «Математичне моделювання».

Ткач В. В., Кушнір М. В. Контрольна робота на тему «Алкіни» у бразильському стилі [Текст] / В. В. Ткач, М. В. Кушнір // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 5/6. - С. 2 - 7.

Подана контрольна робота є оригінальною методичною розробкою. При її підготовці автори орієнтувалися  на завдання вступних іспитів з хімії, які були задані в різні роки у федеральних університетах Бразилії. У них формулювання умови задачі здійснюється через прикладне застосування знань з теми «Алкіни», опис цікавих фактів та активізацію між    предметних зв’язків.. Для учнів 10-11 класів. Тривалість 45-90 хв.

 Матеріали підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

 

 

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4502 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4443 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook