Період публікації:

від

до

Категорія:

«Як заповнювати журнал та спілкуватися про оцінки учнів з батьками після зміни Орієнтовних вимог оцінювання в 1-4 класах?» – роз’яснення від МОН

Опубліковано: П`ятниця, 09 вересня 2016 

min
max

На численні запити вчителів МОН підготувало роз’яснення стосовно деяких пунктів Орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів. З ними можна ознайомитись у листі Міністерства освіти і науки України від 06 вересня 2016 року № 1/9-464.

«У вчителів виникали питання, як працювати зі змінами до Орієнтовних вимог оцінювання в 1-4 класах. Запитання були технічними, наприклад, як заповнювати класний журнал, чи як правильно спілкуватися з батьками про оцінки їх дітей. Тому ми написали цей лист, в якому дали роз’яснення, якими можуть послуговуватись педагоги при організації своєї роботи», – зазначила головний спеціаліст департаменту загальної середньої освіти МОН Алевтина Лотоцька.

Так, «зар.» (зараховано) рекомендується ставити в журналі за предмети, що оцінюються вербально – «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрований курс «Мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання», а також другокласникам у школах, де вербальне оцінювання всіх предметів введено педагогічною радою.

Колонку для оцінювання ведення зошитів в Класному журналі МОН радить прибрати взагалі, адже за новими Орієнтовними вимогами ведення зошитів не оцінюється.

У методичних рекомендаціях наголошується, що оцінка учня – це конфіденційна інформація. Це нововведення також викликало питання вчителів, тому в листі МОН пояснює, який формат спілкування між батьками, вчителями та учнями можна використовувати, щоб максимально задовольнити цю вимогу.

Зокрема, на уроці вчитель може висловити вербальну оцінку учня – усно похвалити його, або тактовно вказати на помилку. Важливо також доброзичливо і детально пояснити, в чому помилився учень, порадити йому, як виправити ситуацію. Натомість оцінка в балах (що відповідає озвученій учителем на уроці вербальній оцінці) ставиться в щоденник на перерві або після уроку.

Інформація у балах також не озвучується на батьківських зборах. Вчитель, за запитом батьків, може надати оцінки індивідуально для кожної родини в письмовому вигляді, або озвучити їх в особистій бесіді з батьками.

Школам необхідно відмовитись від оприлюднення рейтингів навчальних досягнень учнів одного класу, або класів на паралелі. Інформація про успішність учнів класу може використовуватись вчителями виключно для методичної роботи з метою підвищення ефективності навчального процесу.

В листі Міністерства також звертають увагу на те, що учитель може самостійно прийняти рішення про вибір кольору ручки для перевірок і оцінювання письмових робіт та фіксації у щоденниках або обговорити це питання з учнями, батьками і прийняти спільне рішення.

Зараз Міністерство працює над підготовкою проекту наказу «Про затвердження Змін до Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», який буде подано на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та в якому будуть враховані рекомендації щодо заповнення Класного журналу.

Довідково: з ключовими тезами нових орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів та методичних рекомендацій до оновлених програм початкової школи можна ознайомитись на сайті МОН.

Також 4 серпня Колегією МОН були схвалені 13 оновлених навчальних програм початкової школи (1-4 класи). З ключовими змінами до програм можна ознайомитись за посиланням.

Немає коментарів

Схожі статті:

Оцінювання 2-го і пілотного 3-го класів НУШ: свідоцтво досягнень, мотивація для учнів та широкі можливості для вчителів Оцінювання 2-го і пілотного 3-го класів НУШ: свідоцтво досягнень, мотивація для учнів та широкі можливості для вчителів Опубліковано: П`ятниця, 30 серпня 2019 Оцінювання учнів 2-го класу НУШ, як і попереднього року, акцентуватиме увагу на позитивній динаміці досягнень та оцінці роботи. Для учнів 3-х класів, які пілотують новий Державний стандарт початкової школи, підходи до оцінювання також збережено. Відповідні методичні рекомендації підготували у МОН. Інструментом...

Переглядів: 861 Коментарів: 0

Середня, дошкільна та позашкільна освіта

Спілкування без насилля Спілкування без насилля Опубліковано: П`ятниця, 08 лютого 2019 Спілкування без насилля: новий погляд на процес комунікації між дітьми, батьками та вчителями за методом Маршалла Розенберга обговорили вчителі 4-х класів разом із методистом методичного кабінету відділу освіти Смирновою Оксаною Іванівною, учасницею проекту «Інтегральне лідерство в освіті» 2017-2018рр....

Переглядів: 695 Коментарів: 0

Відділи освіти
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook