У межах відзначення Дня програміста четвертокурсники Національного університету “Львівська політехніка”, які вивчають комп’ютерну інженерію на кафедрі електронних обчислювальних машин, а також усі зацікавлені взяли участь у першому TechTalk-пікніку. На веслувально-спортивній базі Львівського обласного відділення Комітету з фізичного виховання Міністерства освіти і науки України вони поспілкувалися із представниками компанії Skeiron. Тема зустрічі: як робити ІТ-бізнес.
Як відомо, фірму Skeiron, котра займається аерофотозйомками, репрезентували генеральний директор компанії Юрій Стойко і виконавчий директор Андрій Гривняк, який водночас є студентом-магістром Львівської політехніки. Вони виявилися не набагато старшими за учасників зустрічі, охоче розповіли про народження ідеї та команди, про бізнесові ризики і клієнтів, безпілотні технології й літальні апарати, а також 3D-моделювання.
Починати свою справу студентам радять із припущення, що, скажімо, аерофотозйомка комусь вкрай потрібна. Коли взялись перевірити, з’ясувалось, що попит на таку послугу є. Хлопці вивчали можливості безпілотників для зйомки, експериментували, запустили сайт і зробили оголошення в інтернеті — так прийшов перший клієнт.
Компанія Skeiron на ринку вже півроку, замовлень стільки, що вільний день у графіку годі знайти. Дохід є, через півтора року сподіваються вийти на прибуток. У команді зараз п’ятеро людей, різних за фахом (бізнес і право, комп’ютерні науки, геодезія тощо). Кожному важливо зайняти свою функціональну нішу, щоб не бути „баластом“ і працювати ефективно.
Skeiron спеціалізується на зйомці будівельних, промислових об’єктів, нерухомості. Роблять 3D-моделі, заміри об’єктів для аналізу їхнього стану (наприклад, кар’єру), ортофотоплани. Ц і дані потрібні як для самого бізнесу, так і для інвесторів, різних геодезичних служб.
За словами ІТ-бізнесменів, чітко визначити напрям і масштаб діяльності вкрай важливо — аби не розпорошуватись. Загалом в Україні нині з півдесятка серйозних компаній, які займаються аерофозйомкою (скажімо, у сільському господарстві номером один є Dronе.UA; дехто робить рекламу, знімає весілля), галузь фактично — у процесі становлення.
— Невідомість — це в інноваційному бізнесі найскладніше, — говорить Юрій Стойко. — Особливо якщо йдеться про „софт“ і якщо ринок несформований. Коли ти до кінця не знаєш ринку, клієнтів, технологій, то нема на кого орієнтуватись, з чим порівняти. Тоді, хоч це дивно, навіть ціну важко „придумати“. А, крім того, є проблема непомірної ощадливості клієнта: на відповідний якісний продукт гроші шкодують навіть потужні компанії, .
Цікаво, що, крім комерційних проектів, Skeiron втілює й неприбуткові, зокрема 3D-моделювання пам’яток архітектури, які зазнають руйнування, наприклад костел св. Йосипа у Підгірцях чи Червоногородський замок на Тернопільщині. Це спосіб звернути увагу на необхідність збереження цінних історичних об’єктів і реалізувати свою соціальну відповідальність.
ІТ-пікнік мав і практичну складову: студенти дізнались про різні моделі дронів – Phantom 3 та Inspire, а відкрита локація — веслувально-спортивна база — дозволила продемонструвати можливості керування Inspire’ом і його камерою. А завдяки окулярам доповненої реальності всі охочі могли оглянути місцевість „очима“ дрона.
— Студентам такий формат сподобався, — підсумовує старший викладач ЕОМ Львівської політехніки Анатолій Ігнатович, який, власне, й ініціював проведення заходу. — Такі пари, мабуть, жоден студент не пропускав би. Коли студент сидить на парах в аудиторії, слухає лекцію чи навіть дивиться інтерактивну презентацію — це стандартно. Хочеться чогось інноваційного в навчальному процесі. Маємо предмет „Комп’ютерні системи’’, тож логічно ознайомлювати студентів з новинками в галузі ІТ. Так з нашим студентом із команди Skeiron вирішили організувати ось такий-от TechTalk — технічну розмову про ІТ-бізнес. Для студентів це чудова нагода наблизитись до реального бізнесового життя, а для компанії — прорекламувавти себе і, можливо, знайти нові кадри.
Прес-служба Національного університету “Львівська політехніка”
Немає коментарів