Період публікації:

від

до

Категорія:

Відбулася нарада щодо організації навчання дітей з особливими освітніми потребами (фото)

Опубліковано: Середа, 19 жовтня 2016 

min
max

У вівторок, 18 жовтня, у приміщенні департаменту освіти і науки Львівської облдержадміністрації відбулася нарада-семінар із завідувачами районних (міських) психолого-медико-педагогічних консультацій на тему: «Організація навчання дітей з особливими освітніми потребами у 2016/2017 навчальному році».

З вітальним словом до присутніх звернулася директор департаменту Любомира Мандзій.

В ході роботи було розглянуто низку питань. Зокрема, завідувач Львівської обласної психолого-медико-педагогічної консультації Оксана Лака виступила із доповіддю «Організація інклюзивного та індивідуального навчання в загальноосвітніх навчальних закладах для дітей з особливими освітніми потребами у 2016/2016 н.р.». Оксана Іванівна поінформувала, що у цьому навчальному році інклюзивне навчання запроваджено у 62 ЗНЗ Львівської області. На інклюзивній формі навчаються155 учнів з особливими освітніми потребами, з них 92 – у ЗОШ м. Львова, 63 – у школах області. Станом на 1 жовтня 2016 року найбільше учнів з особливими освітніми потребами охоплені інклюзивним навчанням у загальноосвітніх школах Сколівського (12 дітей), Буського (8), Золочівського (6), Кам’янка-Бузького (6), Городоцького (5) та Сокальського (5) районів; серед районів м. Львова – Сихівський (42 дітей), Личаківський (20) та Залізничний (17).

Також 15 дітей з особливими освітніми потребами охоплені інклюзивним навчанням у дошкільних навчальних закладах м. Львова та області, з них: 7 – у Личаківському районі м. Львова, 3 – у Бродівському, 2 – у Сколівському, по 1 – у Золочівському, Пустомитівському та Старосамбірському районах.

Станом на 1 жовтня 2016 року у ЗНЗ за індивідуальною формою у містах обласного значення та районах Львівської області навчаються 872 учні (з них 739 – з інвалідністю), у ЗНЗ м. Львова – 221 учень (з них 134 – з інвалідністю).

У 2016/2017 н.р. в умовах навчально-реабілітаційних центрів / спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів навчаються 2 307 дітей, з них 2 133 – школярі, 174 – дошкільники.

На завершення свого виступу завідувач ЛОПМПК дала перелік порад, яких потрібно дотримуватися під час організації навчання дітей з особливими освітніми потребами:

  1. Подавати розгорнуту точну інформацію батькам дітей з особливими освітніми потребами щодо різних форм навчання;
  2. Сприяти розширенню мережі спеціальних груп компенсуючого типу (за видами порушень) при навчальних закладах;
  3. Забезпечувати системну корекційно-розвиткову роботу дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються на індивідуальній формі, спеціальних та інклюзивних класах (групах) шляхом укладання угод про співпрацю між ЗНЗ та навчально-реабілітаційними центрами / спеціальними загальноосвітніми школами-інтернатами;
  4. Забезпечувати дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в яких організовано інклюзивну та (або) індивідуальну форму навчання, навчально-методичними посібниками, підручниками, корекційно-реабілітаційним обладнанням.

Завідувач Сколівської районної психолого-медико-педагогічної консультації Наталя Диміцька виступила із доповіддю «Комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами». Вона розпочала свій виступ словами видатного українського педагога Василя Сухомлинського: «Ми маємо справу з самим складним, безцінним, самим дорогим, що є в житті, – з людиною. Від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров’я, розум, характер, воля, громадське та інтелектуальне обличчя, її місце і роль в житті, її щастя…».

Під час свого виступу Наталя Богданівна розповіла про етапи впровадження інклюзивного навчання у Сколівському районі, обмін досвідом, освітньо-кваліфікаційне забезпечення навчального процесу, моніторингові дослідження педагогів та ін.

Дитячий лікар-психіатр Оксана Гаїна розповіла про медичний супровід дітей з порушеннями психомовного розвитку в інклюзивній освіті. За її словами, в Україні близько 3 % (227 825 осіб) дітей є споживачами послуг психіатричної служби. Психічні розлади зумовлюють питому частину дитячої інвалідності.

Серед основних симптомів психічних розладів у дітей Оксана Василівна назвала: відхилення, пов'язані з порушенням мислення, запам’ятовування; зниження інтелектуальних здібностей; порушення мовленнєвого розвитку; зниження інтересу до активних ігор; поведінкові розлади (ігнорування дитиною встановлених правил, поведінка надзвичайно агресивна, поведінка відчуження); порушення емоційно-вольової сфери; незвичайні чи уповільнені рухи; розлади настрою (без наявних причин у дитини змінюється настрій); нав’язливість, стереотипія тощо.

Причинами психічних розладів у дітей є:

  1. Спадкові.
  2. Генетичні (хромосомні аберації, ензимопатії; раннє виявлення патології при народженні дитини – хвороба Дауна, гіпотиреоз, фенілкетонурія).
  3. Вплив зовнішніх чинників: здоров'я батьків дитини, протікання вагітності і пологів, нейроінфкції, онкозахворювання, йододефіцит, отруєння важкими металами та ін.

На завершення своєї доповіді лікар-психіатр назвала види профілактики та лікування психічних захворювань: первинна психопрофілактика (поширення знань серед населення про причини захворювань); вторинна психопрофілактика (рання діагностика і лікування дітей); третинна профілактика (психолого-педагогічна робота і медикаментозна терапія для попередження інвалідизації дитини, покращення її адаптації в суспільстві).

Досвідом роботи Кам’янка-Бузької районної психолого-медико-педагогічної консультації поділилася завідувач Марія Поломана. Вона поінформувала, що у районі проживає 11 003 дітей, з них 184 – діти з особливими потребами. Кам’янка-Бузька РПМПК була створена у 2007 році. До її складу входять: завідувач (за фахом олігофренопедагог); консультант (дитячий психіатр); консультант (логопед); консультант (психолог).

На завершення наради-семінару начальник управління департаменту Світлана Книшик закликала завідувачів ПМПК до активної діяльності та побажала їм продуктивної роботи.

Немає коментарів

Схожі статті:

МОН пропонує для громадського обговорення проект наказу «Про затвердження типового переліку корекційних засобів навчання для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти» МОН пропонує для громадського обговорення проект наказу «Про затвердження типового переліку корекційних засобів навчання для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти» Опубліковано: Понеділок, 22 січня 2018 Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проект наказу МОН України «Про затвердження Типового переліку корекційних засобів навчання для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти». Проект...

Переглядів: 1212 Коментарів: 0

Соціальний захист дітей

КМУ прийняв постанову, що зробить легшим доступ до освіти для дітей з особливими освітніми потребами КМУ прийняв постанову, що зробить легшим доступ до освіти для дітей з особливими освітніми потребами Опубліковано: Четвер, 10 серпня 2017 Більше класів зможуть стати інклюзивними, а діти з особливими потребами матимуть кращий доступ до освіти. Потрібні для цього рішення прописано у Постанові Кабінету Міністрів України про внесення змін щодо організації інклюзивного навчання, яку прийняли сьогодні, 9 серпня. «Для нас дуже важливо, щоб...

Переглядів: 1012 Коментарів: 0

Соціальний захист дітей
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook