У Волстківській ЗОШ І- ІІ ступенів Мостиського району 20 лютого проведено семінар – практикум "Формування полікультурної компетентності учнів на уроках зарубіжної літератури та в позакласній роботі» .Відкрила семінар завідувач районного методичного кабінету Олексюк Ірина Петрівна . У своєму виступі зазначила, що головне завдання полікультурної компетентності є формування поваги до традицій, звичаїв, історії України, ствердження гуманістичної моралі та формування загальнолюдських цінностей, формування толерантного ставлення до культур та традицій інших народів. Романишин Марія Адамівна, вчитель зарубіжної літератури Мостиської ЗОШ №1, розповіла про свій досвід з даної проблеми. Зазначила, що для того,щоб учні змогли засвоїти думку про єдиний закономірний розвиток цілих художніх систем і про художню взаємозумовленість світового літературного процесу в цілому вже в 5-9 класах дає учням початкові поняття про спорідненість українських казок з казками народів світу (народні казки «Про правду і кривду», «Мудра дівчина»-«Пані Метелиця»Братів Грім, «Розумна жінка»),типологічний зв'язок (балада Т.Г.Шевченка «Тополя» - балада Й.В.Ґете «Вільшаний король»),запозиченість (Л.Глібов "Вовк і ягня" - І. Крилов «Вовк і ягня», Езоп). Розробки уроків з використання компаративного аналізу, нових інформаційних технологій представила Мік Галина Степанівна, учитель Твіржанського НВК. Вчитель зарубіжної літератури Судововишнянського НВК Курилець Марія Григорівна провела з учасниками семінару інтерактивну вправу « Карусель» . Учасники обирали картки з описом технологій навчання та рекламували методи і прийоми, які використовуть у своїй роботі з метою розвитку полікультурної компетентності учнів.Найважливішим моментом засідання стало свято « Казок чудовий хоровод», яке підготувала вчитель зарубіжної літератури Волостківської ЗОШ І – ІІ ступенів Савка Галина Миронівна. На свято завітало дуже багато казкових героїв це: Мальвіна, Карлсон, Пеппі Довгапанчоха , Попелюшка, Білосніжка,Буратіно та інші Велике захоплення у глядачів отримала інсценізація української казки « Коза – дереза» на сучасний лад. Присутні відзначили високу виконавчу майстерність юних артистів. Захід продемонстрував, що полікультурна компетентність школярів формується не лише на уроках, а й в позакласній роботі.
За підсумками роботи учасниками семінару схвалено такі рекомендації:
- сприяти формуванню полікультурної компетентності учнів на уроках зарубіжної літератури та в позакласній роботі;
- розвивати основні літературно-предметні компетентності школярів;
- використовувати доцільно на уроках літератури різні форми і методи , побудовані на інтерактивних методиках, технологіях розвивального та творчого навчання;
- упроваджувати у навчальний процес та в позакласну роботу головні завдання полікультурної компетентності.
Немає коментарів