Засідання Педагогічної ради у ДНЗ «Львівське ВПХУ» сприяють вирішенню актуальних питань закладу, що передбачають питання планування та звітності діяльності усіх структурних підрозділів училища.
Цьогоріч, теми для обговорення вибрані як продовження реалізації комплексного завдання з активізації педагогічного колективу до використання новітніх методів, прийомів, методик навчально-виховного та навчально-виробничого процесів, розвитку особистості викладача, майстра виробничого навчання, їх акмеологічної компетентності.
23 березня 2017 р. відбулося засідання Педагогічної ради, на якому ключовим розглядалося питання «Використання проектних технологій у навчально-виховному процесі: умови, шляхи, результати». Обговорення мало форму конференції. Основними доповідачами були голови методичних комісій училища, які представляли роботу свою та педагогів-колег.
У вступному слові Діани Миколаївни Фургало, методиста закладу, прозвучало підкреслення необхідності проектної роботи у навчально-виховному процесі, адже хоча питання проектів для училища не нове, зокрема ДНЗ «Львівське ВПХУ» проводить роботу з реалізації німецько-українських модельних проектів будівельно-реставраційної галузі (за підтримки Фонду Ебергарда Шьока) та всеукраїнського експерименту з впровадження елементів дуальної освіти, та неодноразово висвітлювалось на засіданнях Педагогічної ради, тематичних «круглих столах», конференціях, все ж навчальні проекти, як такі, що мають місце на уроках теоретичного навчання загальноосвітніх чи спеціальних дисциплін та уроках виробничого навчання окреслені на загал не були.
Актуальність питання використання проектних технологій (як цілісних проектів, так і їх елементів) визначається вимогою часу та специфікою підготовки учнів у ПТНЗ, які повинні бути готовими після закінчення навчального закладу працювати самостійно у постійно-змінних умовах, вміти планувати свою роботу, поетапно виконувати та доводити її до кінця.
Проектні технології сприяють формуванню в учнів цих навичок, і презентація роботи методичних комісій цьому свідчення.
Гранюк Зоя Дмитрівна, голова предметно-циклової комісії гуманітарних дисциплін, окреслила особливості методу проектів на уроках української літератури, що носить науково-дослідницький характер, англійської мови (поєднання методу проектів із кейс-методу, квест-технік, ментальних карт, рольової імітації тощо, наприклад «Навчальний заклад моєї мрії»). Гулик М.В., член методкомісії, описала проектні технології у вивченні історії.
Козачок Оксана Бронеславівна, голова методкомісії природничо-математичних дисциплін, для перегляду запропонувала результат проекту з фізики «Котик Федір, кішка Емма та фізика...», що допоміг учням першого курсу училища повторити необхідний фактичний матеріал, застосувати формули вивчені на уроках на практиці.
Погребняк Олена Станіславівна, голова предметно-циклової комісії художніх дисциплін, та її члени Голуб І.М. та Денькович Н.А., описуючи особливості методики художніх та дизайнерських проектів, презентували результати таких проектів у формі мультимедійних презентацій («Молодіжні субкультури»), відеороликів (Проект торгового центру «Shell»), планшетних проектів («Об’ємний вітраж») та готових виробів («Застосування Петриківського розпису для предметів побуту»), що мають практичне використання у побуті та у майбутній професійній діяльності учнів. Підготовка та безпосередня участь у художніх конкурсах («Казковий художник», «Зимова фантазія» тощо), де учні ЛВПХУ займають призові місця, є також яскравим прикладом використання методу проектів.
Ясінська Софія Миронівна, голова предметної методкомісії професійно-практичної підготовки (художнє відділення) порівняла методу проектів із видами робіт, які учні виконують, чи у яких беруть участь в рамках навчально-виробничої діяльності (робота над конкретними завданнями на уроках виробничого навчання, реалізація проектів під час проходження виробничої практики, участь у конкурсах, виконання дипломних проектів).
Тимків Марія Олексіївна, голова методкомісії столярного відділення, та Федечко Тамара Борисівна, голова методкомісії інноваційних методів навчання, в основі своєї викладацької діяльності використовують проектні технології, адже учень, майбутній будівельник, повинен одразу вчитися узгоджувати усі деталі будівельних проектів із замовником, здійснювати розрахунки, поетапно планувати свою роботу, презентувати закінчений проект. Викладачі презентували кожен з етапів проектів, посилаючись на фотоматеріали, креслення, розрахунки тощо (наприклад, проекти «Виготовлення та встановлення віконного блоку», «Музика каменів», «Розумний будинок» та ін.).
Вовк Христина Ігорівна, голова методкомісії фізичної підготовки, описала реалізацію проектного навчання через підготовку до участі у різного роду спортивних заходах (змагання з аеробіки, з баскетболу) тощо.
Ділилися на засіданні Педагогічної ради своїм досвідом й виступаючі, тому обговорення виявилося досить продуктивним, а обмін досвідом сприятиме вдосконаленню проектних технологій, які педагоги використовують у своїй діяльності.
Матеріал підготувала Д.М. Фургало
Немає коментарів