Період публікації:

від

до

Категорія:

Програма розвитку освітньої галузі Миколаївщини

 

min
max

Вступ

У 2012 році завершилася реалізація «Програми розвитку освітньої галузі Миколаївщини (2009 - 2012 р.р.)». За цей час в освіті району, відбулося ряд позитивних змін, намітились нові виклики, обумовлені процесами модернізації національної системи освіти в Україні.

Нова «Програма розвитку освіти Миколаївщини на 2013 -2016 роки» (далі – Програма) визначає стратегічні пріоритети розвитку освіти району, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби.

Програма спрямована на забезпечення особистісного розвитку суб’єктів навчально-виховного процесу, модернізацію змісту, методів, форм навчання і виховання, системи контролю і оцінювання, прийняття управлінських рішень.

Програма активно використовує нові підходи, обумовлені формуванням ефективної регіональної політики в Україні, розширенням повноважень територіальних громад. Відповідно механізми реалізації та порядок фінансування програми базуються на тісній кооперації з державними, обласними та районними програмами; максимально використовуючи механізми залучення позабюджетних коштів, в тому числі коштів громади.

Нормативно-правовою основою Програми служать: Конституція України; закони України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, „Про дошкільну освіту”, „Про позашкільну освіту”, „Про Національну програму інформатизації”, „ Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні”; Укази Президента України „Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування розвитку освіти в Україні”, „Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні”, „Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”.

Провідними принципами програми є: партнерство – на основі консенсусу з представниками влади, ділових кіл, освітніх установ, організацій громадянського суспільства та інших зацікавлених сторін; участі і спільної власності – забезпечення взаємної довіри, спільної відповідальності, а також широкої громадської підтримки; інтеграції – досягнуту завдяки широкій участі усіх заінтересованих сторін та забезпеченню їх потреб на регіональному рівні через розробку спільних заходів; інновацій – визначення оригінальних втручань програми з метою забезпечення найбільш ефективного використання наявних ресурсів; узгодженості Програми з планами вищого рівня; пріоритетизація – щорічне визначення особливо важливих напрямів розвитку з концентрацією відповідно людських, матеріальних та організаційних ресурсів.

Програма є логічним продовженням «Програми розвитку освітньої галузі Миколаївщини (2009 - 2012 р.р.)» і являє собою комплекс взаємопов’язаних проектів із визначенням шляхів їх реалізації та джерел фінансування. У ній максимально враховано суспільні потреби населення району щодо рівня освіти, вимоги європейських стандартів, розвиток науково-інформаційних технологій, досягнення в галузі педагогічних новацій.      .

Програма координує свої заходи із діяльністю інших обласних та районних програм, зокрема:

  • Програма проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку на 2011 – 2015 роки"
  • Програма соціально-економічного та культурного розвитку Миколаївського району.
  • Програма енергозбереження для бюджетної сфери Львівщини на 2010-2015 роки
  • Програма енергозбереження для бюджетної сфери і населення на 2011-2014 роки Миколаївського району
  • Комплексна програма розвитку дитячого та масового футболу у Миколаївському районі на 2012-2015 рр.
  • Комплексна програма розвитку фізичної культури і спорту на 2012-2016 рр.
  • Програма Миколаївської дитячої юнацької спортивної школи «Нива-2004» на 2011-2013 р.р.
  • Районна цільова програма розвитку дошкільної освіти на 2012-2017 р.р.
  • Районна цільова програма «Спортивний майданчик» на 2012-2016рр.
  • Програма розвитку української мови, української культури та історичної свідомості громадян України на території Львівської області на 2012–2014 роки (у новій редакції)

Розділ 2 . Загальний аналіз ситуації у сфері освіти Миколаївщини

1. Мережа дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів.

 Загальним завданням напрямку є забезпечення умов для розвитку освітніх округів, вибору старшокласниками прийнятного для них профілю навчання.

Основними завданнями дошкільної освіти є збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини, виховання любові до Батьківщини, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, свідомого ставлення до себе, оточення та навколишнього природного середовища, формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду тощо.

У 2011 році створено 5 локальних освітніх округів (прийнято рішенням сесії районної ради №53 від 05.04.2011 року).

У роботі освітніх округів задіяно 28 шкіл з кількістю 5765 учнів, у 2012 році – 28 ЗНЗ з кількістю 5359 школярів, на кінець 2012 року – 28 ЗНЗ з кількістю 5432 учні, що становить 83,7% від загальної кількості школярів.

Забезпечено умови для вибору старшокласниками прийнятного для них профілю навчання. Зокрема, у 2009-2010 навчальному році було 7 закладів з профільним навчанням (35%). Кількість класів з профільним навчанням – 15 (29%), кількість учнів у класах з профільним навчанням – 287 (30,1%).

У 2010-2011 навчальному році 9 закладів району (45%) ввели профільне навчання. Кількість класів з профільним навчанням – 16 (31%), кількість учнів у класах з профільним навчанням становить 293 особи (33,6%).

У 2011 – 2012 навчальному році в 7-ми закладах (35%) було організовано профільне навчання. Кількість класів з профільним навчанням – 12 (23,5%), кількість учнів у класах з профільним навчанням – 232 (26,5%).

У 2012 – 2013 навчальному році профільне навчання запроваджено в 4-ох ЗНЗ (25%). Кількість класів – 6 (13%). Кількість учнів у класах з профільним навчанням – 150 (18,1%).

Фінансування видатків на профільне навчання щорічно здійснюється відповідно до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів з профільним навчанням.

Основна причина зменшення кількості учнів, охоплених профільним навчанням, - зниження набору в 10-і класи, відсутність паралельних класів у 12 -ти ЗНЗ (із 20-ти).

Щоб зняти напруження у районі навколо обов’язковості дошкільної освіти п’ятирічок ведеться робота щодо розширення мережі дошкільних закладів: у 2011 році реорганізовано Раделицьку ЗОШ І-ІІІ ст. та Більченську ЗОШ І-ІІІ ст. у НВК «ЗНЗ-ДНЗ» на дані цілі використано 82500 грн. обласного та 63500 грн. місцевого бюджетів. В орендованих приміщеннях відкрито дошкільні навчальні заклади з короткотривалим режимом роботи: у с. Київець з обласного бюджету використано 20000 грн., у с. Рудниках – 19999 грн.; у 2012 році реорганізовано Демнянську ЗОШ І-ІІІ ст. та Гірську ЗОШ І-ІІІ ст. у НВК «ЗНЗ-ДНЗ» на що використано 95096 грн. 05 коп. з обласного бюджету, у с. Пісочне відкрито дошкільний навчальний заклад (2 групи) з короткотривалим режимом роботи, на який використано 184922 грн. з обласного та місцевого бюджетів.

Відкрито додаткові групи на базі дошкільних навчальних закладів: с. Березина (1 група – 20 дітей), с. Розвадів (1 гр. – 20 д.), с. Берездівці (1 гр. – 25 д.). На дані цілі використано 770060 грн. з обласного та місцевого бюджетів. Завдяки проведеній роботі додаткового залучено 275 дітей у дошкільні навчальні заклади.

Дошкільною освітою охоплено 40% дітей від 3 до 6 років, 80% дітей п’ятирічного віку.

У приміщенні колишньої дитячої установи с. Верина навчаються діти Веринської ЗОШ І-ІІ ст. (школа знаходиться в аварійному стані). Після реконструкції будівлі школи буде відновлено роботу ДНЗ. Через нестачу фінансування сільською радою с. Дроговиж тільки виготовляється проектно-кошторисна документація для реконструкції дитячого садка с. Дроговиж.

У 2011-2012 роках поповнено бібліотечний фонд ДНЗ дидактичними та методичними матеріалами на 9606 грн. з обласного бюджету.    

Шкільний автобус

У районі вирішено проблему доїзду учнів до місць навчання й додому. Організовано регулярне безоплатне довезення вісьмома автобусами «Школярик» 496 дітей, що становить 99% від потреби. Крім того, 32% педпрацівників мають можливість доїхати до місць роботи безоплатно.

2. Інформатизація системи освіти

Головним завданням даного напряму є впровадження в закладах освіти сучасних інформаційних технологій, комп’ютеризаціїзагальноосвітніх навчальних закладів.

За час дії Програми (2009-2012 роки) 12 навчальних закладів району забезпечено мультимедійними комплексами, на що витрачено 120314 грн. як за рахунок субвенції з обласного бюджету, так і за рахунок позабюджетних коштів. За рахунок коштів державного бюджету придбано 2 НКК конфігурацію 3+1 для Гранки-Кутівської та Бродківської ЗОШ у 2011 році вартістю 96576.00 грн. У 2012 р. поставлено сучасний НКК у Миколаївську гімназію конфігурацією 10+1 за рахунок гуманітарної допомоги Китайської Народної республіки. За рахунок коштів сільських рад та спонсорських коштів у 2011-2012 р. придбано 6 персональних комп’ютерів для ЗНЗ на суму 29564 грн.

Станом на 01.01.2013 року в районі нараховується 4 навчальних заклади І-ІІ ст. та 4 – І ступеня не забезпечених сучасними НКК. У зв’язку з недостатнім фінансування неможливо придбати комп’ютерну техніку для даних навчальних закладів. З даної ж причини та у зв’язку з застарілістю телефонних ліній не вдалося всі школи під’єднати до швидкісного інтернету.

Впродовж 4-х років 395 учителів пройшли навчання за програмою Майкрософт та 190 – за програмою Інтел.

У районі створено регіональний центр збору інформації про випускників шкіл для формування замовлення документів про освіту.

 3. Здоров'я учасників навчально-виховного процесу

Основними завданнями даного напрямку Програми є виховання свідомого ставлення до здоров’я громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного здоров’я учнів, свідомого ставлення до захисту батьківщини

Останнім часом значно погіршився стан здоров’я школярів, їхній фізичний розвиток. Із досліджень відомо, що 45% сучасних учнів мають певні функціональні відхилення у стані здоров’я, 37% - мають хронічні захворювання.

Тому у школах Миколаївського району проводиться велика робота по збереженню та зміцненню здоров’я школярів протягом року:

  • в лютому щорічно проходить районний етап фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров’я»;
  • в жовтні конкурс плакатів «Здорова дитина – здорова нація»;
  •  у вересні виховні години «Шкідливі звички і залежність»;
  • 1 грудня(кожного року) відкриті уроки на тему: «Життя без СНІДу», та «Всесвітній день солідарності з ВІЛ – позитивними людьми»;
  • у травні одноденні тематичні акції до Дня пам’яті людей, які померли від СНІДу;

У ЗНЗ району впроваджено курс «Основи здоров’я» у варіативну частину навчальних планів шкіл, у 6 школах району впроваджено факультативний курс за вибором з формування здорового способу життя та профілактики ВІЛ-СНІДу.

Протягом 2009-2012 років проведено конкурси, фестивалі вікторини для пропаганди збереження здоров’я учасників навчально-виховного процесу. Так, Київецька ЗОШ І-ІІІ ступенів зайняла І місце серед сільських шкіл Львівської області у конкурсі «Захисту сучасної моделі школи сприяння здоров’ю» (2009 р.), Миколаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 виборола ІІ місце в обласному Всеукраїнському фестивалі-конкурсі «Молодь, обирає здоров’я» (2010 р.), Раделицький НВК отримав призове місце в ІІІ етапі конкурсу плакатів «Здорова дитина – здорова нація» (2012 р.), команда Більченського НВК здобула диплом за участь у конкурсі малюнків фестивалю «Молодь, обирає здоров’я» ( 2012 р.).

У районі є 3 школи сприяння здоров’ю; це – Київецька ЗОШ І-ІІІ ст. (основна) та Устянська ЗОШ І-ІІ ст., Тужанівська ЗОШ І-ІІ ст. школи сателіти здоров’я.

На виконання Програми у школах є хороша традиція запрошувати на уроки основ здоров’я працівників медицини, протипожежної охорони, державтоінспекції.

У квітні 2010 року та у травні 2012 року проведено моніторингове дослідження щодо ефективності впливу предмета основи здоров’я на формування здорового способу життя і профілактики ВІЛ – інфекції у наступних навчальних закладах:

  • Миколаївська ЗОШ І-ІІІ ст. №1;
  • Більченський НВК;
  • Гірський НВК;
  • Київецька ЗОШ І-ІІІ ст.;
  • Тужанівська ЗОШ І-ІІ ст.

На покращення спортивної бази «Шкіл сприяння здоров’ю» з обласного бюджету було виділено субвенцію протягом 2009-2012 років:

  • Гірський НВК – 30 тис. грн.
  • Київецька ЗОШ – 30 тис. грн.
  • Устянська ЗОШ – 30 тис. грн.
  • Миколаївська ЗОШ №1 – 15 тис. грн.

В управлінні освіти розроблені заходи та створена програма збереження здорового способу життя учасників навчально-виховного процесу, а у школах району на кожного учня заведені індивідуальні паспорти здоров’я.

Впродовж 2009-2012 р. було зміцнено матеріальну базу навчальних закладів. Придбано спортивного інвентаря та обладнання на суму 138 тис. грн.

Щорічно в районі проводиться районна спартакіада з 9 видів спорту, на яку протягом 2009-2012 років виділено 111134.00 грн. Учні та педпрацівники району беруть постійно участь в обласній спартакіаді (15258 грн.), педагогічні працівники (4930 грн.).

Щорічно проводились військово-польові збори з стрільбою бойовими набоями з АКМ на базі військової частини м. Стрия.

Усі учні 1-4 класів охоплені безкоштовним гарячим харчуванням. З районного бюджету на дані цілі протягом 2012 року виділено 2101841 грн. Загалом усіма видами харчування у районі охоплено 5967 учнів, що складає 92%. Середня вартість харчування одного учня молодшої школи в день зросла з 4 грн.49 коп. у 2009 р. до 6 грн.25 коп. у 2012 р.

Протягом літа 2009 року та літа 2010 року відпочинок та оздоровлення школярів здійснювалося за двома напрямами, а саме:

  •  28 пришкільних таборів з денним перебуванням на базі навчальних закладів;

Сезонний табір «Верховина» с. Стільсько.

 Для проведення оздоровчої кампанії «Літо – 2009» було використано

 270573 грн., а «Літо – 2010» - 323758 грн.

 У 2011 році на харчування 3400 учнів, які відпочивали у пришкільних таборах з денним перебуванням на базі 30 навчальних закладів району було витрачено 279003 грн.

Для відпочинку 890 дітей у 14 пришкільних таборах та оздоровлення 49 дітей-сиріт та дітей із багатодітних та малозабезпечених сімей протягом 18 днів у спортивно-оздоровчій базі «Казка» с. Коростів Сколівського району протягом літа 2012 року було використано 175288 грн. Крім того, 2186 дітей оздоровлювалися за кошти батьків, спонсорів, церковних громад, сільських рад, галузевої профспілки.

Всі діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які стоять на обліку та навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах району, кожного року проходять поглиблений медичний огляд, протягом навчального року забезпечуються безкоштовним гарячим харчуванням (обідами). Для дітей даної категорії щороку відділ освіти закупляє спортивний одяг, зокрема: у 2009 році – на 6500 грн., у 2010 році – на 8600 грн., у 2011 році – 8600 грн., у 2012 році – на 8000 грн.

Впроваджено курси “ Основи психології” у варіативну частину навчальних планів шкіл та забезпечено належний рівень викладання.

Планування річної роботи практичних психологів та соціальних педагогів у школах здійснюється за певними напрямками, зокрема: “Формування здорового способу життя», яке забезпечує повноцінний розвиток дітей і молоді, охорону і зміцнення їхнього здоров’я, формування фізичних здібностей особистості, гармонії тіла і душі; утвердження здорового способу життя, профілактики вживання алкоголю. Тютюнових виробів, наркотичних речовин та прекурсорів, формування вміння правильно поводитися у критичних життєвих ситуаціях і надавати необхідну допомогу собі та оточуючим.

Щорічно у грудні у школах району проводиться цільова культурно-освітня акція “Життя без наркотиків, алкоголю, тютюну та наркотиків».                    

Щорічно практичними психологами та соціальними педагогами району проводиться діагностичне анкетування старшокласників з проблем вживання алкоголю, тютюнопаління, наркотичних засобів і психотропних речовин.

У районі постійно ведеться активна пропаганда здорового способу життя під час проведення масових заходів, молодіжних фестивалів.                          

У школах налагоджено випуск тематичних бюлетнів, шкільних газет, постійно діючих виставок літератури, матеріалів преси у шкільних бібліотеках, класних кімнатах щодо профілактики вживання алкогольних напоїв, тютюнопаління та наркоманії серед учнівської молоді.

Надвірні туалети

За останні 2 роки досягнуто значних успіхів в облаштування внутрішніх санвузлів. Так , у 9 школах ліквідовано надвірні туалети й відповідно облаштовано 9 внутрішніх. На сьогодні надвірні туалети діють лише у і школі. Важливим є те, що більшість робіт з обладнання внутрішніх туалетів виконано за кошти місцевих громад.

У 34 навчальних закладах (92%) санвузли відповідають вимогам гігієни (у 2008 році лише у 23 (62%).

4. Освіта осіб з особливими потребами

Створення належних умов для навчання дітей , які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку здійснюється через різні форми навчання та визначається своєчасним виявленням, діагностикою та наданням їм відповідної корекційної допомоги.   Районною ПМПК налагоджений механізм взаємообміну інформацією щодо виявлення дітей з вадами психофізичного розвитку між центральною районною лікарнею, управлінням праці та соціального захисту населення та управлнням освіти. Постійно оновлюється створений банкданих дітей які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку віком до 18 років. Проводиться збір даних простан здоров'я та розвиток таких дітей, заповнюються картки здоров'я тапроводиться їх психолого-педагогічне вивчення на засіданні за участюпредставників обласної ПМПК з метою визначення форми навчання цих дітей.

Протягом 2009-2012 навчального року, на підставі цих документів, районною ПМПК було проведено п'ятнадцять діагностичних засідань на яких обстежено та визначено форму навчання 138 дітям з особливими освітніми потребами.  

Для ефективного функціонування районної психолого- медико-педагогічної консультації з метою забезпечення ефективного проведення діагностичного обстеження дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку та визначення для них адекватних форм психолого- педагогічної і соціально- медичної допомоги, надання консультативно- методичної допомоги сім’ям, які виховують дітей з психофізичними вадами, а також з метою надання індивідуальної корекційно- розвиткової допомоги дітям з особливими освітніми потребами було заплановано забезпечення районної ПМПК спеціалістами відповідно до Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації (зокрема передбачити погодинну оплату праці консультантів ПМПК). Проте, через недостатність фінансування на даний час консультанти залучаються до роботи лише під часзасідань ПМПК, на громадських засадах.

Відкриття логопедичних пунктів і груп спеціального призначення в дошкільних навчальних закладах сприяє ранньому діагностуванню та охопленню навчанням і вихованням дітей з вадами психофізичного розвитку в ранньому віці, що дає можливість забезпечити потребу у корекційному навчанні дошкільників, попередити розлади психічного здоровя та неуспішність дітей. З цією метою районною ПМПК проведено роботу щодо відкриття у ДНЗ спеціальних груп компенсуючого типу для дітей з порушеннями мовлення. Виявлено та проведено діагностичні обстеження дітей з вадами мовлення у ДНЗ «Журавлик», «Теремок», «Струмок». Порушено клопотання до районної державної адміністрації. На жаль, на даний час через обмеженість фінансування в районі не відкрито жодної групи компенсуючого типу, що унеможливлює надання ранньої допомоги дітям з вадами ПФР.

З метою покращення матеріально- технічної бази та створення належних умов роботи районної психолого- медико- педагогічної консультації, а також на виконання заходів щодо впровадження у ЗНЗ району інклюзивного навчання з метою забезпечення безперешкодного доступу дітей з особливими освітніми потребами до приміщень ЗНЗ з районного бюджету виділено 5388 грн.

За рахунок коштів, виділених з обласного бюджету (30700 грн.) забезпечено ПМПК корекційним обладанням та діагностичними, наочно-дидактичними та методичними матеріалами для психолого-педагогічного вивчення дітей з особливостями психофізичного розвитку та надання їм корекційної допомоги.

У навчальних закладах постійно проводяться обговорення питань щодостворення доброзичливої атмосфери при адаптації у дитячий колектив дітейз особливими освітніми потребами. На виховних годинах запроваджені уроки доброти,толерантності тощо. Забезпечується психолого-педагогічне супроводження дітей з особливими освітніми потребами працівниками психологічної служби (практичними психологами, соціальними педагогами) навчальних закладів. Діти, які потребують корекції розумового та (або) фізичного розвитку, у тому числі діти з інвалідністю, які навчаються за індивідуальною програмою,   беруть участь у позакласній роботі, у районному конкурсі «Добро починається з тебе»», районному фестивалі «Повір у себе і в тебе повірять інші» . Роботи переможців районного конкурсу надсилаються на обласні етапи.

5. Виховання

Виховна роботу у навчальних закладах району сприяє забезпеченню потреб особистості, розвитку позашкільної освіти у творчій самореалізації та інтелектуальному, духовному і фізичному розвитку, формуванню національної самосвідомості та активної громадянської позиції.

Понад 4484 (69%) школярів району мають можливість реалізувати свої творчі потенціали в гуртках та секціях, 750 учнів є гуртківцями Миколаївського районного БДЮТ, 496 – Миколаївської ДЮСШ.

Особливою увагою серед молоді користується туристичний гурток (БДЮТ, кер. М. Гнатів), який опирається на основи молодіжної скаутської організації «Пласт». Миколаївські пластуни є незмінними учасниками сходження учнівської та студентської молоді Львівщини на гору Маківку та Пікуй. Беруть участь в акціях: «Запали свічку пам’яті», «Повстанська вартра», «Золота булава», тощо.Розвитку дитячої обдарованості сприяє участь учнів району у різноманітних змаганнях, конкурсах, виставках, фестивалях.

Найбільшою популярністю серед школярів користуються конкурси «Сурми звитяги», «Різдвяні канікули», «Забуті українські імена в науці і техніці», «Об’єднаймося ж, брати мої!», «Природа і фантазія», «Таланти твої, Україно!», «Знай і люби свій рідний край», «І слово, і пісня, матусю тобі», «Новорічна композиція», «Різдвяна шопка», «Моя Україно», брейн – ринг. Протягом 2009-2012 років у різноманітних конкурсах взяли участь біля 15000 учнів району. Вагомими є успіхи школярів на обласних та Всеукраїнських конкурсах.

На протязі 2009 – 2012 років учні і педагоги шкіл району взяли активну участь у різноманітних еколого-натуралістичних конкурсах, акціях, фестивалях, виставках, зокрема: на кращу еколого-натуралістичну стежку, на кращу навчально-дослідну ділянку, «Квітковий вернісаж», «В об’єктиві натураліста», «День юного натураліста», «Вчимося заповідати», «Галерея кімнатних рослин», «Дослідницький марафон», «Парад квітів біля школи», «Годівничка», «Птах року», «Юний дослідник», «Природа і фантазія», конкурс агітбригад, «Майбутнє лісу в твоїх руках», на краще шкільне лісництво, дитячої фотографії на природничу тематику. Протягом цих років було використано 1060 грн. з районного бюджету для участі школярів у обласних заходах «Квітковий вернісаж», краще шкільне лісництво, «Дотик природи», зліт юних екологів-переможців обласних і Всеукраїнських заходів та з метою формування системи сучасних уявлень про живу природу, створення цілісної картини органічного світу, розвитку навичок і набуття досвіду в розв’язанні екологічних проблем.

Належна увага приділялася туристсько-краєзнавчій роботі у районі. Для відзначення ювілейних дат, пов’язаних із життям та діяльністю видатних людей, розвитку творчої активності педагогів, розширення та поглиблення знань учнівської молоді з історії, культури, літератури, мистецтва було проведено різноманітні конкурси, експедиції, акції («Славетні імена України»; Звід пам’яток історії, культури, природи, архітектури; «Україна вишивана», «Моя батьківщина – Україна», «Історія міст і сіл України»). Активну участь школярі і педагоги району беруть у сходженнях на вершини гір Карпат (використано 6600 грн. з районного бюджету), туристичних змаганнях для учнів (використано 8262 грн.), туристичних змаганнях для педагогів (756 грн.), навчально- тренувальних зборах (1040 грн.).

Щорічно в листопаді проводяться заходи, присвячені Дню писемності та мови, зокрема: загальношкільні тематичні лінійки, випуск шкільних стіннівок на мовну тему, конкурс читців-декламаторів, мовно-літературні вікторини, КВК. У рамках міжнародного конкурсу з української мови ім.. Петра Яцика щорічно 9 листопада проводиться радіодиктант. Школярі та вчителі – словесники району беруть активну участь у написанні радіо диктанту. Так, у 2012 р. радіодиктант писали 530 осіб. 2 вчителів є переможцями конкурсу в номінаціях «Найграмотніший заступник директора», «Найграмотніший учитель української мови». 21 лютого (Міжнародний день рідної мови) проводяться виховні заходи, які популяризують українську мову, конкурси плакатів на мовознавчу тематику, конкурси читців поетичних творів, конкурси на кращого знавця рідної мови.

Щороку в березні проводяться тематичні уроки, виховні години, читацькі конференції, літературні вечори, виставки ілюстрацій учнівських робіт до творчості Т. Шевченка, конкурси, присвячені Шевченківським дням.

Відзначили ювілеї видатних українських письменників, а саме: І.Я. Франка, Миколи Устияновича, Маркіяна Шашкевича, Г. Сковороди, М.П. Стельмаха, Б. Грінченка, М. Вінграновського, А. Малишка.

Управління освіти, сім´ї , молоді та спорту Миколаївської райдержадміністрації традиційно щорічно напередодні різдвяних свят зустрічає учнів та педагогічних працівників з м.Горлівки Донецької області та м.Бахчисарая (АР Крим) відповідно до угод про економічне та гуманітарно-культурне співробітництво між Миколаївською районною державною адміністрацією Львівської області та Горлівською міською радою Донецької області і м.Бахчисараєм АР Крим.

Учні та вчителі Миколаївського району відвідують своїх однолітків у цих регіонах під час літніх канікул.

Упродовж багатьох років тісні партнерські стосунки пов'язують школи Миколаївського району та навчальні заклади з м.Горлівки та м.Бахчисарая.

У рамках акції «Святкуймо Різдво разом» з 3 до 9 січня 2012 року у районі перебуватиме понад 40 осіб з м.Горлівки та м.Бахчисарая АР Крим. Упродовж перебування на теренах Миколаївщини гості ознайомляться з культурою та традиціями галицького краю, подружаться з однолітками, візьмуть участь у різдвяних святкуваннях та відвідають цікаві туристичні місця.

У рамках районної книжкової толоки в школах району проходять зустрічі учнів з письменниками.

З метою виявлення підтримки розвитку здібностей літературно обдарованих учнів щорічно проводяться:

  • обласний конкурс молодих прозаїків імені Катрі Гриневичевої (І етап);
  • обласний конкурс юних літераторів Львівщини «Весняний легіт» (І етап);
  • І та ІІ етапи Всеукраїнського конкурсу «Об’єднаймося ж, брати мої» (2011 р.) ІІІ місце, номінація «Література».

Учні загальноосвітніх навчальних закладів брали участь у конкурсах поетичних творів, присвячених 290 – річчю від дня народження Г. Сковороди (три ІІІ місць); творчих робіт «Євген Коновалець: життя, віддане за Україну»; творчих робіт з українознавства (ІІ місце), які проводили Львівський обласний Будинок учителя, Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, та у творчому конкурсі на честь пам’яті поетеси Уляни Кравченко, проведеному видавництвом «Червона калина».

У районі створено та щоквартально оновлюється банк даних неповнолітніх, схильних до правопорушень, бродяжництва, жебракування.

У районі щорічно проводиться районний етап огляду-конкурсу на кращу організацію право освітньої та право виховної роботи. Видаються підсумкові накази. Матеріали переможців подаються на обласний етап конкурсу.

Систематично проводяться «Тижні правових знань» у вересні та березні. За підсумками видається довідка. Окрім цього у грудні проводиться «Всеукраїнський тиждень права».

Спільно з КМСД, СуСН, МРЦСССДМ, Миколаївським управлінням юстиції розроблено систему заходів щодо профілактики правопорушень серед учнівської молоді.

Протягом звітного періоду п/п та с/п залучені до роботи «Мобільного консультпункту». У кожному навчальному закладі де функціонує психологічна служба встановлено «Скриньку довіри».

Дітей, з девіантною поведінкою та дітей, схильних до правопорушень, бродяжництва та жебрацтва залучають до різноманітних форм позакласної та позашкільної роботи, особливо в час канікул та до роботи у гуртках та спортивних секціях.

Усі заходи даного напрямку профінансовані в тих обсягах, які були необхідні.

6. Обдаровані діти

Основне завдання напрямку – створення умов для реалізації здібностей обдарованих дітей, розвиток інтелектуального і творчого потенціалу району, залучення дітей до дослідницької роботи.

У районі запроваджено систему заохочень та підтримки обдарованої учнівської молоді. Щорічно проводиться районне Свято Талантів з вручення грошових премій переможців районних та обласних олімпіад, турнірів, конкурсів, фестивалів та педагогів району, які здійснили якісну підготовку до відповідних змагань. У 2012 році виплачено 100 премій учням на суму 17092 грн. За період з 2008 по 2012 роки з районного бюджету виділено 112000 грн. для преміювання обдарованих дітей.

Щорічно проводяться районні олімпіади, учні району є активними учасниками обласного етапу олімпіад. У 2012 році зайнято 12 призових місць в обласному етапі олімпіад та два І місця у Всеукраїнській олімпіаді з української мови і літератури та інформатики. За час дій Програми 37 учнів ставали переможцями обласного етапу олімпіад та 4 – Всеукраїнського, 11 учнів були учасниками та призерами Всеукраїнських конкурсів, 331 учень – призерами і переможцями обласних мистецьких конкурсів. Щорічно учні району беруть участь в обласних турнірах Малої академії наук та ставали призерами обласних турнірів з математики, фізики, хімії, біології, географії, історії.

Районними та шкільними координаторами проводиться належна робота щодо залучення учнівської молоді до участі у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», з інформатики «Бобер» та Всеукраїнських конкурсах природничого «Колосок» та фізичного «Левеня». Лише у 2012 році до участі у даних конкурсах залучено 5039 учнів: («Кенгуру» - 1786 учнів, «Колосок» - 1371, «Бобер» - 629, «Левеня» - 636, «Лелека» - 617).

З метою виявлення обдарованої учнівської молоді щорічно проводиться І та ІІ етапи Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика та Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді ім. Тараса Шевченка. Переможці районного етапу є учасниками обласного. У 2011 р. два ІІІ місць (конкурс ім. Тараса Шевченка). У 2012 р. ІІІ місце (конкурс ім. Тараса Шевченка). У 2012 р. ІІІ місце (конкурс ім. Петра Яцика).

 

Немає коментарів

Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook