7. Професійний розвиток педагогічних працівників
Основним завданням розділу є створення умов для безперервного професійного розвитку педагогічних працівників, їх професійної компетенції через різні форми вдосконалення професійної майстерності.
Починаючи з 2008 року всі педагогічні працівники району включені в кредитно-модульну систему підвищення кваліфікації. З районного бюджету витрачено 394200 грн. на забезпечення підвищення кваліфікації. Організовано самостійні підвищення кваліфікації педагогів на базі навчальних закладів, округу, району в рамках роботи методичних об’єднань, семінарів, конференцій, круглих столів, майстер-класів.
З метою підготовки педагогічних працівників до використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі за час дії Програми 445 учителів пройшли навчання за програмою «Майкрософт», 240 – за програмою «Інтел», 31 – з цифрових технологій. У районі сформовано базу даних про підвищення кваліфікації педагогічних працівників загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладах.
Щорічно в районі проводяться конкурси педагогічної майстерності «Учитель року», «Класний керівник року», «Вихователь року», «Співоча освітянська родина». Для нагородження переможців і лауреатів конкурсу з районного бюджету виділено 73550 грн. У зв’язку з недостатнім фінансуванням у 2011, 2012 роках не було проведено запланованого конкурсу професійної майстерності «Співоча освітянська родина».
Учителі району є активними учасниками обласних конференцій, семінарів, форумів, тренінгів, що також дозволяє підвищити педагогічну майстерність. Щорічно виділяється з бюджету від 4 до 7 тис. грн.
Управління освітою
Зовнішнє незалежне оцінювання
З часу впровадження ЗНО в районі щорічно проводиться належна інформаційно роз´яснювальна й організаційна робота щодо залучення випускників до пробного та основного тестування. На базі Миколаївської гімназії якісно проведено пробне ЗНО. 45 педагогів шкіл району працювали інструкторами на пробному, 20 – екзаменаторами основного ЗНО. Учасниками ЗНО 2012 року стали 89% випускників. Із 113 тих, що в області одержали 200 балів з предмета, є 4 випускники шкіл району (Роздільська – 2, гімназія – 1 , Миколаївська ЗОШ №1- 1 ). 2 учні Миколаївської ЗОШ №1 з української мови набрали по 199 балів. Загалом високий рівень знань показують випускники району з української мови та літератури, історії України, біології.
8. Моніторинг та оцінювання якості освіти
У 2011,2012 роках проведено моніторингові дослідження якості гуманітарної та математичної освіти учнів 4,9 класів. Результати свідчать про переважаючий середній та достатній рівні навченості. Дещо кращі показники демонструють четвертокласники з української мови. Загалом вищими є результати гуманітарної освіти.
Упродовж 2009-2012 років щорічно в серпні проводилися моніторингові дослідження умов проведення навчально-виховного процесу, підготовки освітніх закладів до початку навчального року та опалювального сезону, забезпечення виконання вимог Закону «Про охорону праці».
Щорічно питання обговорювалося на колегії райдержадміністрації та на нарадах керівників навчально-виховних закладів району. Перевірено питання створення безпечних умов для навчально-виховної діяльності у 12-и освітніх закладах.
У грудні та травні проведено контрольні роботи серед учнів 4,9 і 11 класів. Питання розглянуто на нарадах керівників освітніх закладів, видано відповідні накази. Крім того, у 12-ох закладах проведено контрольні роботи в 4,9 та 11 класах.
Із 2009 року з української мови та математики проведено атестаційну експертизу 12 шкіл, 4 дошкільних навчальних закладів. У процесі атестації здійснюється анкетування учнів, їх батьків, педпрацівників з різних напрямків роботи закладу, вивчається його суспільний рейтинг, оцінка психологічної атмосфери в педагогічних колективах. Результати такого вивчення враховуються при встановленні рівня діяльності закладу.
Основними завданнями даного напрямку є створення системи моніторингу умов, процесу та результатів навчання і виховання.
Впродовж 2009-2012 років на виконання наказу обласного управління освіти в районі проведено моніторингові дослідження якості математичної та гуманітарної освіти у 4-х, 9-х класах Роздільського, Розвадівського та Миколаївського освітніх округів. Моніторингом охоплено 14 навчальних закладів.
Проведено ряд інших моніторингових досліджень. Зокрема:
дослідження стану реалізації Концепції профільного навчання у старшій школі;
природничої освіти щодо формування в учнів 5-х та 11-х класів світоглядних і загальнокультурних уявлень про небесні тіла та Всесвіт вцілому;
статусу та ролі вчителя в українському суспільстві;
моніторинг учнів 9-11 класів «Молодь і насильство у суспільстві»;
дослідження «Профілактика суспільно-небезпечних узагальнень серед дітей»;
дослідження рівня функціональної готовності дітей до шкільного навчання;
дослідження навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в умовах індивідуального навчання;
стану навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення предметів природничо-математичного циклу.
Питання виконання зазначеної Програми щоквартально заслуховувалося на засіданні постійної комісії з питань освіти, духовного і національного відродження, що функціонує при Миколаївській районній раді.
Розділ 3. Мета і завдання Програми
У відповідності із вищеозначеними передумовами, проблемами та досягненнями в сфері освіти Миколаївщини логічно постає мета програми.
Мета програми - створення умов для розвитку доступної та якісної системи освіти Миколаївського району відповідно до потреб та запитів суспільства і регіональної громади.
У відповідності до мети програми визначаються стратегічні шляхи для її досягнення (цілі програми).
Цілі програми
- Забезпечити доступність дошкільної освіти та якісну підготовку дітей до навчання у школі
- Створити умови для здобуття дітьми п’ятирічного віку дошкільної освіти
- Здійснити модернізацію змісту дошкільної освіти та забезпечити підвищення фахового рівня педагогічних працівників
- Забезпечити умови для якісної освіти в навчальних закладах, в тому числі для дітей і молоді з особливими потребами
- Забезпечити безпечне, регулярне і безкоштовне перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників у сільській місцевості
- Сформувати в навчальних закладах середовище, сприятливе для збереження здоров’я та забезпечення здорового способу життя
- Створити у навчальних закладах комплексну національно орієнтовану систему виховання
- Створити умови для розвитку освітніх округів і вибору старшокласниками профілю навчання за здібностями та інтересами
- Підвищити рівень навчального, навчально-методичного та науково-методичного забезпечення діяльності позашкільних навчальних закладів
- Забезпечити високу якість навчання і виховання шляхом впровадження новітніх педагогічних та інформаційних технологій, поглиблення інтеграції освіти і науки, підвищення кваліфікації, компетентності та відповідальності педагогічних кадрів
- Привести матеріально-технічну базу та навчальне оснащення освітніх закладів до сучасних стандартів організації навчального середовища
- Створити сприятливі умови для пошуку, підтримки та розвитку обдарованих дітей та реалізації їх здібностей.
- Забезпечити реконструкцію та модернізацію систем опалення у закладах освіти .
- Забезпечити ефективне управління системою освіти району.
- Розроблена програма спрямована на розв´язання названих проблем і має на меті розвито системи дошкільної та загальної середньої освіти району для задоволення потреб та запитів регіональної громади у доступній якісній освіті, яка забезпечує повноцінний розвиток кожної дитини і її успішну інтеграцію в українське суспільство та європейську спільноту.
Для забезпечення єдності до розв’язання проблем освітнього комплексу району розвиток освіти в районі відбуватиметься за напрямками:
- Оптимізація мережі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів.
- Інформатизація системи освіти.
- Здоров´я учасників навчально-виховного процесу.
- Освіта осіб з особливими потребами.
- Виховання.
- Обдаровані діти.
- Професійний розвиток педагогічних працівників.
- Моніторинг та оцінювання якості освіти.
- Розвиток дошкілля
Ці напрямки стосуються навчальних закладів усіх рівнів та типів . Для забезпечення розвитку системи освіти по кожному з цих напрямів необхідно виконати наступні завдання:
- Сформувати у навчальних закладах району здоров´язбережене середовище для забезпечення здорового способу життя учасників навчально-виховного процесу.
- Створити у навчальних закладах комплексну національно орієнтовану систему виховання , що ґрунтується на довірі та співпраці учасників виховного процесу.
- Створити орієнтовану на інтеграцію дитини в суспільство систему комплексної реабілітації дітей з вадами психофізичного розвитку.
- Перебудувати систему післядипломної педагогічної освіти району для забезпечення ціложиттєвого безперервного професійного розвитку педагогічних працівників.
- Забезпечити доступність дошкільної освіти, ранньої реабілітації та охорони здоров´я дітей, якісної підготовки їх до навчання у школі.
- Забезпечити умови для розвитку освітніх округів та вибору старшокласниками прийнятого для них профілю навчання.
- Забезпечити умови повноцінного використання комп´ютерної техніки та інформаційно-комп´ютерних технологій в навчально-виховному процесі та управлінні освітою.
- Створити систему моніторингу, процесу та результатів навчання і виховання.
Ці напрямки стосуються дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів усіх рівнів та типів і забезпечують єдність підходів до розв´язання проблем освітнього комплексу Миколаївщини в цілому.
Відповідно , вона реалізовуватиметься на кожному з наступних рівнів:
- районному;
- освітнього округу;
- навчального закладу.
На реалізацію програми поруч з передбаченими кошторисами освітніх закладів і установ коштами слід спрямувати додаткові фінансові ресурси. Фінансування заходів районної Програми буде здійснюватися, починаючи з 2013 року, за рахунок коштів районного бюджету та коштів інших джерел, не заборонених чинним законодавством. Обсяг видатків на Програму визначається при затвердження районного бюджету.
Орієнтовану потребу в коштах районного бюджету по роках викладено в заходах даної Програми. Координує виконання організаційних заходів Програми управління освіти , сім´ї. молоді та спорту Миколаївської райдержадміністрації, а контролює – постійна комісія з питань освіти Миколаївської районної ради.
Очікувані результати реалізації Програми:
- Безпечні (відповідні рекомендованим чинними нормативними актами) умови навчання навчальних закладах району.
- Охоплення освітніх округів мережею шкіл сприяння здоров´ю (не менше однієї ЗОШ в освітньому окрузі).
- Створення умов для забезпечення фізіологічної норми тижневої рухової активності школярів (8-12 годин на тиждень).
- Охоплення спеціальними програмами підвищення кваліфікації 75% вчителів ЗНЗ, які викладають предмет «Основи здоров´я».
- Охоплення не менше 30% учнів ЗНЗ району постійною участю у виховних заходах.
- Впровадження навчально-методичних комплексів «Християнська етика» для початкової школи та для 5 класу.
- Створення виховних програм в усіх освітніх округах , дошкільних та загальноосвітніх закладах району.
- Створення регіональної системи виявлення та підтримки обдарованої молоді.
- Залучення загальноосвітніх навчальних закладів до проекту «Школа в музейному просторі».
- Попередження проблем у шкільному навчанні у третини учнів початкових класів.
- Підвищення ефективності та результативності реабілітаційного процесу і логопунктах та ПМПК через забезпечення необхідним корекційним обладнанням, сучасними навчально-методичними засобами та навчання персоналу.
- Збільшення кількості педагогів, що мають відповідну спеціальну освіту для роботи з дітьми з вадами психофізичного розвитку.
- Охоплення 100% педагогічних працівників кредитно-модульною системою підвищення кваліфікації .
- Впровадження дистанційного підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Охоплення професійним розвитком за спеціальним програмами педагогічних працівників за спеціальностями:
- «учитель основ здоров´я»;
- «учитель християнської етики»;
- «учитель художньої культури»;
- «учитель -дефектолог», а також класних керівників.
Охоплення дошкільною освітою не менше 75% дітей віком від 3 до 6 років.
- Забезпечення дошкільних навчальних закладів необхідним навчанням, методичними матеріалами та іншими засобами навчання дітей.
- Створення системи сертифікації дошкільних навчальних закладів за особистісно орієнтованими програмами виховання дітей дошкільного віку.
- Збільшення середньої наповнюваності учнів старших класів сільських шкіл району .
- Забезпечення можливості навчання за обраним профілем.
- Забезпечення комп´ютерною технікою всіх навчальних закладів району І-ІІ ст.. ,а також комп´ютеризація бібліотек опорних шкіл району.
- Охоплення мережею «Інтернет» усіх навчальних закладів І-ІІ та І-ІІІ ступеня.
- Комп´ютерна грамотність учителів району становить 100%.
- Участь впродовж 2013-2016 років у моніторингових дослідженнях умов та якості навчання і виховання.
- Забезпечення оздоровленням 50% учнів району у пришкільних та стаціонарних оздоровчих таборах.
Немає коментарів