Розвиток пізнавальних, творчих, інтелектуальних здібностей школярів
Творчі здібності закладені і існують в кожній дитині. Творчість швидше не вид, а стиль діяльності. Творчість - це діяльність, що породжує щось якісно нове і відмінне неповторністю, оригінальністю і суспільно-історичною унікальністю.
Щоб сформувати вміння творчої роботи, потрібен постійний цілеспрямований навчальний процес. Тільки тоді, коли людина досягне певного рівня навичок у ремеслі, отримає багаж знань, вона зможе втілити творчі ідеї в готові вироби. Таким чином, знання ремесла, трудові навички, не повинні відриватися від вирішення творчих завдань.
Здібності - це такі психологічні здібності людини, від яких залежить успішність придбання знань, умінь, навичок, але які самі до наявності цих знань і умінь не зводяться. За оцінкою на іспиті, відповіді в дошки, вдало чи невдало виконаної контрольної роботи неможливо зробити остаточний висновок про здатність людини. Здібності людини є лише можливістю для придбання знань і умінь. А будуть чи не будуть придбані ці знання й уміння, чи перетвориться можливість у дійсність, залежить від безлічі умов.
Здібності виявляються не в знаннях, уміннях, навичках, як таких, а в динаміці їх придбання, тобто в тому, наскільки за інших рівних умов швидко, глибоко, легко і міцно здійснюється процес оволодіння знаннями й уміннями, істотно важливим для даної діяльності.
Для педагога в однаковій мірі важливо знати, до чого виявляє здатності учень, а отже, які індивідуальні особливості його особистості залучаються до процесу діяльності, як обов'язкова умова її успішності, і якою мірою здатний учень виконувати вимоги, пропоновані діяльністю, наскільки швидше, легше і грунтовніше він оволодіє навичками, вміннями і знаннями в порівнянні з іншими.
Здібності являють собою сукупність певних якостей особистості, які мають складну структуру. Структура як здатність, у кінцевому рахунку, визначається вимогами конкретної діяльності і є різною для різних видів діяльності.
Структура природничо-математичних здібностей включає ряд приватних здібностей: здатність до узагальнення природничого і математичного матеріалу, здатність до згортання процесу природничо-математичного міркування і відповідних природничо-математичних дій, гнучкість розумових процесів при рішенні природничо-математичних задач.
Немає коментарів