20 квітня у Міністерстві освіти і науки України відбулась робоча нарада з питань розвитку загальної середньої освіти, удосконалення законодавчого та нормативно-методичного забезпечення права на освіту дітей з особливими потребами. У нараді взяв участь заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей, працівники відділу освіти дітей з особливими потребами департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН, спеціалісти департаментів (управлінь) освіти і науки обласних державних адміністрацій, які ведуть питання освіти дітей з особливими потребами.
Павло Хобзей зауважив, що основна увага в інклюзивній освіті повинна приділятись дитині. На думку заступника Міністра освіти і науки, треба розробити навчальні програми для дітей з особливими потребами, а також провести роз’яснювальну роботу із вчителями, які безпосередньо займаються із цими дітьми.
Під час наради обговорено шляхи реалізації завдань, визначених Указами Президента України, дорученнями Уряду щодо деінституціалізації навчання та виховання дітей у закладах системи освіти, виконання Плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі, затвердженого наказом МОН України від 31.12.2015 р. № 1436. Особливу увагу приділено питанням оптимізації мережі інтернатних закладів, організаційно-правових засад функціонування спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів та розвитку інклюзивної освіти.
Учасників наради поінформовано про розміщений на веб-сайті МОН проект постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585», яким передбачається, зокрема, припинення набору дітей у підготовчі (1) класи спеціальних шкіл-інтернатів для дітей із затримкою психічного розвитку, створивши умови для їх навчання у спеціальних та інклюзивних класах загальноосвітніх шкіл за місцем проживання; розроблення проекту положення про державний та місцеві інклюзивні ресурсні центри, одним із структурних підрозділів яких буде психолого-медико-педагогічна консультація.
Також учасники наради обговорили питання забезпечення належної якості освітніх послуг дітям з особливими потребами, удосконалення змісту програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників спеціальних навчальних закладів та загальноосвітніх шкіл, важливість постійного оновлення фахових знань педагогічних працівників з урахуванням сучасної освітньої політики МОН. Особливо наголошено на необхідності консолідації зусиль державних та недержавних інституцій, що опікуються дітьми з особливими потребами, для досягнення позитивного результату щодо їх соціалізації, інтеграції в суспільство, здійснення органами управління освіти систематичної консультативно-просвітницької діяльності з питань сучасних підходів до забезпечення прав дітей з особливими потребами.
Немає коментарів