У 2010-2012 роках Інститут педагогіки НАПН спільно з громадською організацією «Вчителі за демократію та партнерство» (ВДП), (Україна) та «Глобальний план дій» (ГПД), (Швеція) за підтримки фонду шведського уряду SIDA виконували освітній проект «Освіта для сталого розвитку в дії». Проект мав на меті ознайомлення вчителів України з досвідом, методологією та технологіями навчання учнів навичкам та умінням будувати власне життя та життя сім’ї, місцевої громади з урахуванням потреб сталого розвитку, що нагромаджений міжнародної педагогічною спільнотою представником якої є організація «Глобальний план дій», акредитована при ООН.
У ході реалізації проекту були розроблені та запроваджені у навчальний процес загальноосвітніх шкіл України навчальні матеріали з освіти для сталого розвитку у 3-8 класах у вигляді курсів за вибором, факультативів, гурткових, клубних та інших форм позакласних занять. Відповідно до плану проекту у ньому брали участь 8 областей: Харківська, Черкаська, Миколаївська, Житомирська, Київська, Тернопільська, Донецька та АР Крим.
На 2013-2015 роки заплановано другий етап проекту в якому продовжують роботу названі області та залучаються ще 7 областей: Вінницька, Дніпропетровська, Івано-Франківська, Львівська, Луганська, Рівненська, Хмельницька.
Цільовими групами проекту є: 35-55 000 учнів, які будуть охоплені освітою для сталого розвитку протягом трьох років; майже 2 500 вчителів; майже 400-500 директорів шкіл та представників шкільної адміністрації, батьки/родини учнів, викладачі та методисти інститутів післядипломної освіти.
Завдання проекту передбачають:
- Розробку творчими колективами експертів навчально-методичних матеріалів для 1-2 класів, дошкільних закладів, викладачів системи післядипломної освіти.
- Видання майже 50 тис. підручників, посібників для вчителів і безкоштовне передання їх у загальноосвітні школи названих вище регіонів.
- Навчання вчителів методиці проведення уроків та позакласних занять за тематикою сталого розвитку.
- Консультативно-методичний супровід вчителів: загальний і регіональний шляхом створення координаційної підтримки у кожному із регіонів.
- Проведення круглих столів і семінарів з адміністраторами шкіл у регіонах з питань освіти для сталого розвитку.
- Видання періодичного (кожні півроку) електронного методичного журналу з проблем освіти для сталого розвитку.
- Поширення інформації про освіту для сталого розвитку через спеціальний веб-сайт та медіа-заходи.
- Проведення наукових семінарів та науково-практичних конференцій, як Всеукраїнських, так і міжнародних і регіональних, з питань освіти для сталого розвитку.
Цілі для індивідуальних зацікавлених груп
Для учасників ми очікуємо:
- значимої та вимірюваної економії в споживанні води й електроенергії та зменшення обсягу твердих побутових відходів;
- формування більш свідомих купівельних звичок;
- створення нових соціальних мереж і напрацювання нових способів спілкування, в тому числі для врегулювання конфліктів та формування рівноправних гендерних стосунків;
- більшої впевненості у своїй спроможності впливати на розвиток, в тому числі брати участь у демократичних процесах.
Для шкіл-учасниць ми очікуємо:
- створення кращої та більш демократичної робочої атмосфери для учнів та педагогічних працівників з більш компетентним підходом до вирішення конфліктних ситуацій;
- нових і плідних стосунків між учителями, учнями й батьками;
- нової ролі в місцевій громаді, в тому числі стосунків з місцевими органами влади, комунальними службами та бізнес-сектором, які можуть включати демонстрацію потенційних можливостей для значної економії ресурсів на базі школи;
- імпульсу для загальної модернізації методики викладання.
Для залучених закладів педагогічної освіти ми очікуємо:
- прямого залучення до національного процесу ОСР;
- формування компетентності та віднаходження можливостей для проведення навчальних заходів з питань ОСР для різних груп учителів;
- тренери вчителів оволодіють необхідною базою знань і навичок для ОСР, починаючи з принципів емпаурмент-педагогіки.
Для адміністрації шкіл-учасниць та місцевих органів влади ми очікуємо:
- оволодіння новим інструментарієм для досягнення місцевих і національних цілей;
- започаткування нових напрямів міжвідомчої співпраці.
Для батьків і членів громади, залучених до проекту:
- налагодження більш тісної співпраці зі школами для вирішення взаємно важливих завдань;
- застосування нових методів та інструментів розвитку мікрорайону і місцевої громади.
Мережа ЗНЗ Львівської області, в яких реалізовуватиметься проект «Освіта для сталого розвитку в дії»
- СЗШ № 67 м.Львова
- Гірський НВК Миколаївського району
- СЗШ № 7 м.Львова
- Миклашівський НВК Пустомитівського району
- СЗШ І-ІІІ ст. с.Старичі Яворівського району
- СЗШ І-ІІІ ст. с.Романів Перемишлянського району
- Жвирківська ЗОШ І-ІІІ ст. Сокальського району
- Жидачівська гімназія імені О.Партицького
- СЗШ № 100 м.Львова
- СЗШ № 3 м.Львова
- Львівське державне училище фізичної культури
- ЗОШ І-ІІІ ст. с.Новий Витків Радехівського району
- Великогрибовицька ЗОШ І-ІІІ ст. Жовківського району
- Червоненька ЗОШ І-ІІІ ст. Золочівського району
- Червоноградський НВК № 13
- ЗОШ І-ІІІ ст. м.Хирів Старосамбірського району
- НВК «ДНЗ–ЗНЗ» м.Самбора
- Буська гімназія ім. Є.Петрушевича при ЛНУ ім.. І.Франка
- Верхненський НВК Турківського району
- Бродівська гімназія ім.. І.Труша
- СЗШ № 96 м.Львова
- Новороздільський НВК «Лідер» (гімназія)
- Стрийська спеціалізована школа № 4 І-ІІІ ст.
- ЗОШ І-ІІІ ст. смт. Добротвір Кам’янка-Бузького району
Про організацію навчання вчителів з питань освіти для сталого розвитку
Немає коментарів