Із матеріалів щомісячного науково-методичного журнала «Всесвітня література в школах України, № 2 (428) / 2017.
Огляд публікації «Технологія продуктивного навчання як засіб розвитку творчих здібностей учнів (автор – О. Бухарєва)
У поданих дослідницьких матеріалах висвітлено властивості технології (продуктивна технологія або продуктивне навчання), за посередництвом якої активізується діяльність школярів, підвищується рівень їхніх навчальних результатів, актуалізується творчий потенціал, прищеплюється інтерес до предмета. Вказана методика виступає як засіб формування (на заняттях із зарубіжної літератури), за твердженням автора, - «творчої, вдумливої особистості шляхом партнерської співпраці вчителя і учня…»
Продуктивне навчання вважається однією з ефективних освітніх технологій, охоплюючи (у публікації наводяться рефлексії таких дослідників як І. Бьом та Й. Шнейдер) 5 (п’ять) навчальних аспектів:
- 1. діяльний;
- 2. соціальний;
- 3. особистісний;
- 4. спеціальний (аспект знання);
- 5. культурний.
Згідно з опублікованими у статті висновками міжнародного експерта з питань освіти І. П. Підласого, перевагою продуктивного навчання виступає те, що ця технологія є:
- керованою
- ощадливою
- науковою
- посильною (для будь-якого педагога)
- масовою
- оптимальною
- звичною
- реальною
- доступною, зрозумілою.
Окремо подається (за версією І. П. Підласого) така структура уроку (у межах реалізації моделі продуктивної освіти), що складається з семи обов’язкових сегментів (два – інструктаж, п’ять – різноманітні практики):
- А) пропедевтична практика
- Б) орієнтація
- В) презентація
- Г) практика на прикладах
- Д) керована практика
- Є) незалежна практика
- Е) домашня практика.
Ознайомлення із поданими навчально-дидактичними матеріалами і їхнє опрацювання в межах подальшої реалізації у навчальній практиці, допоможе педагогам створювати і помітно покращувати умови для особистісного розвитку і творчої самореалізації шкільної молоді, сприяючи водночас вихованню людини демократичного світогляду, людини, що поважає і цінує свою Батьківщину.
Немає коментарів