Навчання сліпоглухих дітей надзвичайно цікавий і складний процес, він приносить і задоволення, і проблеми!
По-перше, це створення умов для корекційного впливу. Це специфічні підходи до розташування предметів у кімнаті, де відбувається навчання, наявность необхідних технічних засобів, посібників, специфічні вимоги до меблів, іграшок та покриття підлоги.
По-друге, це відповідний підбір персоналу. Педагоги та інший персонал повинні діяти в рамках спільних вимог не тільки до освітньо-корекційного процесу і взаємодії з дітьми, а й щодо взаємодії дорослих одне з одним. Персонал має бути обізнаним зі способами дій, особливостями орієнтації кожної дитини, а також жестами, яким її навчають. Також, персоналу необхідно регулярно надавати психологічну допомогу, враховуючи великі емоційні затрати при роботі зі складними дітьми.
По-третє, включення батьків у корекційний процес. Важливо сформувати у батьків активну позицію співучасника і повідомляти їм про появу нових успіхів дитини та нових прийомів корекційного виховання.
Четвертим елементом успішної корекційної роботи зі сліпоглухими дітьми є глибоке та детальне вивчення потенційних можливостей дитини, адекватне сприйняття успіхів та розуміння принципу «малих кроків» в організації допомоги та спільної з дитиною діяльності.
І остання умова – формування у дітей адекватних форм взаємодії з дорослими, включення дитини в контакт з іншими людьми. Поступове формування спільноти, яка діє злагоджено, і де кожний її член усвідомлює свою роль.
Немає коментарів