Період публікації:

від

до

Категорія:

Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотек

Опубліковано: Вівторок, 04 липня 2017 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (26-30 черв. 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Українська мова та література

Бондаренко, Юрій. Дитиноцентризм у викладанні літератури [Текст] / Ю. Бондаренко // Дивослово. – 2017. – № 5. – С. 11-14. - Бібліогр.: 9 назв.

У науковій розвідці висвітлено систему принципів навчання літератури, які пов’язані з визнанням дитини головним суб’єктом навчального процесу. На основі вказаних принципів окреслено особливості формування шкільного курсу літератури, визначено головні вектори в діяльності педагога-словесника, зокрема йдеться про дидактичні аспекти, які, будучи застосованими у навчальному процесі, сприятимуть розвитку психологічних якостей школярів. 

Бондаренко, Юрій. Метод бесіди: загальнодидактична та методико-літературна специфіка [Текст] / Ю. Бондаренко // Українська мова і  література в школах України. - 2017. - N 5. - С. 6-10. - Бібліогр.: 6 назв.

У науковій статті подано оцінку методу бесіди з позицій загальної дидактики та методики навчання літератури. Автор матеріалів демонструє широку панораму різних видів вказаної діяльності, здійснюючи її систематизацію за векторами і шляхами вивчення літературного матеріалу. У розвідці детально розкрито суть різних видів бесіди (репродуктивна, евристична, узагальнювальна), чітко окреслено проблемно-змістові контури, пов’язані як із позитивними сторонами (п’ять позицій) бесіди, так і з її недоліками (7 пунктів). 

Захарчук М. Образи «позашлюбних дітей» в українській літературі [Текст] : за творами Володимира Винниченка й Валентини Мастєрової: 10 клас / М. Захарчук // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 15. – С. 20-23.

Пропонований у розробці навчальний захід може бути зреалізований в рамках позакласного читання. Мета уроку: ознайомити учнів з темою «позашлюбних дітей» у творчості українських письменників; розвивати здатність узагальнювати проитане, висловлювати свою позицію, робити висновки; формувати вміння аналізувати художні образи; розвивати навички інтерпретації психології художніх творів «Кумедія з Костем» (твір Володимира Винниченка) і «Суча дочка»; виховувати почуття родинних цінностей у старшокласників.

Передрій, Тетяна. Складні випадки правопису великої літери [Текст] : урок у 10 класі / Т. Передрій // Дивослово. – 2017. – № 5. – С. 24-26.

У статті представлено конспект уроку української мови, призначеного для повторення та закріплення матеріалу про правопис власних назв, представлено окремі прийоми та методи роботи, серед яких: інтерактивні вправи, повідомлення з елементами презентації, дослідницькі та ігрові завдання тощо. Варто додати, що індивідуальні завдання з елементами проблемності дадуть учителеві змогу застосувати диференційний підхід до контролю засвоєння теми навчального заходу, який типологічно є уроком удосконалення практичних умінь і навичок.

Рик, Орися. Система частин мови. Рід відмінюваних і невідмінюваних іменників, їх стилістичні особливості [Текст] / О. Рик // Українська мова і література в школах України. - 2017. - N 5. - С. 47-51. - Бібліогр.: 8 назв.

У публікації представлено конспект уроку української мови, в результаті проведення якого учні можуть навчитися визначати частини мови, а також  рід невідмінюваних іменників. Окрім того реалізація розробки в навчальному процесі сприятиме розвитку самостійного мислення та творчих здібностей школярів. За типом цей навчальний захід - урок узагальнення та систематизації знань. У процесі проведення уроку використовуються такі методи, прийоми та форми роботи: дослідницькі повідомлення учнів, випереджувальні завдання, робота в групах, робота «Словникового бюро», методи «Мозковий штурм» та «Мікрофон», а також бесіда з елементами розповіді педагога.

Фізика

Алексейчук В. І. Всеукраїнський фізичний конкурс «Левеня-2017» / В. І. Алексейчук // Фізика в шк. України. - 2017. - № 11-12. - С. 46-63.

У статті наведені тестові завдання для 7-11-х класів, які пропонуються на Всеукраїнський фізичний конкурс «Левеня-2017». Відповідно до складності завдань вони оцінюються трьома , чотирма або ж п’ятьма балами.

Боднарук Л. В. Розвиток особистості та інформаційні технології [Текст] / Л. В. Боднарук // Фізика в шк. України. - 2017. -  № 11-12. - С. 34-41.

Актуальність даної публікаціями визначається вимогами часу - соціалізації учня, тобто його пристосованістю до вимог суспільства та потребою впровадження не тільки нових інформаційних технологій, але й ефективної їх інтеграції з іншими навчальними галузями. Комбінуючи на уроках інноваційні й традиційні методи роботи, учителі мають створити умови для розвитку і саморозвитку особистості учня. Сучасна фізика стала  «комп’ютерною» наукою: фізик-експериментатор використовує комп’ютер як невід’ємну частину дослідницької установки, а фізик-теоретик працює з ним для моделювання досліджуваних явищ. Обоє вони звертаються до комп’ютерних баз даних,. тому повноцінне вивчення фізики передбачає включення комп’ютера в  навчальний процес.

Калько Л. М. Web-сервіси для навчання [Текст] / Л. М. Калько // Фізика в шк. України. - 2017. -  № 11-12. - С. 13-15.

Публікація пропонує увазі вчителів використання на уроках фізики безкоштовного освітнього сервісу Learning Apps (технології Web 2.0) з покроковим його описом. Learning Apps - потужний інструмент для створення інтерактивних модулів для самоперевірки. Сервіс має привабливий інтерфейс, зрозумілу навігацію, мобільність і, що важливо, доступний українською мовою. Учитель має можливість переглянути статистику виконання, натиснувши Статистика. Вона дасть учителеві певною мірою оцінити ступінь засвоєння учнями матеріалу.

Комягін І. С. Розробка приладів для фізичного експерименту [Текст] / І. С. Комягін, Ю. І. Красновид, А. А. Давиденко // Фізика в шк. України. - 2017. -  № 11-12. - С. 28-32.

У статті йдеться про важливість фізичного експерименту у процесі навчання фізики, адже його аж ніяк не можна замінити показом відповідних кінофрагментів чи комп’ютерним моделюванням. Використання експерименту дозволяє показати явища, які вивчають,  педагогічно трансформованому вигляді й тим самим створити необхідну експериментальну базу для їх вивчення. Публікація ілюструє методику створення та наступного використання саморобних приладів у навчальному фізичному експерименті та розробку нових приладів із використанням нових методів та підходів.

Історія

Авраменко Ніна. Причини та початок «перебудови» [Текст]: всесвіт. історія: 11 кл. / Н. Авраменко // Історія в рідній шк.: наук.-метод. журн. - 2017. - № 5. - С. 20 - 23. - Бібліогр. в кінці ст.

Пропонується методична розробка організації та проведення уроку всесвітньої історії (11 клас). Його матеріали визначають причини «перебудови» та її складові, характеризують економічну політику радянського керівництва та її вплив на рівень життя населення; з’ясовують причини та наслідки аварії на ЧАЕС; розвивають в учнів уміння аналізувати  візуальні та текстові джерела, співставляти, розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах, виховують толерантність, уміння слухати та поважати думки й судження інших. За типом уроку - це урок засвоєння нових знань та умінь.

Грушева Тетяна. Духовне життя: з історії протестантизму в Україні [Текст] / Т. Грушева // Історія в рідній шк.: наук.-метод. журн. - 2017. - № 5. - С. 2 - 5. - Бібліогр.: 7 назв.

Розглядається історичний шлях протестантів в Україні. Аналізуються особливості проникнення протестантських ідей у країну, а також їх вплив на світогляд населення. Робиться висновок про закономірність реформаційних процесів на вітчизняному грунті. Авраменко Ніна. Причини та початок «перебудови» [Текст]: всесвіт. історія: 11 кл. / Н. Авраменко // Історія в рідній шк.: наук.-метод. журн. - 2017. - № 5. - С. 20 - 23. - Бібліогр. в кінці ст.

Пропонується методична розробка організації та проведення уроку всесвітньої історії (11 клас). Його матеріали визначають причини «перебудови» та її складові, характеризують економічну політику радянського керівництва та її вплив на рівень життя населення; з’ясовують причини та наслідки аварії на ЧАЕС; розвивають в учнів уміння аналізувати  візуальні та текстові джерела, співставляти, розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах, виховують толерантність, уміння слухати та поважати думки й судження інших. За типом уроку - це урок засвоєння нових знань та умінь.

Вивчається етноконфесійна специфіка українських протестантів. Доводиться факт належності протестантів до традиційних для України релігійних напрямів.

Зінченко Арсен. Діяльність та інтелектуальна спадщина українських дисидентів і правозахисників при вивченні суспільних процесів в Україні на уроках історії та української культури [Текст] / А. Зінченко // Історія в рідній шк.: наук.-метод. журн. - 2017. - № 5. - С. 6 - 13. - Бібліогр.: 27 назв.

Розкривається можливість використання свідчень і оцінок українських інтелектуалів-дисидентів та правозахисників, що стосувалися характеру суспільних процесів і становища української культури в Донецькому краї, в навчально-виховному процесі на уроках історії України та української літератури.

Кікава Тетяна. Культура Русі-України у другій половині ХІ - першій половині ХІІІ ст. [Текст]: (історія України: 7-й кл.) / Т. Кікава // Історія в рідній шк.: наук.-метод. журн. - 2017. - № 5. - С. 14 - 20.

Матеріали уроку ознайомлять учнів з основними етапами формування української народності, усною народною творчістю та пам’ятками літератури, а також сформують уявлення про розвиток освіти і літератури в Русі-України, походженням терміна «Україна»; розвиватимуть вміння характеризувати літературні твори, розпізнавати та описувати пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури, готувати комп’ютерні презентації, виховуватимуть інтерес до історії свого народу, його культури. За типом уроку - це урок вивчення нового матеріалу. Форма проведення: урок-конференція.

Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура

Євдокимова О. М. Бароко: архітектура, скульптура [Текст]: («Мистецтво»: 8-й кл.) / О. М. Євдокимова // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 6. - С. 29 - 32.

Методична розробка організації та проведення цього уроку має таку навчальну мету: ознайомити учнів із поняттям «бароко»; визначити основні риси мистецтва бароко; надати знання про характерні риси архітектури бароко; ознайомити з шедеврами барокової архітектури; розглянути особливості архітектурних комплексів та ансамблів бароко та зразки садово-паркової архітектури. На уроці використовується такий наочний матеріал: слайд-презентація (церква на площі  Навона (архітектор Ф. Барроміні), площа Святого Петра та фонтан Фіумі у Римі (архітектор  Дж. Берніні), Дж. Берніні «Екстаз Святої Терези», інтер’єри палаців: Шенбрун у Відні та Еггенберг у Граці (Австрія). Гет-ЛОО (Нідерланди); відео фрагменти  («Берніні, Площа Святого Петра», «Площа Навона», «Гет-Лоо»). Урок має музичний супровід (українська народна пісня «Старий рік минає», Г. Гендель. «Анданте» із сюїти «Музика води»).

Кураксіна О. І. Мистецтво звуків [Текст]: («Муз. мистецтво»: 5-й кл.) / О. І. Кураксіна // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 6. - С. 14-17.

            Описується розробка уроку, який поглибить уявлення учнів про музичне мистецтво, його зв’язок з іншими видами мистецтв, розглядає поняття «музика», «музичне мистецтво», «мелодія», «вокальна та інструментальна музика», ознайомлює учнів зі шляхом музичного твору від композитора до виконавця і слухача, розвивають вокально-хорові навички, музичну пам’ять. слух, творчі здібності. За типом уроку - це комбінований урок. На уроці використовується такий музичний матеріал: Петро Чайковський. Мелодія для скрипки та фортепіано, «Веселкова пісня» (муз. О. Янушкевич, сл. М. Ясакової).

Орлова Є. Г. Мистецтво графіки. Леопольдо Мендес [Текст] / Є. Г. Орлова // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 6. - С. 22 - 28. - Бібліогр. в кінці ст.

У світовій культурі 20 ст. одним з визначних явищ стало мистецтво Латинської Америки, передусім Мексики. У мексиканському мистецтві яскраво втілено сповнене драматичними подіями соціальне та політичне життя країни. Із-поміж видатних мексиканських митців особливе місце посідає Леопольдо Мендес, чиє ім’я нерозривно пов’язане з розквітом мексиканської графіки. Матеріали можуть бути використані при підготовці уроків образотворчого мистецтва

Панасюк Л. О. Інтер’єр у житті людини [Текст]: («Образотворче мистецтво»: 7-й кл.) / Л. О. Панасюк // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 6. - С. 18-21. - Бібліогр.: 6 назв.

Матеріали поданого у цій статті уроку мають таку навчальну мету: поглибити знання учнів про жанр інтер’єру; ознайомити зі стилями та напрямами в інтер’єрі , особливостями створення цілісного образу інтер’єру, з основними композиціями інтер’єру; сформувати практичні навички зображення інтер’єру  з різних точок зору. За типом уроку - це комбінований урок.

Матеріали підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4575 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4513 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook