Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Середа, 26 липня 2017 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (17-23 лип. 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в загальноосвітній школі»

Зарубіжна  література

Бойко Л. Ф. Доба Відродження в курсі зарубіжної літератури [Текст] : 8-й клас / Л. Ф. Бойко, І. В. Корсунова // Зарубіжна література в школі. – 2017. – № 11-12. – С. 8-46. - Бібліогр.: 9 назв.

У матеріалах публікації подано конспекти уроків з вивчення творчості митців Відродження на уроках зарубіжної літератури (8-й клас). Окрім розробки ознайомчого уроку (тема: Особливості культури й мистецтва доби європейського Відродження), презентовано конспекти уроків про життя і творчу спадщину Франческо Петрарки (три уроки, зокрема на основі збірки «Книга пісень»), Міґеля де Сервантеса (сім шкільних занять, що ґрунтуються здебільшого на різнобічному вивченні роману «Дон Кіхот»), а також Вільяма Шекспіра (п’ять уроків; у центрі педагогічної уваги - сонети й трагедія «Гамлет»). Один з «шекспірівських» уроків є бінарним: зарубіжна література, англійська мова. Підсумовує зазначений цикл занять конспект контрольної роботи на тему «Злет людського духу в літературі доби Відродження».

Вавдіюк Н. В. Інтелектуальні ігри з використанням мультимедійних технологій на уроках зарубіжної літератури [Текст] : 7-мі – 9-ті класи / Н. В. Вавдіюк // Зарубіжна література в школі. – 2017. – № 11-12. – С. 71-79. - Бібліогр.: 6 назв.

У матеріалах публікації вміщено конспекти двох навчальних заходів із зарубіжної літератури. Обидва заходи типологічно належать до формату: урок-інтелектуальна гра. У першій розробці презентовано інтелектуальну гру «Найрозумніший», яку проводять за правилами відповідної телегри і яка реалізовується у межах трьох рівнів. Значна частина конкурсних питань стосується творів «Тарас Бульба» Миколи Гоголя, «Айвенго» Вальтера Скотта, «Мандри Лемюеля Гуллівера» Джонатана Свіфта та ін. Інший, акцентований у статті, навчальний захід може бути проведений у формі відомої гри «Поле чудес», аналогічно з практикованою у телепросторі схемою: на первинному етапі - «групові» змагання двох трійок, згодом - фінал та суперфінал. 

Лісна Т. Ф. Використання логічних схем-конспектів на уроках зарубіжної літератури [Текст] : 6–11-ті класи / Т. Ф. Лісна // Зарубіжна література в школі. – 2017. – № 11-12. – С. 64–70.

Застосування у навчальному процесі логічних схем-конспектів (далі - ЛСК), які називають також опорні схеми (ОС) або опорні схеми-конспекти (ОСК), допоможе вирішити низку методичних та дидактичних проблем, зокрема, - як стверджує автор матеріалів, - дозволяє школярам краще орієнтуватися в проблемних ситуаціях (під час розгляду і вивчення художнього твору), а також засвоювати оглядові теми, давати характеристику героям та робити висновки. У публікації вміщено низку ЛСК із відповідними змістовими елементами, зокрема на такі теми: «Злет майстерності Робінзона Крузо», «Байка у світовій літературі», «Ромео і Джульєтта», «М. де Сервантес «Дон Кіхот», «Система образів у новелі Ф. Кафки «Перевтілення», «Роман «Айвенго», «Доба Просвітництва» та ін.

Штанько Л. І. Система уроків за романом Ґ. Ґ. Маркеса «Сто років самотності» (з інтерактивними формами навчання) [Текст] : 11-й клас / Л. І. Штанько // Зарубіжна література в школі. – 2017. – № 11-12. – С. 47-63. - Бібліогр.: 2 назви.

У презентованих матеріалах опубліковано розробку циклу уроків з вивчення роману «Сто років самотності Ґ. Ґ. Маркеса». Різноманітна робота з дослідження творчої спадщини видатного письменника передбачає використання низки методичних та дидактичних елементів, зокрема інтерактивних прийомів «Незавершене речення», «Кола Венна», «Інформаційний пакет», «Мозковий штурм», «Асоціативний кущ», «Коло думок», інтерактивного метода «Услід за автором», а також складання сенкана «Ґабріель Ґарсіа Маркес» та опорної схеми за образами героїв літературного твору.

Іноземні мови

Гукова Ольга. Реклама. Розвиток навичок монологічного мовлення [Текст]: англ. мова: 11 кл. / О. Гукова // Іноземні мови в шк. України. - 2017. - № 3. - С. 8 - 10.

Методична розробка уроку англійської мови і (відкритий урок в 11-му класі) має на меті удосконалювати навички монологічного мовлення та навички аргументувати свої висловлювання, розширити знання учнів про види маркетингу, розвивати міння ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи та вміння логічно викладати свої думки, виховувати почуття ввічливостіта поваги до думки опонента. На уроці використовується таке обладнання: роздатковий матеріал із завданнями Word Profile no, photos of advert.

Лихоборцева Олександра. Подорож до Швейцарії [Текст]:нім. мова / О. Лихоборцева // Іноземні мови в шк. України. - 2017. - № 3. - С. 19 - 20.

Описаний урок німецької мови (відкритий урок у 6-му класі) ставить такі практичні завдання: автоматизація лексичних навичок, засвоєних на попередгніх уроках, лексично-граматичних структур у монологічному мовленні на рівні зв'язного висловлювання з опорою на наочність; удосконалювати навички уживання минулого часу на рівні речень з опорою; удосконалення навичок уживання прийменників, які вимагаютьDativ та Akkusativ; удосконалення навичок спілкування. А також в процесі проведення уроку ставиться мета - розширити знання учнів про Швейцарію; виховувати інтерес до культури Швейцарії; розвивати інтерес до Швейцарії - німецькомовної країни, розвивати в учнів мовну здогадку; розвивати швидку мовну реакцію на базі лексичного та грамматичного матеріалу.

Луньова Тетяна. Walking for the environment listening comprehension tasks[Текст] / Т. Лункова // Іноземні мови в шк.. України. - 2017. - № 3. - С. 49 - 52.

Тематичне спрямування цієї методичної розробки - питання охорони довкілля наразі, зважаючи на екологічну ситуацію у світі, формування екологічного світогляду є актуальним суспільним завданням і важливим освітнім завданням. Відповідно включення природоохоронної проблематики до переліку тем, що вивчаються на уроках з англійської мови, має не лише навчальну, а й виховну мету. Таким чином, робота з автентичними англомовними матеріалами, які торкаються проблем збереження природи, дає змогу учням ставати обізнаними із сучасними природоохоронними викликами й актуальними підходами до збереження довкілля, допомагає їм формувати вокабуляр, достатній для адекватного сприйняття усних і письмових текстів на природоохоронну тематику і продукування власних висловлювань, а також уможливлює інтеріоризацію ними екологічних цінностей.

Пропонована методична розробка заснована на доповіді природо охоронця Джона  Френсіса «Крокуючи Землею … мов 17-річна обітниця мовчання», виголошена на платформі TED talks, - організації, яка має за мету поширювати в суспільстві прогресивні й креатині ідеї. Ця доповідь задовольняє такі навчальні та виховні критерії: промова присвячена актуальній темі, характеризується лексичним багатством і граматичною різноманітністю, гарно стилістично оформлена, мовець дає достатньо чітку артикуляцію й акцент, доступний для сприйняття учнями рівня Upper-Intermediate.

Саверська Валентина. UMWELTSCHUTZ [Текст]: нім. мова: 11 кл. / В. Саверська // Іноземні мови в шк. України. - 2017. - № 3. - С. 29 - 34.

Актуальність теми, якій присвячений даний урок, надає старшокласникам можливість використовуючи засвоєні основні лексичні одиниці, висловлювати свої думки , ставлення до цієї проблеми обговорювати її вирішення. Тема допомагає ознайомити школярів з екологічними проблемами навколишнього середовища, дкати поняття про різні види катастроф, їх наслідки та вплив на життя та діяльність людини. Навчальні цілі уроку - систематизувати знання з теми «Охорона навколишнього середовища»; ознайомити з екологічними проблемами навколишнього середовища; дати поняття про різні види катастроф, їх наслідки та вплив на життя та діяльність людини; узагальнити, повторити та закріпити активні та пасивні знання учнів з таких тем: «Забруднення довкілля», граматичний матеріал з теми «Modalverben».

Історія. Правознавство

Желіба О. В. Соціальний вимір толерантності [Текст] / О. В. Желіба // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - № 15. - С. 8 - 12.

Пропонуються до уваги читачів матеріали навчально-методичного посібника «Толерантність: соціальний, еконномічний, культурний вимір» О. В. Желіби, канд. пед. наук, доцента Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя.

Махаріна Л. М. Інтегрування питання прав людини у зміст навчальних предметів суспільно-гуманітарного циклу [Текст] / Л. М. Махаріна // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - № 3. - С. 20 - 24. - Бібліогр.: 7 назв.

У контексті інноваційного навчання ми найчастіше звертаємо увагу на питання організації процессу навчання, використання різноманітних методів, прийомів, засобів навчання. Це є важливим для вчителя-практика. Але інноваційні пошуки треба спрямовувати в бік самого змісту суспільно-гуманітарних дисциплін. Сьогодні в Україні відбувається процесс формування демократичної держави та громадянського суспільства. І за цих умов зростає роль навчальних предметів суспільно-гуманітарного циклу. Учням необхідно надати знання про відносини людини і держави, формувати моделі поведінки особистості в демократичному суспільстві. Пропонуються методичні розробки щодо змістовного наповнення уроків історії в контексті вивчення питань прав людини.

Стаканков А. В. Українські корені правового виховання [Текст] / А. В. Стаканков // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - № 15. - С. 13 - 15. - Бібліогр. 5 назв.

Процесс становлення української школи неможливий без розробляння теоретико-методологічних аспектів національної системи виховання з урахуванням вітчизняного досвіду. Вивчення історико-педагогічної спадщини, її аналіз свідчить про те, що правове виховання має власні українські корені. Про це свідчать правові документи часів Київської Русі («Повчання Володимира Мономаха», «Слово про закон і благодать» Іларіона), спадщина і діяльність І. Вишенського, Г. Сковороди, Я. Козельського, І. Котляревського, Г. Квітки-Основ'яненка, М. М. Максимовича, Т. Шевченка та ін.

350-річчя Андрусівської угоди: як Україну розділили вздовж Дніпра? [Текст] / інтерв'ю із Тарасом Чухлбом та Владиславос Яценко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - № 15. - с. 16 - 19.

Три з половиною століття тому було укладено мирну угоду між Річчю Посполитою та Московським царством, яка зафіксувала розподіл України вздовж Дніпра. Тимчасова угода про перемир'яна тридцять із половиною років булла укладена в селищі Андрусово, що зараз у Смоленській області. Але визначений тоді кордон, який розривав Україну навпіл, проіснував понад сто років. Про те, чому так сталося і які чинники - зовнішні чи внутрішні - відіграли в цьому вирішальну роль, Радіо Свобода розмовляло із істориками Тарасом Чухлібом та Владиславом Яценко. Матеріали допоможуть учитеві історії у підготовці уроків з історії України.

Матеріали підготували Ковпак В. О., Северин О. П. 

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4526 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4456 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook