Із матеріалів науково-методичного журналу «Зарубіжна література в школі», № 9-10 (297-298) / 2017.
Огляд публікації «Навчатися – легко! Опорні схеми, таблиці, пам’ятки на уроках зарубіжної літератури. 6-й клас» (автор – Г.І. Гудим).
Опубліковані на сторінках журналу методичні матеріали, за умови їхнього використання в навчальному процесі, здатні суттєво покращити якість засвоєння знань при вивченні як зарубіжної, так і української літератури, як у 6-му, так і в інших класах основної школи.
В умовному першому підрозділі публікації вміщено низку опорних схем і таблиць, що присвячені теоретичним питанням. Схематизовані матеріали мають назви:
- «Література як вид мистецтва»;
- «Поняття про міф»;
- «Байка як літературний жанр»;
- «Пригодницький роман та його ознаки»;
- «Пейзаж у художній літературі»;
- «Оповідання як жанр літератури та його ознаки»;
- «Притча та її ознаки»;
- «Ліричний твір»;
- «Класифікація наукової фантастики»;
- «Повість як жанр літератури та її ознаки».
Окремо подано вказівки до створення та реалізації проекту із зарубіжної літератури під назвою «Чи можна змінити майбутнє вже сьогодні?»: матеріали містять відомості щодо цільових засад, плану (робота в групах), змісту, термінів і оформлення роботи для такого проекту. Зміст роботи над вказаним проектом охоплює 6 (шість) структурних елементів:
- Анкета письменника.
- Кросворд до змісту прочитаного твору.
- Схема - система образів прочитаного твору.
- Тема, ідея, проблематика, конфлікт оповідання (у вигляді схеми).
- Ілюстрації до твору. Створення титульної сторінки до твору.
- Міні-твір-роздум «Чи можна вже сьогодні змінити майбутнє?».
В іншому умовному сегменті публікації актуалізуються різні питання методології навчання, зокрема вміщено свого роду алгоритми дидактичних дій (пам’ятки) на різні теми, що можуть бути помічні як для педагога, та і для його підопічних. Кожна пам’ятка містить від 5-ти до 15-ти пунктів. Пункти-завдання не обов’язково виконувати послідовно (можуть інколи втілюватись і паралельно), вони радше доповнюють одне одного, сприяючи комплексній реалізації роботи над тим чи іншим завданням або темою.
У матеріалах оприлюднено понад 10 (десять) пам’яток, зокрема такі:
- Як виразно прочитати художній текст (11 пунктів).
- Як підготуватися до характеристики літературного героя (9 порад).
- Як підготувати розповідь від імені літературного персонажа (8 позицій).
- Як порівняти художні твори.
- Як порівняти оригінал і переклад (5 пунктів).
- Як підготуватися до написання твору.
- Як написати синквейн (сенкан) (6 рекомендацій).
- Як підготувати літературну вікторину.
- Як створити рекламний проект за прочитаним художнім твором.
Окремо актуалізовано рекомендації до написання кіносценарію за художнім твором, де, окрім власне методичних порад, подано зразок таблиці, в яку можна вносити дані щодо назви, порядкового номеру і звукового оформлення епізодів, а також відомості про місце дії та зміни планів зображення.
Немає коментарів