Учителеві-предметнику
тижнева оглядова інформація літератури (7-14 серп. 2017 р.)
«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»
Українська мова та література
Білик Н. І. Вивчаємо іменник [Текст] : 6 клас / Н. І. Білик // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 19-21. – С. 33-38.
Матеріали публікації охоплюють дві розробки уроків української мови з вивчення іменників. Один з уроків (урок формування практичних умінь і навичок) присвячено вивченню правопису незмінюваних іменників. Інший навчальний захід (урок закріплення знань, умінь і навичок) презентовано під такою темою: «Узагальнення й систематизація знань з теми «Іменник як частина мови». Як у житті досягти успіху. Бізнес-урок». Виконання практичних вправ цього уроку охоплює 10 (десять) турів, кожен з яких передбачає виконання школярами різних завдань, пов’язаних зокрема з такими дидактичними та методичними елементами та прийомами як словниковий диктант, «Захист бізнес-плану», «Орфографічний магазин», вправа-гра «Зроби свій вибір», створення рекламного повідомлення, вільний диктант та ін.
Добрянська М. М. Василь Земляк «Тихоня» [Текст] : урок позакласного читання: 5 клас / М. М. Добрянська // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 19-21. – С. 30-32.
Методична розвідка містить конспект позакласного заходу з української літератури у 5-му класі. Цільові засади уроку: поглибити знання школярів про оповідання як прозовий жанр, допомогти учням зрозуміти зміст, тему й головну думку досліджуваного твору; покращувати вміння самостійного читання книжок, аналізувати текст та обґрунтовувати думки; виховувати любов до української природи, почуття прекрасного та ін. Обладнання до позакласного заходу: тексти твору В. Земляка «Тихоня», виставка книжок письменника, його фото, картки для роботи в групах, а також ілюстрації до оповідання.
Росоха М. Ю. Безособові речення [Текст] : 9 клас / М. Ю. Росоха // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 19-21. – С. 46-48.
На сторінках публікації презентовано розробку уроку української мови у 9-му класі. У межах навчального заходу виконуються: проблемне завдання, творче спостереження з елементами аналізу, кодовий диктант, робота з таблицею (способи вираження присудка в безособових реченнях), творче конструювання, дослідження-зіставлення (усно), вправа «Інтерв’ювання» та ін. В процесі навчального заходу передбачена також фізкультхвилинка - відпочинок для очей.
Яровенко Т., Голик О. Євген Маланюк: шкільна парадигма [Текст]: / Т. Яровенко, О. Голик // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 19-21. – С. 10-19. - Бібліогр.: 17 назв.
У публікації вміщено фактологічно-дослідницький матеріал на тему «Творчість Євгена Маланюка в рецепції діаспорної критики», а також розробки 2-х уроків (українська література) з вивчення творчості видатного українського поета. Теми навчальних заходів: «Поезія Євгена Маланюка «Ісход І», а також «Художнє осмислення трагічної історії України, ностальгійні мотиви, філософічність поезії Є. Маланюка «Під чужим небом». У процесі уроків пропонується застосування таких міжпредметних зв’язків: історія України, образотворче мистецтво, релігієзнавство, психологія, філософія тощо.
Трудове навчання
Джигола Т. В. Виготовлення штучних квітів для віночка та композицій [Текст] : 10-11 клас / Т. В. Джигола // Труд. навчання в шк. - 2017. - № 11-12. - С. 65-69.
Стаття презентує методичну розробку уроку варіативний модуль «Технологія виготовлення штучних квітів». У ході уроку учні поглиблюють знання про український віночок як народний символ та оберіг, вчаться виготовляти волошки та ромашки для українського віночка та композицій; виховують інтерес до традицій рідної землі. Учні також знайомляться з народною легендою про волошки. Під час виконання практичної роботи учні повторюють правила безпечної праці, а в кінці уроку вчитель підбиває підсумки та оцінює результати практичної роботи.
Лещук Р. М. Об’єкти праці із малими витратами конструкційних матеріалів для учнів 5-7 класів [Текст] / Р. М. Лещук, О. В. Лоїк // Труд. навчання в шк. - 2017. - № 11-12. - С. 5-13.
Автор переконаний, що в умовах значної вартості конструкційних матеріалів та з метою економічного виховання учнів слід підбирати об’єкти праці невеликих габаритних розмірів із невеликою кількістю конструкційних матеріалів. Невеликі розміри виробу дають змогу економити матеріал у значному обсязі. Рушіями проектування виробів учителем є залежність розмірів деталей від матеріалів та їхніх габаритних розмірів та врахування бази шкільної майстерні. Тому доцільно виготовляти вироби із найбільш доступних конструкційних матеріалів: березової тришарової фанери, оцинкованої листової сталі, соснового бруска 20 х 40 мм, вагонки тощо.
Луценко М. І. Виготовлення дерев’яної іграшки [Текст] : 9 клас / М. І. Луценко // Труд. навчання в шк. - 2017. - № 11-12. - С. 30-43.
У статті пропонується хід уроку, мета якого становить ознайомити учнів з історією та видами народних іграшок, формувати знання про матеріали та інструменти, які використовують під час виготовлення іграшок, навчити учнів виготовляти дерев’яну іграшку, розвивати творчу уяву і пізнавальні інтереси учнів, навички й уміння роботи з лобзиком та ножівкою, корегувати технологічну послідовність виготовлення виробу, виховувати позитивне ставлення до трудової діяльності, акуратність у роботі, уважність, старанність, дотримання правил безпеки, любов до традицій українського народу, повагу до культурної спадщини, любов до прекрасного.
Немає коментарів