Цьогоріч, станом на 20.10.2017р., до КЗ ЛОР "НРЦ І-ІІ ступенів "Світанок" з поглибленою професійною підготовкою"м.Червонограда прибуло 16 дошкільнят. В даний час проходить процес адаптації новоприбулих дітей до умов перебування в дошкільних групах. Вихователі дошкільних груп разом з практичним психологом Ширмановою О.М. здійснюють всіх заходів для успішної адаптації вихованців до навчального процесу та режимних моментів, що встановлені в закладі. Проводяться постійні спостереження за новоприбулими дошкільними та дошкільними колективами загалом. Здійснюється індивідуальна психодіагностика дітей задля вивчення їх індивідуальних особливостей. Практичний психолог з метою профілактики дезадаптації серед дошкільнят проводить також консультації батьків, педагогів, бесіди з вихованцями тощо.
Рекомендації батькам
Як допомогти дитині успішно адаптуватися у дитячому садку
• Шановні батьки! Усвідомте, що ваше хвилювання передається дитині. Щоб запобігти цьому, заздалегідь познайомтеся з вихователями групи та особливостями організації життя у групі.
• Дайте дитині позитивну перспективу: розкажіть, що в дитячому садку багато діток, іграшок, там буде цікаво добре.
• Підпорядкуйте домашній режим режиму роботи дитячого садка, особливо дотримуйтесь часу вкладання спати і періодів харчування.
• Навчіть дитину елементарних навичок самообслуговування.
• Повідомте вихователів про звички та вподобання вашого малюка.
• Потурбуйтесь про нервову систему сина чи доньки – не залишайте малюка на цілий день з перших днів дитячого садка.
• Тримайте тісний зв’язок з персоналом групи і будьте певні, що працівники зуміють прийняти вашу дитину й по-материнськи дбатимуть про неї.
Спілкування впродовж дня вдома
• Вранці піднімайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашніх прорахунків, особливо незначних, не вживайте образливих слів.
• Не підганяйте, розраховуйте час – це ваш обов’язок, якщо ж ви цю проблему не вирішили – дитина в цьому не винна.
• Відправляючи дитину до садочка (школи), побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без застережень: «Дивись, поводься гарно!», «Щоб не було зауважень!» тощо.
• Забудьте вираз «Чи був ти чемним?». Зустрічайте дитину спокійно, дайте їй розслабитись (згадайте, як вам важко після напруженого дня). Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, це не забере багато часу.
• Якщо дитина замкнулася, її щось турбує, не наполягайте на поясненні її стану, нехай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.
• Зауваження вихователя (вчителя) вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте влаштовувати сварку з дитиною. Говоріть з дитиною спокійно.
• У спілкуванні з дитиною не вживайте умовних речень: «Якщо ти будеш добре поводитись, то…».
• Впродовж дня знайдіть (постарайтесь знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
• У сім’ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі розбіжності щодо виховання дитини узгоджуйте не в її присутності. Коли щось не вдається, порадьтеся з вихователем (вчителем), психологом. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
• Завжди будьте уважним до стану здоров’я дитини, коли щось її турбує: головний біль, поганий стан. Найчастіше це об’єктивні показники втоми, перевантаження.
• Навіть діти 7-8 років люблять казки, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь зробити це для них. Це їх заспокоїть, зніме напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі. Завтра новий день, і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй повинні батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати якогось дива від дитини, радісних поривань душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочуючи їх.
Немає коментарів