Пропонуємо ознайомитись з оглядом статті Юлії Єфименко «Парне пластик-шоу» (Єфименко Юлія. Парне пластик-шоу [Текст]: новітня форма естетико-оздоровчої роботи з дітьми / Ю. Єфименко // Дошкільне виховання. – 2017. - № 9. – С. 15 – 19.)
Пластик-шоу, або горизонтальний пластичний балет - вітчизняна технологія, спрямована на фізичний та естетичний розвиток і загальне оздоровлення дошкільнят. Розробив її ще у 1990 р. Микола Єфименко. З того часу технологія постійно розвивалася, з’являлися різні дочірні напрями, про які розповідалося на сторінках «ДВ» і «ПП».
Переваги пластик-шоу
-Гармонійне формування скелета дитини, її м’язової та нервової системи, загальний моторний розвиток.
- Пізнання дітьми нового в ході розгортання сюжету тренінгу.
- Налагодження взаємодії (комунікації) між хлопчиками і дівчатами.
- Опанування дітьми тендерних ролей.
- Розгортання предметно-маніпулятивної діяльності дітей (стимуляція великих півкуль ).
- Розвиток тактильних відчуттів (відчуття дітьми зміни положення у просторі, гравітаційного навантаження, м’язового напруження).
- Здійснення колекційного впливу.
Гендерний аспект
Діти так чи інакше будують свої взаємини і намагаються розв’язувати рухово-ігрові проблеми, що виникають під час виконання вправ. Комунікації сприяє наявність у діяльності дітей спільних предметів для тренінгу (обруча, гімнастичної палиці, м’яча або мотузки). Саме ці рухово-ігрові відносини відкривають широкі можливості для ефективного засвоєння дітьми моделей взаємин між представниками різних статей. Педагог має подбати про створення протягом усього групового тренінгу у таких рухово-ігрових ситуацій, у яких хлопчики та дівчатка взаємодіють, поступово зближуються одне з одним.
Кожний тренінг - театралізована гра
Добираючи теми тренінгів, педагог має подбати про те, щоб зацікавити дітей, занурити їх у казкові сюжети з рухово-ігровимим діями. Цікаві, незвичайні, захопливі сюжети успішно розвивають дітей фізично, інтелектуально, духовно. У тренінгах з парними пластик-шоу сюжети переважно пов’язані з реальним навколишнім середовищем (галявина, ліс, поле, море тощо).Та обов’язковими їх характеристиками мають стати яскраво виражені художність, естетичність, хореографічність і фантастичність («Мандрівка крижинок», «Осінній балет листочків», «Танок парасольок з дощиками»).
Для такого дійства розробляється план-сценарій.. За формою та змістом це своєрідна фізкультурна казка, ситуаційна міні-гра, що сюжетно є частиною великої тематичної гри. Всі вправи мають образні назви (наприклад, «Сон сонячних променів і веснянок», «Вальс парасольок і дощинок», «Осінній листочок і квітка»).
Одна із значущих складових театру горизонтального пластичного балету - дозована драматизація. У своїх постановках-тренінгах педагог має широко використовувати дуальні образи, ігрові ситуації. Наприклад, добро і зло, чоловік і жінка, світло й темрява, але вводити їх слід поступово, у доступній дітям формі. Такими персонажами можуть бути сонячний промінчик і тінь, поривчастий вітерець і кульбабки, лісове диво й діти, хижі акули і маленькі рибки, злива й мурашки, парасольки і краплинки тощо.
Дозоване, коректне протиставлення та сюжетна дія протиборства підсилюють педагогічний ефект парного пластик-шоу.
Підготувала Оксана Северин.
Немає коментарів