Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Понеділок, 06 листопада 2017 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (1-5 лист. 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Зарубіжна  література

Головач С. О. Інтелектуальне шоу «Я люблю зарубіжну літературу» [Текст] : 6-й клас / С. О. Головач // Зарубіжна література в школі. – 2017. – № 19-20. – С. 74-77.

У пропонованому інтелектуально-ігровому шкільному заході беруть участь, згідно з авторським задумом, 2 команди по 4 учасники (по два хлопчики та по дві дівчинки), учитель і журі, що може складатися з трьох-п’яти старшокласників або педагогів, які викладають у цьому класі. Ігровий захід охоплює 7 раундів, кожен з яких містить цікавий пізнавальний конкурс з відповідною максимальною оцінкою (система балів у кожному змаганні своя) та назвою, як-от: «Відеокліп», «Відомі зарубіжні исьменники», «Вірю - не вірю», «Замов бал» та ін. У підсумку інтелектуального шоу журі підраховує відповідні бали команд, визначає та нагороджує переможців, а вчитель - на завершення заходу - декламує красиву поезію.    

Гулик Л. В. Друга світова війна в європейській поезії [Текст] : 7-й клас / Л. В. Гулик // Зарубіжна література в школі. – 2017. – № 19-20. – С. 30-33.

На шпальтах науково-методичного журналу представлено розробку уроку зарубіжної літератури (7-й клас) на тему «Поезії К. І. Галчинського «Лист з полону» та «Пісня про солдатів Вестерплятте», А. Марґул-Шпербера «Про назву концтабору Бухенвальд». Упродовж навчального заходу рекомендовано застосування таких методів, форм та прийомів роботи як інтелектуальна розминка, інтерактивні прийоми «Мікрофон», «Завершіть речення», робота з епіграфом до уроку, інтерактивна вправа «Коло думок» тощо. Типологічно цей навчальний захід є уроком засвоєння нового матеріалу та уроком-дослдженням.  

Смикун С. Ф. Вечір поезії «Через віки - з любов’ю…» [Текст] : 10-й клас / С. Ф. Смикун // Зарубіжна література в школі. – 2017. – № 19-20. – С. 67-69.

У публікації вміщено розробку навчального заходу із зарубіжної літератури у 10-му класі. Реалізація мети заходу пов’язана з навчанням школярів виразно декламувати поетичні твори, розвитком в учнів художнього смаку, вдосконаленням навичок виразного декламування, оволодінням уміннями послідовно і в повному обсязі дотримуватися обраного (у навчальному плані) сценарію, вихованням віри у сильне і справжнє кохання. Типологічно презентований захід є вечором поезії. Обладнання для реалізації педагогічного задуму: портрети поетів, музичні твори П. І. Чайковського, медіазасоби тощо.   

Фесенко В. Б. Бароко [Текст] : 8-й клас / В. Б. Фесенко // Зарубіжна література в школі. – 2017. – № 19-20. – С. 34-37. - Бібліогр.: 13 назв.

 Опубліковано розробку плану-конспекту уроку (урок засвоєння нових знань, формування на їхній основі вмінь та навичок) літератури у 8-му класі на тему: «Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям. Європейське й українське бароко». Цільові засади презентованого заходу: ознайомити восьмикласників із поняттям «бароко», особливостями цього художнього напряму; розвивати зв’язне мовлення та логічне мислення, а також вміння готувати повідомлення; виховувати в учнів почуття краси.

Математика

Агафонова А. О. Еволюція педагогіки математики [Текст] : (Європа, ХУ - ХІХ ст.) / А. О. Агафонова // Математика в шк. України. - 2017. - № 30. - С. 30-36.

Стаття ознайомлює з історією педагогіки математики ХУ-ХІХ ст. Зокрема зазначено, що в ХУІ ст. математика не входила до шкільної програми. Під математикою розуміли арифметику (вищу), алгебру і геометрію. Обчислювальну арифметику, навпаки, вивчали в кожній школі. На початку ХУІ ст. почали навчати десятковій нумерації і письмовому численню. Один і той же вчитель був викладачем і арифметики, і чистописання. Без перебільшення можна стверджувати, що справжньої математики в школах ХУІ ст. не існувало. Починаючи з ХУІІ ст. історія школи розділяється на три частини. У ХУІІІ ст. змінюється програма з математики: замість стародавніх мов уводять геометрію і тригонометрію із застосуванням до топографії, воєнної і громадянської інженерної справи, астрономії і механіки.

Карпік В. В. Логарифмічні рівняння і нерівності, їх системи [Текст] : тренувальні завдання з підказками / В. В. Карпік // Математика в шк. України. - 2017. - № 30. - С. 21-28.

Пропоновані у статті завдання призначені для підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з математики на базовому та поглибленому рівнях. Усі завдання побудовано парами: завдання з непарними номерами містять підказки, а завдання з парними номерами - подібні до них. Використовуючи підказки до завдань з непарними номерами, можна легко розв’язати завдання з парними номерами.

Юрко Ю. М. Використання прийомів холістичної освіти на уроці геометрії в 7 класі [Текст] / Ю. М. Юрко // Математика в шк. України. - 2017. - № 30. - С. 7-12.

Подано план-конспект уроку геометрії в 7 класі з теми «Перпендикулярні прямі», який був проведений на базі Шелепуської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів у рамках семінару-практикуму вчителів математики Черкаського району на чолі з методистом РМК Тищенко І. А. Мета проведення цього заходу - показати, як на уроках математики можна використовувати прийоми холістичної освіти, такі як драматизація, візуалізація, інтерпретація тощо. На різних етапах уроку можна вдало поєднувати драматизацію та інтерпретацію з цікавими історичними фактами із життя видатних математиків. Під час пояснення нового матеріалу зміст задач можна подавати через призму аналогій і метафор із гумористичним забарвленням, що є невід’ємною частиною холістичної педагогіки.

Історія

Буланов Ю. І. Козацькі ватажки й отамани [Текст]: тестові завдання: історія України: 8-й кл. / Ю. І. Буланов // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - № 28 - 29. - С. 14 - 20.

Запропоновані тести дадуть можливість учителю перевірити знання учнів про видатних українців, які за доби козаччини боролися за волю України. Кожний тест містить сім завдань: шість завдань на вибір лише однієї правильної відповіді та одне завдання на встановлення правильної послідовності або з вибором трьох правильних відповідей із кількох запропонованих варіантів. Учитель може використати ці тести як під час уроку, так і під час підготовки учнів до предметної олімпіади та зовнішнього незалежного оцінювання.

Коляда Ігор, Грабінський Володимир. Великі європейські стилі: античність, романський, готика, ренесанс [Текст]: всесвіт. історія: 8-й кл. / І. Коляда, В. Грабінський // Історія в рідній школі: наук.-метод. журн. - 2017. - № 10. - С. 20 - 28.

Подана методична розробка уроку має такі цільові завдання: охарактеризувати особливості стилів, аналізувати твори мистецтва і класифікувати їх за художніми напрямами; розкрити зміст понять «стиль», «античність», «романський стиль, «готика», «Ренесанс»; формувати вміння аналізувати та інтерпретувати художній зміст творів мистецтва; розвивати творчу й пізнавальну активність, естетичний смак; виховувати любов до мистецтва; дбайливого та бережного ставлення до пам’ятників культури. Тип уроку - комбінований

Кравченко В. О. Сталінська індустріалізація України [Текст]: історія України: 10-й кл. / В. О. Кравченко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - № 28 - 29. - С. 26 - 32.

Матеріали описаного уроку допоможуть учням усвідомити причини згортання непу та переходу до форсованої індустріалізації, розкрити результати перших п’ятирічок та стан економіки України напередодні Другої світової війни, навчать учнів визначати мету, джерела та наслідки політики індустріалізації, розвивати вміння аналізувати історичні факти та вибирати з них суттєве. За типом уроку - це урок вивчення нового матеріалу. В процесі проведення уроку використовуються такі методики і техніки навчання: робота в мобільних групах, міні-групах та парах, «Ланцюжок асоціацій», «Мозковий штурм» тощо. Обладнання: мультимедійні презентації, роздавальний навчальний матеріал, тематичні папки, мапи СРСР та України, ілюстрований матеріал.

Кравченко В. О. Суцільна колективізація в Україні [Текст]: історія України: 10-й кл. / В. О. Кравченко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - № 28 - 29. - С. 33 - 38.

Матеріали поданого уроку передбачають такі очікувані результати: учні знатимуть і розумітимуть суть, засоби впровадження, національні особливості та наслідки насильницької колективізації, суперечності між кооперуванням і колективізацією, Голодомор і масові репресії як злочини радянського тоталітарного режиму, зміст понять і термінів: «колективізація», «суцільна колективізація», «Хлібозаготівельна криза», «ножиці цін», «колгосп», МТС, голодомор, «Закон про 5 колосків», причини та та наслідки колективізації. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Урок проводиться у формі уроку-дослідження. В ході уроку використовуються такі методи форми навчальної діяльності: міні-лекція, бесіда, робота учнів з історичними документами, візуальними джерелами, вирішення проблемного завдання, фронтальна робота, робота в парах, індивідуальна робота, рольова гра урок-суд «Голодомор 1932-33 рр. в Україні».

Черненко Я. М. Піднесення національно-визвольного руху на Західноукраїнських землях у другій половині 70-90-х рр. ХІХ [Текст]:історія України: 9 кл. / Я. М. Черненко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - № 28 - 29. - С. 60 - 61.

Описується методична розробка організації та проведення уроку історії України у 9-му класі. Його мета: проаналізувати діяльність народовців у Галичині, Буковині, Закарпатті у 70-90-х рр. 19 ст.; визначити основні напрями їхньої співпраці; розвивати вміння історичного аналізу подій і фактів; формувати навички роботи з текстом; виховувати повагу та інтерес до діячів українського національного руху. За типом уроку - це комбінований урок.

Географія

Географія. 6 - 9 класи [Текст]: навчальна програма для загально освіт. навч. закл. // Географія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 17 - 18. - С. 1 - 67.

Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. №1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 р. №462) та відповідно до положення «Концепції Нової української школи» (2016 р.). Програма забезпечує перехід від предметоцентризму до дитиноцентризму, щоб «теза навчати учня, а не викладати предмет» стала дієвою, а не залишалася гаслом. На підставі компетентнісного підходу знання мають стати не багажем «про всяк випадок», а ключем до розв’язання проблем, забезпечення успішної самореалізації в соціумі, облаштування особистого життя. Сьогодні неможливо навчати дитину всього, значно важливіше сформувати в неї потребу в неперервній освіті. Тому зміст навчального матеріалу з географії визначено з огляду на корисність та потрібність його за межами школи.

Довгаль О. В. Географічний турнір «Україна - Європа» [Текст] / О. В. Довгаль // Географія та економіка в рідній шк.: наук.-метод. журн. - 2017. - № 10. - С. 19 - 28.

Поданий позакласний захід має на меті перевірити знання учнів з географії України та зарубіжних країн, розширити їх кругозір, розвивати громадянську позицію, причетність до європейських цінностей та громадянського громадянства, виховувати почуття гордості, повагу до культури, традицій та цінностей європейського народу. Турнір знавців географії «Україна - Європа» проводиться у рамках предметного тижня географії. Змагаються дві команди. До складу команд входять спеціалісти таких професій, як кухар, кондитер, озеленювач, лісник, єгер. Оцінювати відповіді команди буде журі.

Кобернік С. Г, Коваленко Р. Р. Опорні схеми для вивчення окремих тем у курсі «Україна і світове господарство» [Текст]: 9 кл. / С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко // Географія та економіка в рідній шк..: наук.-метод. журн. - 2017. - № 10. - С. 2 - 18.

Із 2017/18 навчального року географію у 9 класі (курс «Україна і світове господарство») вивчатимуть за принципово новою програмою. Дієвим помічником у навчальному матеріалі є схематичні засоби унаочнення. У змісті опорних схем автори цієї публікації намагались детально висвітлити навчальний матеріал згідно з новою редакцією програми для 9 класу з метою допомогти вчителю краще підготувати теоретичну базу для висвітлення комплексних тем економічної географії. Для практичного використання на уроках зміст ОІС необхідно скорочувати й впорядкувати відповідно до рівня підготовки учнів та методичної системи роботи педагога. До уваги читачів пропонуються опорні схеми для вивчення окремих тем з розділу ІІ «Первинний сектор господарства» (тема 1. Сільське господарство; тема 2. Лісове господарство; тема 3. Видобувна промисловість) та опорні схеми для вивчення окремих тем з розділу ІІІ «Вторинний сектор господарства» (тема 1. Виробництво та постачання електроенергії; тема3. Хімічне виробництво. Виробництво деревини, паперу; тема 5. Виробництво тканини, одягу, взуття).

Несторенко В. М. Тест «Типи країн сучасного світу» [Текст] / В. М. Несторенко // Географія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 17 - 18. - С. 72 - 74.

Тест створено як інтерактивна вправа на хмарному сервісі навчальних додатків LearningApps. org і є доступним  для виконання через Інтернет у режимі онлайн.. Тест створено відповідно до підручника Географія для 10 кл. (автори С. Г. Копернік, Р. Р. Коваленко). До кожного завдання  (запитання) пропонують п»ять варіантів відповідей. Різні завдання можуть мати як один, так і декілька правильних варіантів відповіді.

Матеріали підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4554 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4488 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook