Пропонуємо ознайомитись з оглядом статті Інни Кондратець «Професійні забавки для дорослих: рольові ігри як засіб фахового навчання» (Кондратець Інна. Професійні забавки для дорослих [Текст]: рольові ігри як засіб фахового навчання / І. Кондратець // Дошкільне виховання. – 2017. - № 12. – С. 13 – 17).
Інтерактивне навчання та ігрові технології стають пріоритетними в освіті не лише дітей, а й дорослих. На зміну лекціям і традиційним педрадам приходять творчі майстер-класи, тренінги, рольові ігри. Майже кожну педагогічну проблему можна розв’язати, підійшовши до неї нестандартно, критично розглянувши під різними кутами зору. Саме таку можливість дають рольові ігри, у яких педагоги приміряють на себе різні образи, «пробують на смак» різні стилі мислення, вчаться знаходити раціональне зерно в кожній інновації й ефективно застосовувати їх у роботі з дітьми та батьками. У статті описуються особливості використання рольових ігор у роботі з педагогами
Рольові ігри - ефективний засіб розвитку не лише дітей, а й дорослих. Така форма методичної роботи сприяє особистісному та професійному зростанню педагогів.
Переваги рольових ігор як освітнього засобу
Мотивація - (у результаті гри учасники набувають знання).
Прагматизм - (гра - світ фантазії, але уявні ситуації можуть виникнути й у реальному житті).
Науковість - (сценарій гри ґрунтується на конкретному матеріалі з відповідної теми).
Доступність - (правила гри розуміє кожен учасник).
Єдина мета - (група грає як одна команда, формуючи спільне рішення).
Особистісно орієтований підхід - (тьютор - особа, що веде індивідуальні або групові заняття, репетитор, наставник - не диктує, не нав’язує, а тільки вказує напрям пошуку учасниками самостійних рішень та варіантів розв’язання пропонованих ситуацій).
Можливість самовираження - (учасник має змогу проявити свої творчі здібності, продемонструвати рівень образного й логічного мислення тощо).
Привабливість рольових ігор пояснюється їхнім терапевтичним ефектом і відповідністю глибинним психологічним потребам індивіда й соціуму. Зокрема, к. п. н. Світлана Ладивір, наголошуючи на ефективності використання рольових ігор у діяльності як дітей, так і дорослих, зазначає: «Із трьох «Я» (об’єктивне, суб’єктивне, потаємне) ми демонструємо зазвичай тільки перше. Рольова гра допомагає розкрити внутрішню сутність особистості. Саме в грі людина така, якою вона є насправді».
Досвід проведення рольових ігор для педагогів дошкільних закладів поки що невеликий, тож на прикладі рольової гри «Захист інновацій» автор робить спробу окреслити орієнтований алгоритм підготовки гри, її проведення та здійснення рефлексії.
Матеріал підготувала Оксана Северин
Немає коментарів