22 лютого 2018 року у Вищому професійному училищі №20 м.Львова під керівництвом методиста Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у львівській області Руханської І.Р. відбувся круглий стіл викладачів фізики професійних (професійно-технічних) навчальних закладів на тему: «Формування компетентнісних засад з курсу фізики за програмою рівня «стандарт»».
Метою засідання було розглянути компетентнісний потенціал навчального предмета «Фізика» та зміст ключових компетентностей, які мають набути учні у результаті навчання.
Руханська Ірина Романівна, у своїй доповіді «Предметний зміст ключових компетентностей у програмі з фізики рівня «стандарт»» зазначила, що у процесі навчання фізики в учнів мають бути сформовані відповідні компетентності, що ґрунтуються на системних фундаментальних знаннях та набутих уміннях, в основі яких лежить розуміння фізичних законів, явищ, процесів тощо.
Предметна компетентність з фізики є цілісною системою знань, здібностей, умінь і ціннісних ставлень, з якими учень зустрічається в повсякденному житті. Найважливішим завданням розвитку предметної компетентності з фізики є формування в них наукового світогляду, наукового стилю мислення та природничо-наукової картини світу, що є основою природничо-наукової компетентності.
Формування предметної компетентності з фізики передбачає:
оволодіння учнями сукупністю фундаментальних знань про природу, склад яких залежить від бажаного результату;
розвиток навичок та вміння користуватися фізичними знаннями в певних ситуаціях;
набуття досвіду вирішення різних проблемних ситуацій для усвідомлення рівня своїх функціональних знань;
набуття досвіду вирішення значущих ситуацій в різних контекстах;
виявлення ціннісного ставлення або поведінки відповідно до очікуваних результатів.
В ході засідання викладач фізики ВПУ № 20 м.Львова, Тис Любов Миколаївна, провела урок узагальнення та систематизації знань з фізики на тему: «Сили в природі, науці, техніці». Формою проведення даного уроку була ділова гра з використанням проектних технологій. Учні презентували свої теми: «Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння», «Вага тіла. Невагомість. Перевантаження», «Сили тертя в природі, побуті, техніці»; ставили питання опонентам та захищали презентації. На уроці панувала приємна та позитивна атмосфера, що дало учням змогу якнайкраще проявити себе, розвинути креативне та інноваційне мислення і додало впевненості у собі та своїх силах.
Також, своїм досвідом, перевагами та недоліками використання історичного аспекту для підвищення ефективності засвоєння учнями знань на уроках фізики та використання міжпредметних зв’язків для формування предметних компетентностей учнів у процесі навчання фізики поділилися Шумей Марія Євгенівна, викладач фізики Самбірського професійного політехнічного ліцею і Соболта Віра Зіновіївна, викладач фізики Червоноградського професійного гірничо-будівельного ліцею
Окрім того, під час засідання учасники активно ділились власним досвідом роботи, обмінювались думками щодо вирішення актуальних проблем.
Немає коментарів