Період публікації:

від

до

Категорія:

Наступність у діяльності дошкільного та загальноосвітнього закладу – будуємо «психологічний міст»

Опубліковано: Неділя, 25 лютого 2018 

min
max

Видатний  український   педагог Наталія Лубенець стверджувала, що «…починати виховання дітей зі школи - означає зводити будівлю на піску і без фундаменту». Своєрідним уточненням цього положення є міркування Єлизавети Тихеєвої, яка вважала, що «старший ступінь дитячого садка на одну третину вже школа, а молодший ступінь школи на одну третину дитячий садок».

Саме в ці реалії закорінений принцип наступності, який, будучи одним із найголовніших психолого-дидактичних принципів, передбачає тісні взаємозв'язки дошкільної ланки освіти і початкової школи.

Проблема співпраці загальноосвітнього та дошкільного навчального закладу особливо актуальною є в контексті Нової української школи. Реформування дошкільної освіти останні 10 років є позитивною передумовою  розбудови взаємин школи і дитсадка на новому більш якіснішому рівні.

21 лютого в Дрогобицькому закладі дошкільної освіти №13 «Казка» відбувся «Психологічний міст», який підготувала і провела практичний психолог дошкільного закладу Любов Земко за підтримки директора Ірини Фідик. В заході взяли участь педагоги  загальноосвітнього навчального закладу №10 – заступник директора з початкової школи Людмила Борщевська та практичний психолог Тетяна Фем‘як, керівник методичного об‘єднання практичних психологів ДНЗ мм. Дрогобича і Стебника Надія Старух та методист ММК Людмила Разумна. Символічний психологічний міст разом з Л.Земко вибудовували колеги – вихователь-методист, дефектологи, музичні керівники, вихователі.

У вступній частині заходу практичний психолог акцентувала увагу на особливості формування «дошкільної зрілості» в умовах дошкільного закладу. Особливу увагу приділила складовій готовності дитини до школи, яка по суті свідчить про завершення періоду дошкільного дитинства. Поділилась досвідом діагностичної, розвивальної роботи практичного психолога щодо формування особистісної, вольової та інтелектуальної готовності дитини до шкільного навчання. Вагомим компонентом цієї роботи визначила взаємодію з педагогами та батьками вихованців, з педагогами школи.

Найцікавішою і найемоційнішою частиною  зустрічі був інтелектуальний турнір «Подорож у країну знань». В турнірі взяли участь команди трьох старших груп. Вихованці «Казки» подивували своєю винахідливістю, ерудицією, кмітливістю і дитячою безпосередністю. Крім інтелектуальних завдань, які успішно розв’язували дошкільники, дітям запропонували цікаву психогімнастику. На завершення кожна команда підготувала музичне вітання всім учасникам.  Голова журі інтелектуального турніру – директор дошкільного закладу  І. Фідик нагородила кожну команду заслуженими медалями-шоколадками.

В підсумковій частині «Психологічного моста» відбулось обговорення основних складових у побудові партнерських взаємин між дитсадком і школою. Л. Борщевська, заступник директора ЗЗСО №10,  висловила подяку адміністрації дошкільного закладу та практичному психологу за ініціативу та запрошення. Більшу частину виступу приділила вимогам до педагогів і батьків у розбудові Нової української школи. Висловила сподівання на подальшу співпрацю у роботі з підготовки майбутніх першокласників. Педагог зупинилась на майбутніх планах у співпраці з дошкільним закладом та батьками їх вихованців.

Т.Фем‘як, практичний психолог ЗЗСО №10, наголосила на тому, що наступність між дитсадком та школою забезпечує поступовий перехід від попереднього вікового періоду до нового, поєднання щойно здобутого дитиною досвіду з попереднім. З одного боку, передбачається спрямованість навчально-виховної роботи в дитячому садку на вимоги, які будуть пред'явлені дітям в школі, а з іншого – необхідності опору вчителя на досягнутий старшими дошкільниками рівень розвитку, на здобуті в дошкільному закладі, сім'ї, знання, навички і досвід дітей, на активне використання їх у навчально-виховному процесі.

І.Фідик подякувала практичному психологу та педагогам за цікавий захід. Особливу увагу приділила необхідності побудові взаємодії між дошкільним закладом і школою на засадах довіри і партнерства. Взаємодії, яка утворює простір для реалізації в педагогічному процесі дитячого садка і школи єдиної, динамічної та перспективної системи виховання і навчання, що сприяє зближенню умов виховання і навчання старших дошкільників і молодших школярів. Завдяки цьому перехід до нових умов шкільного навчання здійсниться з найменшими для дітей психологічними труднощами. При цьому забезпечиться природне і комфортне їх входження в нові соціальні умови.

Наявність внутрішнього зв'язку в змісті навчально-виховної роботи, методах педагогічного керівництва, формах організації діяльності у дитячому садку і молодших класах школи забезпечує цілісність процесу розвитку, навчання і виховання дитини. З проблемою наступності навчання і виховання пов'язана проблема їх перспективності. Перспективність навчання і виховання полягає у визначенні пріоритетних напрямів підготовки дітей до школи.  Перспектива у взаємодії дошкільного закладу «Казка» і загальноосвітнього навчального закладу №10 цікава і насичена. «Психологічний міст» прокладено – успіхів, шановні колеги.

                                                     Л. Разумна, методист ММК

 

Немає коментарів

Схожі статті:

Працівників дошкільної освіти запрошують до участі у тренінгу за програмою «Дошкільнятам – освіту для сталого розвитку» Працівників дошкільної освіти запрошують до участі у тренінгу за програмою «Дошкільнятам – освіту для сталого розвитку» Опубліковано: Середа, 20 березня 2019 Освітня платформа «Критичне мислення» проводить тренінги професійного розвитку освітян. Зокрема, 3 квітня у Києві відбудеться практичний тренінг для спеціалістів дошкільної освіти, вихователів, методистів ДНЗ з методики викладання за інноваційною програмою «Дошкільнятам – освіту для сталого розвитку». Тренінг...

Переглядів: 387 Коментарів: 0

Проекти, програми, акції

МОН пропонує для громадського обговорення проект наказу щодо уніфікованої форми акта за результатами заходу державного нагляду у сфері дошкілля МОН пропонує для громадського обговорення проект наказу щодо уніфікованої форми акта за результатами заходу державного нагляду у сфері дошкілля Опубліковано: П`ятниця, 01 березня 2019 З метою приведення у відповідність до вимог законодавства уніфікованої форми акта, що складається за результатами проведення планової (позапланової) перевірки додержання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері дошкільної освіти, Державна служба якості освіти України розробила проект наказу...

Переглядів: 2738 Коментарів: 0

Середня, дошкільна та позашкільна освіта
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook